Spiritoo alternatief sociaal netwerk

amalgaam-vrij dagboek van Annelies

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

Berichtdoor Annelies » di apr 22, 2008 3:38 am

dagboek 21-04-08

Ben terug naar af.

Heb vandaag gemerkt, dat ik het afbouwen van de paroxetine minder snel moet doen. Merk ook de gevolgen van het niet meer ontgiften. Op aanraden van de orthomoleculair arts waar ik op 8-5 a.s een afspraak mee heb en mede door de enorme pijn die ik had.

De tintelingen, ogen en hoofd, schokbewegingen komen weer terug. Niet erg, maar ze zijn er wel.
Vanmiddag en vanavond kreeg ik heel even het gevoel van een aankomende ansgtaanval. Dus ga even een stap terug met de paroxetine. Ga nu naar 1- een half- geen, enz. Dat ging goed,nl.
Ondertussen bedenk ik me, dat ik niet ontgift en beter weer de paroxetine op 1 - een half kan zetten. Zal het schema daar op aanpassen.
Heb nu maar een derde van mijn woonkamer kunnen stofzuigen.
De plek in mijn hand wordt groter en blijft enorm jeuken.
Mijn handen en voeten transpireren buitengewoon, evenals onder mijn borsten. Het stroomt bijna.
Heb vorige week woensdag mijn ringen afgedaan omdat ze knelden.
Dat zijn stuk voor stuk, hele dure ringen.
Ik paste Bh's vandaag, werd gek van de warmte in de kleedkamer en heb een BH gekocht op de laatste haakjes. Dat is niet goed.
Maar ik transpreerde zo erg, ik moest daar weg.
Moest zojuist naar het toilet, vanwege een natte wind. Te laat. Het is meer diaree, dan zomaar een natte wind. Opeens is het er weer.
Mijn oor suist weer, altijd rechts. Mijn rechteroog laat het behoorlijk afweten.
Ik moet mezelf nu weer heel erg moed inpraten; ik kan dit doen tot 8 mei. Ik ben veel zieker geweest dan nu.
Maar voel me nu weer zoveel stappen achteruit.
Ik ga beslist niet meer zelf ontgiften, weet nu dat ik dat niet kan. Dat hebben mijn nieren mij laten weten.
Mijn hoofd voelt weer raar. Ik ga door met de paroxetine op een 1 en de volgende dag een half. En als het niet anders kan, weer terug naar elke dag 1 hele.
Duidelijk is, dat mijn nieren voor een groot gedeelte belast zijn met kwik. Ik drink heel veel water.
Maar dat is de oplossing niet, het helpt wel.
Ik durf geen supplementen meer te nemen nu, mijn nieren zitten vol kwik en kunnen momenteel geen extra afvoer van kwik aan. Dat hebben ze heel erg duidelijk laten weten.
De vraag is nu: hoe kom ik van het kwik uit mijn lichaam af?
Het antwoord laat ik graag aan de orthomoleculair arts , waar ik pas op 8 mei a.s een afspraak mee heb.
Voel me nu weer echt ziek, zo moe, al die nare verschijnselen weer terug.
Ik weet dat ik het kan, ik weet dat ik dit ga doen, ik ben veel zieker geweest. Ik wist dat er een terugslag zou komen.
Heb een flinke huilbui, schraap mezelf weer bijelkaar , en hoop dat de zon morgen weer schijnt.
Zo moet het lukken naar 8 mei.
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di apr 22, 2008 8:46 am

He Annelies, ik denk dat veel mensen dit soort paradox meemaken:
Veel kwik in je lichaam en dus moeten ontgiften <-> De afvoerende organen zijn te belast door de kwik en kunnen niet ontgiften.
Dikwijls zal de arts of begeleider dus eerst aan de versterking van die organen gaan werken en de krachten stap voor stap terug opbouwen. Natuurlijk gaat dat traag. Een gezonde, biologische voeding zal daarin wel meespelen en vooral kennis van je eigen lichaam en toestand.
Je hebt al een hele weg afgelegd, maar die gaat wel door hoogten en laagten. Uit de laagten kunnen we leren.
Hou vooral de moed erin. je weet waar het naartoe moet.

Veel sterkte gewenst en de visie om de juiste dingen te doen.
We duimen voor 8 mei.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Annelies » wo apr 23, 2008 12:50 am

Dank je wel, Pieter, heb nu idd steun en kracht nodig. Vandaag ging wel, lekker een hele poos in de zon gezeten.
De stofzuiger staat nog midden in de kamer, maar die zal er morgen ook nog wel staan.
Ëén ding wat ik heel goed geleerd heb, is naar mijn lichaam luisteren en alles serieus nemen.

Groeten van Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Annelies » wo mei 07, 2008 1:01 am

Op vrijdag 25-04-08 kreeg ik s'avonds twee keer een angstaanval. Vreselijk, afschuwelijk.
Heb een halve paroxetine genomen en besloot om door te gaan met 1 hele per dag. Dus stoppen met afbouwen.
Het eczeem in mijn handen breidt zich uit; het jeukt en kan ook heel pijnlijk zijn.
In mijn rechterhand heb ik nu twee plekjes, links begon als eerste en is het ergst.
Ben erg geschrokken van de angstaanvallen, uitputtend.
Gelukkig had ik dat snel onder controle.
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

up-date 18 mei 2008

Berichtdoor Annelies » zo mei 18, 2008 12:07 am

Ik heb nu in beide handpalmen dyshidrotisch handeczeem. Het jeukt en soms barst het open en dan doet het erg zeer. Het schijnt moeilijk te behandelen te zijn.
De orthom. arts dacht dat het met de pinda's te maken kon hebben die ik na 28 feb. weer ben gaan eten.
Nu heb ik al bijna 3 weken geen pinda's meer gegeten, maar de plekjes worden toch groter.
Diaree heb ik niet meer gehad, de heet en kou-aanvallen ook niet, geen last meer van mijn nieren.
Merk heel goed dat het mooie weer mij meer energie geeft.
Ik slaap goed, geen nachtmerrie's meer gehad.
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Kimmeke » ma aug 25, 2008 4:16 pm

Hoj Annelies,

Ondertussen zijn we weer al 3 maanden na je laatste post. Hoe is het de laatste maanden nog met je gegaan?

Hopelijk gaat het je beter, al gaat dat dikwijls met ups en downs en naar gevoel veel te traag.

Groetjes,
Kimmeke
Kimmeke
 
Berichten: 16
Geregistreerd: zo aug 24, 2008 1:30 pm
Woonplaats: Mol

Berichtdoor Annelies » di aug 26, 2008 12:07 am

Hallo Kimmeke,

Heb medicijnen van een orthomoleculair arts gehad. Hij vond ook uit, dat ik coeliakie heb. Dus nu eerst de darmen proberen te herstellen en dan verder.
Ik voel me erg goed. Slaap nog wel veel, maar dat hoort er nog steds buh, he .-))
Heb de laatste maanden geen oogmigraine meer gehad.

Ik vind, dat het echt goed met me gaat. Zeker na zoveel jaar ziek te zijn geweest.
Hoe gaat het met jou nu, Kimmeke?

Lieve groet van Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor riccardorb » zo okt 03, 2010 12:50 pm

Annelies we zijn zo'n anderhalf jaar verder, hoe gaat het nu?
Nog terugvallen gehad of andere vreemde bijverschijnselen, of is alles nu goed (genoeg)?
riccardorb
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za okt 02, 2010 3:42 pm

Berichtdoor Annelies » ma okt 04, 2010 2:33 am

Riccardorb,

Wat leuk om wat van je te horen.

Het gaat behoorlijk goed met mij. Ben nu aan mijn vierde en hopelijk laatste ondergebit toe, omdat mijn tanvlees er heel lang over gedaan heeft om te "settelen".
Fysiek gaat het erg goed. De orthomoleculair arts heeft mij erg goed geholpen.

Ik was sterk genoeg, om april 2009 de beslissing te nemen om te stoppen met anti-depressiva, hetgeen ik ruin 10 jaar geslikt heb. Daar ben ik nu bijna 14 weken helemaal vanaf. Niet zonder slag of stoot, want afbouwen en stoppen van die rotzooi is pure hel, maar ik heb het gedaan. Heb daar ook een web-site over gemaakt :

http://www.Antidepressiva.Come2me.nl

Ik let nu heel erg op mijn voeding, neem de supplementen en voel me weer echt mens worden zonder al dat gif in mijn lichaam.

Terugvallen waren er uiteraard, maar die werden steeds minder en duurden ook minder lang. Ik hield een dagboek bij, waar ik na een paar maanden weer eens in teruglas en zag daarin, dat het werkelijk steeds beter ging.

Dit was heel belangrijk. Steeds als ik weer een terugslag had, dacht ik, "dit komt nooit meer goed". Maar mijn dagboek liet mij de positieve kanten van mijn herstel zien, wat mij weer kracht gaf om door te gaan.

Nu ben ik ook heel benieuwd hoe het met jou gaat !!!
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Vorige


Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron