Spiritoo alternatief sociaal netwerk

munro-hall clinic

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

munro-hall clinic

Berichtdoor jetstream » vr jul 14, 2006 11:49 am

Hi,

Ik zal jullie niet al te lang vervelen met mijn verhaal, maar ik was zeker de laatste 9 maanden heel erg ziek, en zoals velen heb ik alle onderzoeken en tests laten doen die mogelijk zijn, en bij mij was de uitslag: Je bent gezond, het zal wel stress zijn of zoiets!!!!! EIKELS!!!

Na ongeveer 8 maanden niet kunnen werken en eigenlijk geen leven meer hebben, plus de vele vele symptomen, die zorgen dat je niet veel meer kunt/wilt doen was ik bijna ten einde raad...

Ik wist dat er iets niet goed zat!!! Ik heb zelf een aviation medical class1 elk jaar, dus ik wist ook hiervan dat ik redelijk gezond moest zijn


na veel zoekwerk kwan ik terrecht bij Greame en Lilian Munro-Hall. Website: www.hallvtox.dircon.co.uk

Hun hebben een 'state of the art' dental studio en ook hebben ze de 'Hall v tox' methode ontwikkeld. (uitleg op website)

TOP TIP!!! kijk op deze site, ik was zo ziek en Graeme & Lilian hebben mijn leven gered. Ik had 16 amalgaam vullingen en 2 grote infecties
mijn kwik test was 7X over het limiet.

Mijn eerste behandelings dag was 10 july 2006, en de laatste was 13 july 2006, en ik voel me nu al meer dan 80% beter dan een week geleden.

Ze nemen de tijd voor patienten, stellen een plan op, geven je supplementen, poeders, geven je Ph testing strips, enz... (lees op wedsite)


Ik kan het zelf ook niet geloven hoeveel ik veranderd ben, ik weet ik ben nog erg vroeg in de 'recovery phase' , maar ik voel me herboren!!!!

Veel bio tandartsen zijn niet goed genoeg, maar de Munro-Hall Clinic is...!!!

Als je meer over de clinic wilt weten , help ik jullie graag verder

De clinic is in Engeland vlakbij Luton Airport in Bedfordshire


afz, Ewald
jetstream
 
Berichten: 1
Geregistreerd: do maart 23, 2006 6:46 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za jul 22, 2006 4:13 pm

Dag Ewald,

Bedankt voor dit amalgaam-getuigenis.
Hoewel het voor velen toch een extra stap is om naar UK te gaan daarvoor, kan ik er goed inkomen dat het dat waard is, gezien je enthousiasme.

Gelukkig zijn er in België en Nederland ook goede adressen te vinden (zie onze site o.a.) http://www.amalgaam.be/biotandartsen.php en http://www.amalgaam.be/begeleiders.php

Het zou wel interessant zijn om te horen hoe het verder evolueert na bv. een half jaar en verder, want dit is een positief resultaat op heel korte termijn. Sommige plaatsen in het lichaam hebben veel meer tijd nodig om te ontgiften, zoals bv. hersenen ...

Nogmaals bedankt en hou ons op de hoogte als je wil. :idea:

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor patrick » do jan 16, 2014 3:24 pm

Ik weet dat een heel oud topic is, maar om het te vergemakkelijken voor andere bezoekers die op trefwoord zoeken post ik onder hetzelfde trefwoord.
(ps. admin: forum Search op "munro" geeft geen enkele match, search op "hall" en "*munro*" dan weer wel... misschien niet zo evident voor IT-leken)
De ervaring is niet geheel positief. Daarom heb ik lang gewacht om dit te posten, om de clinic nog wat reserve te geven, maar uiteindelijk denk ik niet dat het nog positiever gaat worden, dus...

Ook ik heb een bezoek gebracht aan de Munro-Hall clinic in Bedford, UK.
Dit naar aanleiding van vermoeidheid na het onveilig verwijderen van amalgaamvullingen eind 2012, en omdat zij heel vertrouwd zijn met én oplossingen hebben voor chronische ziekten in het algemeen.

- in mei 2013 contacteerde ik de clinic om een afspraak te maken voor initiële consultatie (intake), voor mezelf en een vriendin die vrij zwaar CVS gediagnoseerd is. Er kon pas een afspraak gegeven worden 5 maanden later, medio oktober 2013. Deze lange wachttijd was deels omdat de clinic slechts 2 voormiddagen per week nieuwe patiënten ontvangt voor intake, en er niet eerder een "slot" vrij was met 2 opeenvolgende afspraken.

- de communicatie met de clinic verliep van in het begin niet echt heel vlot. Het duurde 5 à 6 weken en een aantal traag beantwoorde mails eer we antwoord kregen op onze eerste mail, de nodige invulformulieren ontvingen, en bevestiging ontvingen dat het onderzoek kon doorgaan

- eens die formulieren ingevuld en verstuurd werden we wel enkele keren opgebeld door henzelf om de details van de afspraak te bespreken.

- we werden in de UK dan elk ong. anderhalf uur onderzocht. Dit bestond uit een vraaggesprek waarop eerder summier werd ingegaan op onze ingevulde intakeformulieren (had dit diepgaander verwacht), het nemen van een aantal x-rays van individuele probleemtanden en eventueel een pano-foto (OPG), een Cavitat scan van individuele tanden of volledig gebit en een toxiciteitstest van sommige tanden.

- wat mij teleurstelde was dat je ter plaatse helemaal niet spontaan veel uitleg kreeg over wat er vastgesteld werd. Ik heb zelf de dr. moeten aanklampen opdat hij mij op de x-rays wilde wijzen waar hij problemen zag, en welke juist. "We zouden later op het behandelplan alles kunnen terugvinden.". Spijtig dat men ter plekke niet gewoon de eerste bevindingen wat toelicht. Tijdens de onderzoeken praatte de Dr. vrij moeilijk verstaanbaar binnensmonds, en het is moeilijk verduidelijking te vragen terwijl je met wijdopen mond de tests ondergaat.

- de behandeling die de clinic altijd voorstelt zijn meestal vrij ingrijpende kaakchirurgie (uitkuisen van geïnfecteerde holtes in kaakbot) en extracties. Ik had echter op geen enkel moment voldoende persoonlijk vertrouwen in de artsen die mij onderzochten, er werd een grote afstandelijkheid bewaard, of dan weer een ongepaste speelsheid bij de stagiair-arts, en gezien de gevorderde leeftijd van de hoofdarts zelf bouwde er zich niet genoeg vertrouwen in me op om me eventueel aan hem "over te leveren", moest het tot een behandeling komen ooit.

- na de onderzoeken kregen we de artsen zelf niet meer te zien, de secretaresse ontving het honorarium en we vertrokken zonder meer. Dit was feitelijk een teleurstelling, omdat je met vele vragen blijft zitten.

- het enige punt van efficiëntie dat ik kan vermelden is dat we heel snel, na enkele dagen al, beiden een gedetailleerd behandelplan toegestuurd kregen per mail. We schrokken van de bedragen (ong. 7.000 resp. 5.000 EUR), omdat er naast de evidente zaken ook een aantal extra kosten bleken te zijn die we niet hadden verwacht : bij elk van ons beiden wilde men een aantal vullingen herdoen. Inmiddels begrijp ik de noodzaak daarvan (verbetering van de occlusie). Maar deze extra kosten, samen met extra reis- en verblijfskosten, ook voor diverse opvolgingsconsultaties (aantal werd niet gespecifieerd...), maken deze behandeling voor ons helaas onbetaalbaar.

- administratief loopt het niet goed ginder. Deze indruk vind je trouwens ook terug in allerhande fora op internet. Bij ons bevatten de begeleidende brieven bv. heel banale fouten in de adresgegevens, op de print van de Cavitatscan was met de hand allerlei correcties aangebracht. Sommige passages in mijn brief verwijzen ook naar zaken die volgens mij door copy&paste uit een brief naar een andere patiënt zijn achtergebleven. De brief stelt dat een additioneel deel van de behandeling kosteloos bovenop komt, het totaalblad rekent dan weer wel een bedrag voor dit behandeldeel. Enz.

- de disclaimer nota en het te ondertekenen "bestelformulier" vermelden meermaals dat je bevestigt dat je werd ingelicht over dit, over dat, dat je volledig werd voorgelicht over de werkwijze van de behandeling, de voor- en nadelen, de alternatieven, de mogelijke risico's etc., terwijl we dus op geen enkel moment uitvoerig werden ingelicht. De meeste info heb ik wat dit betreft uit het boek moeten afleiden.

- wat mij echter finaal doet afknappen is : de begeleidende brieven nodigen meermaals uit om contact te nemen als je verduidelijking wilt of vragen hebt, maar het blijkt achteraf kwasi onmogelijk om met de clinic in contact te komen. Mails worden niet meer beantwoord, tenzij met een standaard antwoord "uw mail werd goed ontvangen, we reageren zo snel mogelijk". Ik probeer nu al 2 weken de x-rays aan te vragen, heb daar al 2x voor gemaild en 2x voor gebeld, 1x werd mij beloofd dat het onmiddellijk in orde zou komen, 2e maal antwoordapparaat.

Verklaring ? Waarschijnlijk heeft de clinic het heel druk, doseren de inmiddels toch al bejaarde drs. (+/-67j intussen) hun werkdruk, en worden patiënten wellicht gescreend ofwel op financiële armslag, ofwel op ernst van de aandoening. Tijdens het lezen van het boek merk je duidelijk dat de arts zelf vrij pedant en eigenzinnig is, maar dat aanvaardde ik volledig. Als je niet zo bent ga je ook niet tegen de medische mainstream inroeien, je moet buiten de vakjes kunnen denken. Maar de manier waarop deze eigenzinnigheid zich uit in de hele omgang met de clinic schept echt geen vertrouwen. Gezondheid mag zeker wat kosten, maar het mag niet uitdraaien op een open-ended behandeling zonder communicatie zoals nu... Je vraagt je ook af waar je staat indien er na de operatieweek thuis complicaties zouden ontstaan... het is ondenkbaar dat je ooit telefonisch met de drs. zelf kan praten, en de secretaresse en bureaumanager (zijn die trouwens medisch geschoold?) blijken ook zo goed als onbereikbaar.

Dit is toch weer een hele lange tekst geworden, hoewel ik het beknopt wilde houden.
Samengevat komt het hierop neer: Munro-Hall clinic legt fantastische resultaten voor kwa genezing van patiënten voor wie zij de laatste oplossing zijn, de kennis en de principes waarop de behandelingen gebaseerd zijn staan wat mij betreft boven alle twijfel, maar de manier waarop ze in de pre-behandelingsfase tewerk gaan ontmoedigt volledig. Het is een feit dat zij dikwijls heel zieke, kritieke, terminale patiënten over de vloer krijgen, die zich niet meer de luxe kunnen permitteren om kritisch te zijn of veel verwachtingen te stellen rond de omkadering van de dienstverlening. Ik kan me voorstellen dat ze zich vanuit die optiek vrij ontoegankelijk (of gewoon slordig?) profileren naar minder zieke patiënten die ook gebaat zouden zijn bij deze behandelingen. Maar het blijft heel spijtig. Ze zijn misschien de enigen in Europa die dit soort behandeling aanbieden en die naar mijn gevoel de oorzaak van vele ziektebeelden in de kern aanpakken.
Uit noodzaak zijn wij nu op zoek naar artsen dichter bij huis die dezelfde of een gelijkaardige behandeling kunnen verstrekken, met inachtname van de belangrijkste principes... helaas weer een lastige en tot hiertoe onvruchtbare zoektocht.

(Moesten ze zelf deze tekst ooit toevallig lezen via Google Translate o.i.d. dan bij deze mijn oprecht excuus).
Avatar gebruiker
patrick
 
Berichten: 22
Geregistreerd: vr aug 03, 2012 8:25 pm
Woonplaats: Ekeren



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron