Spiritoo alternatief sociaal netwerk

amalgaam-vrij dagboek van Annelies

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

amalgaam-vrij dagboek van Annelies

Berichtdoor Annelies » zo maart 02, 2008 2:14 am

Afgelopen donderdag, 28-02-2008, zijn onder zware verdoving, mijn laatste drie amalgaam-vullingen verwijderd.
Na een jaar geleden al heel veel opmerkelijke vooruitgang te hebben bemerkt, wil ik nu iedereen graag mee laten delen, in mijn progressie.

-----------------------------------------------------------------------------------

amalgaam-vrij dagboek

Gisteren, 28-02-08 zijn mijn laatste 3 amalgaan-vullingen verwijderd. Onder veel verdoving is er composiet aangebracht; de snijtand is gaaf, echt gaaf.
Gisteravond had ik opeens weer diaree rond 20.30 uur, na al eerder op de dag volledig naar het toilet te zijn geweest te zijn.

Vandaag, vrijdag, werd ik wakker en was fit, wilde gelijk opstaan. ( Hoelang is dat geleden?). Heb koffie gedronken , de krant gelezen en ben naar de markt gegaan.
Heb een half pond vliespinda's en een pond pelpinda's gekocht.
De hele markt afgelopen en weer terug, zonder moeite. Het is al jaren geleden, dat ik zonder uitgeput te zijn, de hele markt belopen heb.
Voor het eerst sinds jaren heb ik weer pinda's gegeten, zonder pijn.
Heb geen stuiptrekkingen gehad vandaag, wel diaree vanavond, weer om dezelfde tijd, geen klappen in mijn hoofd gehad, mijn linkerpink, is zeker niet meer zo ijskoud als voorheen. Het lijkt nog wel moeite te doen, dat voel ik wel, de tinteling, maar ijskoud was de pink niet vanavond.
Elke avond weer , had ik zie rare klap in mijn hoofd, een soort wattenvuist die mij een slag toebracht in mijn hoofd, dat heb ik niet gehad nu.
Heb geen kramp gehad in benen en voeten. Wel de neiging, maar die verdween.
Begrijp er niets van, maar ik ben blij. Heel erg blij, tot huilens toe blij.
Ik zie dit nog even aan, als het zo goed blijft gaan, wil ik van de paroxetine af.
Godsamme, wat ben ik gelukkig.
Ik ben verbijsterd over hoe ontzettend goed ik me voel. Mijn linkerpink wilde wel ijskoud zijn, zoals al heel lang, maar het kwam niet verder dan tintelingen. Heb geen enkele stuiptrekking gehad vandaag. De tinteling in mijn linker-pink is er duidelijk, maar zo koud als die pink steeds was, is het niet.

Ik ben verbijsterd !!! Dit kan gewoon niet zo zijn. Zal me in mijn euforie van het amalgaam-vrij wel dingen verbeelden.
Maar hoe kan ik me verbeelden, dat mijn linkerpink wel tintelt , maar niet mee ijskoud is?
Ik heb vandaag geen enkele kramp-reaktie gehad. Voor het eerst sinds jaren. Heb geen klap in mijn hoofd gehad, wat ik elke avond weer had.
Ik ga morgen wel verder, want het is me bijna teveel nu.

zaterdag 1-3-08

Goed geslapen. Alweer fit opgestaan !!!
Heb boodschappen gedaan en bij de kassa merkte ik op, dat mijn handen helemaal niet trilden. Na het dragen van een zware tas, gebeurde dat altijd.
Geen kramp gehad. Een licht-koude linker pink, maar lang niet zo koud als voorheen.
Geen raar hoofd gehad. Mijn ogen voelen veel rustiger aan. Vandaag geen diaree.

zondag 02-03-08

Stond weer zo makkelijk op. Geen trillingen van mijn handen gehad, geen kramp, geen diaree, een vage net geen koude pink, geen raar gevoel in mijn hoofd gehad, geen kramp.
Heb gestofzuigd en ben bewust gestopt, omdat ik mijn energie niet allemaal wilde geven aan het huishouden. maar deze keer ben ik niet gestopt , omdat het genoeg was, maar om voorzichtig met mezelf te zijn.
Mijn vriendin kwam vanmiddag; ze wist niet was ze zag. Zelden had ze zo'n energieke Annelies gezien als nu.
Mijn aandacht was nu helemaal bij het gesprek tussen ons. Daar kon ik me dus op concentreren.

Het is mij bijna te onwerkelijk om waar te zijn. Ik kan me dit niet verbeelden, niet drie dagen achter elkaar. Ik heb al drie dagen geen slik-problemen gehad. Ja, moet mijn hoofd vooroverbuigen om te slikken, maar wordt er niet meer onpasselijk van.
Wel heb ik nu weer twee rode plekjes op mijn linker-arm, zoals ik dat een jaar geleden ook opeens kreeg na het trekken van veel amalgaam. Plekjes die heel erg kunnen bloeden. Een aanraking is dan al genoeg om het hevig te laten bloeden. En dan bedoel ik ook echt heel hevig.
Nou, dat moet dan maar.
Heb mijn gebit opnieuw overbelast met het eten van pinda's, krijg er geen genoeg van.

Sinds gisteren, zaterdag ben ik aan de supradyne, ijzer en Vit.C
Supradyne bevat een hoog gehalte aan chlorofyl. De mogelijkheid bestaat dat ik daarnaast extra B12 moet nemen. Dat wacht ik even af.

Maandag 03-03-2008

Heb niets te klagen. Niets. In huis gewerkt, boodschappen gedaan.
Fit opgestaan en verder nergens last van gehad. De linker-pink die nog steeds probeert net zo ijskoud als voorheen te worden. Is weer niet gelukt. Geen diaree, geen raar hoofd, geen krampen gehad.
Ik nies veel minder nu. Had voorheen enorme niesbuien.
Het lijkt allemaal zo onbelangrijk, maar ik nies lang niet meer zoveel.
Ik weet uit ervaring, dat er een terugslag kan komen.
Daar hou ik rekening mee, Maar heb vorig jaar ook geleerd mijn energie zorgvuldig te verdelen. Hopelijk zal de terugslag minder zijn nu ik amalgaam-vrij ben.
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Annelies » di maart 04, 2008 4:29 am

Nooit eerder heb ik zoveel gehuild van geluk. Allerlei vervelende "kwaaltjes", waar je niet mee naar de huisarts gaat heb ik al 4 dagen niet meer gehad.
Geen kramp in mijn ogen en kuiten, geen raar hoofd meer, geen trillende handen en benen meer.
Al 4 dagen nu.
Kan me niet herinneren, dat ik 4 dagen achter elkaar niet ergens last van had.
Voor het eerst sinds mijn 14e jaar voel ik me gezond. Zomaar 4 dagen nergens last van .

Er is maar 1 antwoord mogelijk, ik ben sinds 5 dagen amalgaam-vrij.
Nee, ben nog lang niet kwik-vrij.
Ik luister naar mijn lichaam en zal voelen wat ik wel of niet nodig heb.
Sorry, Pieter, ben een eigenwijs type .-))))

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Annelies » ma maart 10, 2008 12:26 am

Zondag 9-3-2008

Op 2 maal diaree en vermoeidheid na, geen klachten gehad.
Het vreemde is, dat mijn oog en benen wel pogingen doen te verkrampen, maar dat gebeurt dan toch niet. Geen raar hoofd meer gehad.
Sinds gisteren aan de chlorofyl.
De hele week pinda's en andere noten gegeten.
Ongelofelijk !!!!!!!!!!

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Annelies » za maart 15, 2008 1:35 am

Woensdag 12-03-08

Afgelopen maandag ben ik gaan afbouwen van de Paroxetine. Heel langzaam. Neem nu om de dag een halve tablet en de andere dag een hele.
Ik voel me zo ontzettend goed, bijna overmoedig. Maar wil toch voorzichtig blijven.
Merk dat ik na de start met chlorofyl heel veel water drink. Mijn lichaam wil water.
Ik heb geen zweet-aanvallen meer gehad.
Vandaag best een spannende dag gehad. Zoon had een belangrijke toets op school waar hij niet van overtuigd was, dat dat goed zou aflopen en hij moest theorie-examen voor het rijbewijs doen in Alkmaar, waar ik hem heenbracht.
De toets op school werd een 8.6 en hij is geslaagd voor zijn theorie-examen. ( Als 1 van de weinigen ). Overgelukkig en vol trots op mijn zoon, heeft me erg goed gedaan.
Ben benieuwd naar wat de spanning van vandaag met me gaat doen.

Vrijdag 14-03-08

Vandaag gewerkt. Ging heel goed.Geen last gehad van vermoeidheid na woensdag.
Het afbouwen van de paroxetine lijkt me goed af te gaan.
Nog steeds geen krampen, diaree of andere klachten gehad.
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Annelies » vr maart 21, 2008 12:49 am

23-03-08

Afgelopen nacht voor de tweede keer dezelfde nachtmerrie gehad.

Ik had een heel naar gevoel in mijn hoofd en mijn hele lichaam schokte onophoudelijk. Kon niet meer lopen, staan en viel op de grond waar het geschok doorging. Het nare gevoel in mijn hoofd bleef ook aanhouden.
Het was zo erg, dat het echt leek en werd dan ook heel vermoeid wakker.
Mijn bed was een ravage. Vermoedelijk ben ik dus heel druk geweest.

Het is zo raar, omdat juist dat rare gevoel in mijn hoofd en de schokken/stuipen juist zo sterk afgenomen zijn na 28 feb. j.l.
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr maart 21, 2008 9:12 pm

Dag Annelies,

Hoewel het natuurlijk niet doenbaar is om jouw toestand zomaar in te schatten, kan ik me wel voorstellen dat je lever overbelast kan zijn door ontgifting. Die moet heel wat verwerken van de gifstoffen in het bloed. Misschien eens (laten) checken?
En de lever hangt volgens bepaalde inzichten samen met droomactiviteiten.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Succes met je genezing en dank voor jouw relaas hier! :D

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Annelies » za maart 22, 2008 1:34 am

Dank je wel voor de tip, Pieter, je hebt gelijk, ik moet het maar eens goed laten nakijken.
Heb ook af en toe een wankeling , maar altijd naar rechts.
Geen gepiep meer in mijn oren gehad, maar nu een gevoel van doofheid.

Maar ik had er rekening mee gehouden, dat dingen konden gebeuren. Is ook logisch, he?

Groeten van Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Annelies » zo maart 30, 2008 1:54 am

Afgelopen week geen diaree gehad. Wel de nachtmerrie's van enorme stuiptrekkingen en zo goed als verlamd zijn.
Ik kreeg het advies om magnesium te nemen daarvoor. Dat heb ik bij de apotheek gehaald en vrijdagavond, na het eten ingenomen. 1 Tablet.
Sinds vanmiddag plm. half 5 heb ik hevige pijn van mijn nieren.

Ik stop nu even met alles en zal alleen supradyn nemen.

Komende week neem ik contact op met een ortomoleculair arts.
Ben wel een beetje bang nu.
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Annelies » ma maart 31, 2008 12:52 am

Vandaag opeens weer donkerrode plekjes op mijn arm gekregen.
Ze beginnen als een speldenprik zo klein en worden groter. Dat kreeg ik vorig jaar ook nadat er veel amalgaam verwijderd was. De plekjes kunnen enorm bloeden bij maar een lichte aanraking.
De hele dag last van mijn nieren gehad.
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Annelies » vr apr 04, 2008 2:28 am

Sinds gistermiddag, plm. half 5 heb ik weer vreselijk veel pijn.
Mijn vriendin wees mij op mogelijke nierstenen.
Nierstenen ontstaan door o.a giftige stoffen. Ik dacht te ontgiften door Supradyn, chlorofyl en magnesium.
Dat werkt niet zo voor mij. Ik heb slechts één tablet magnesium genomen en één capsule chlorofyl, deze week en ik verga werkelijk van de pijn.Mijn vriendin opperde, dat ik nierstenen heb. Opgezocht en onderzocht, ja, dat zou heel goed mogelijk kunnen zijn. De afvoer van kwik uit mijn lichaam, was TE belastend voor mijn nieren. De kristallen van urine-zuur en de evt. magnesium en chlorofyl, hebben mijn nieren duidelijk geen goed gedaan.
De afsraak met een orthomoleculair-arts staat over 4 weken van nu.
Tot dan zal ik niets meer ondernemen. Ik ben heel erg bang nu. De pijn is vreselijk.
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr apr 04, 2008 10:32 am

Annelies, dit is toch een situatie waarmee ik geen vier weken zou wachten. Je zou kunnen vragen aan die arts om met spoed behandeld te worden, of minstens aan de telefoon je symptomen uitleggen en vragen wat te doen. Of anders elders gaan voor een gezonde maar snelle aanpak.

Veel moed en sterkte!
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Annelies » za apr 05, 2008 2:24 am

Pieter,

Nee, ik ga daar niet op wachten. Dat kan ik echt niet aan met deze pijn.
Ik had een vreslijke dag gisteren. De pijn was hels en dan Rico opeens dood.
Had een slechte nacht en ben in bed gebleven. Ik was zo moe. zo ontzettend moe.
Ik ben bang, de emotie's erbij van Rico.
Maandag ga ik ervoor, Pieter, dat beloof ik mezelf en jou.
Ik ga niet wachten tot 8 Mei.

Ik betwijfel nu, of dat tablet magnesium dit veroorzaakt heeft. Het zou kunnen, dat de magnesium iets in gang gezet heeft. Mijn nieren zijn overbelast door de kwik. Ik probeerde steeds heel voorzichtig te zijn, maar dit heb ik nooit verwacht. Ik geloof niet in toeval, er moet een verband zijn.
Vandaag is het constant aanwezig geweest, maar ik kan het geen pijn noemen, zoals het gisteren was.
Gisteren kon ik geen arm optillen, hoesten, en zelfs ademen deed pijn.
Echt misselijk makende pijn.

Het lijken aanvallen te zijn. Opeens is het er. En gelijk zo heftig, zoveel pijn.
Dat het om mijn nieren gaat, is mij duidelijk. Dus alle reden om meer dan voorzichtig te zijn.

Ik ben bang, zo bang, ik doe niets meer zonder begeleiding.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za apr 05, 2008 12:23 pm

(Toelichting voor de lezer: Rico was een klein katje.)

Annelies, goed dat je begeleiding vraagt. Ik hoop dat je de beste oplossing kiest. Want het probleem mag dan misschien vrij duidelijk zijn, meestal zijn er verschillende mogelijkheden om het op te lossen. De ene al lichaamsvriendelijker dan de andere ...

Groetjes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Annelies » ma apr 07, 2008 12:30 am

Voor nu kan ik alleen maar hopen, Pieter, dat ik een goede arts gevonden heb. De tijd zal het leren.

Heb gelukkig geen pijn meer nu. De diaree is zo goed als verdwenen. Best erg snel, vind ik.
Afgezien van nu dan al twee keer die vreselijke pijn en de aanhoudende vermoeidheid, ben ik dik tevreden. Zo goed als klachtenvrij.
De pijn nog helemaal weg en ik ben een gelukkig mens, Pieter .-))
Ben dan ook erg diep gegaan, dus kan niet verwachten dat alles opeens zomaar weg is.
Mij zie je weer lachen.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Annelies » wo apr 16, 2008 1:36 am

16-04-08

Vrij snel na 28 feb. j.l. kreeg ik een miniscuul plekje in de palm van mijn linkerhand.
Daar heb ik geen aandacht aan besteen, maar het plekje is nu een plek (plm.1 cm) geworden en jeukt ontzettend.
Ik slaap weer meer nu ik niet meer aan het ontgiften ben, maar voel me erg goed als ik wakker ben.
Heb ontzettende zwetende handpalmen en voeten nu.
Geen last meer van de koud-warm aanvallen gehad.
Geen spasmes in mijn hoofd en geen trillingen en andere spasmes gehad.
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Volgende


Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron