Spiritoo alternatief sociaal netwerk

kwikvergiftiging?

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

kwikvergiftiging?

Berichtdoor mrtn001 » zo jan 13, 2008 2:02 pm

Dag,

Ik ben 43 jaar en heb al zo'n 12-15 jaar last van vlekken voor de ogen. De laatste 10 jaar extreme moeheid die steeds erger wordt. Laatste anderhalf jaar niet meer in staat om te werken. In 1999/2000 zeer hardnekkige oogontsteking gehad. Laatste jaar heb ik last van een trillend linkeroog, oorsuizen en druk op hoofd aan linkerzijde. Regelmatig bulten op tong die moeilijk verdwijnen. Het gevoel dat er overtollig vocht in mijn keel zit (alsof ik een bloedneus heb). Soms zeer gevoelige kiezen aan linkerkant, niet te bestrijden met aangeraden tandpasta. Pijnsteken in de (rechter)kaak. De moeheid is ongelooflijk. Desondanks probeer ik iedere dag te wandelen en 2 keer per week op een zeer laag tempo te trimmen (zo'n 10-15 minuten, langer lukt niet).
Ik ben overal op onderzocht door Neuroloog, KNO-arts, internist etc. Niets gevonden. Uiteindelijk bij psychiater terechtgekomen, maar die ziet geen 'krassen'. Behalve dan dat ik me soms somber voel omdat ik baal van mijn lichamelijke toestand.
Ik ben van nature een zeer grote optimist. Slapen doe ik prima.
Ik heb veel amalgaamvullingen, enkele al sinds de basisschool. Is het reeel om te denken dat mijn klachten hieruit voortkomen?
Welke stappen moet ik dan zetten? Ik heb al veel gelezen op deze site, maar heel concreet: wie vertelt mij hoe ik dit, mits relevant, het beste kan aanpakken?

Mrtn :?
mrtn001
 
Berichten: 4
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 11:59 am

Re: kwikvergiftiging?

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo jan 13, 2008 7:00 pm

Welkom hier op het forum.

Allereerst wil ik even benadrukken dat we hier geen medisch advies willen en mogen geven. We kunnen wel wijzen naar mogelijkheden.
Je relaas klint wel heel typerend voor een kwikbelasting. De reguliere medische wereld vindt geen oorzaak. Kwik is zelden duidelijk als oorzaak aan te wijzen. Uiteraard zijn er ook mogelijke andere bronnen van je klachten. Maar als kwik supergiftig is en je tandvullingen gegarandeerd al jaren kwik in je lichaam brengen, is het dan eigenlijk niet voor de hand liggend dat daar problemen van komen? Dus ik zeg: zelfs als je niet zeker weet of de klachten daarvan komen, laat de vullingen op weloverwogen manier vervangen en maak werk van ontgifting en kijk naar het resultaat. Op termijn kan het je lichaam toch enkel goed doen. En ik kan wel raden wat het resultaat zal zijn.

Hoe beginnen aan de vervanging van amalgaamvullingen?

• Jezelf zo goed mogelijk blijven informeren, zonder te rekenen op de onfeilbare kennis van de medici.
• Zoek een geschikte begeleider ivm ontgifting voor, tijdens en na de verwijdering (hoe natuurlijker hoe beter, zodat je geen nieuwe problemen veroorzaakt).
• Zoek een geschikte bio-tandarts met een natuurlijke totaalvisie.
• Haal deze niet zomaar van onze lijsten maar probeer op dit forum reacties van patiënten teweten te komen over deze hulpverleners en stel kritische vragen over hun aanpak, vooraleer met vertrouwen samen in zee te gaan.
• Reken erop dat het een lange zoektocht is met soms tijdelijke verergering van de symptomen.
• Vergeet niet om ondanks de mogelijke euforie van genezing, hier terug te komen om je relaas te doen, want velen laten dit na. Begrijpelijk, maar je kan er anderen een grote dienst mee bewijzen, want ervaringen zijn in deze problematiek sterker dan wetenschappelijke bewijzen gebleken, om twijfelaars te overtuigen. Alvast dank.

Alle succes toegewenst!
De eerste stap heb je al gezet: informatie.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron