Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Spiertrillingen en amalgaam?

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

Spiertrillingen en amalgaam?

Berichtdoor Lene1973 » di jun 23, 2009 4:54 pm

Hoi,

Ik heb net wat gelezen op deze website.

Ik ben 35 jaar en heb al sinds mijn 16-17de elke minuut 5 spiertrillingen. (zoals iedereen dat wel eens aan zijn oog heeft, zo heb ik dat 5x per minuut, eender waar kan dat zijn op mijn lichaam) Ik ben al sinds mijn 17de geen 2 minuten meer trilvrij geweest.

Uiteraard belast dit mijn leven enorm, het is onvoorstelbaar om te voelen élke minuut van mijn leven.

Om een lang verhaal kort te maken: dit heet B.F.S. (Benign Fasiculation Syndrom). Spiertrillingen tot en mét. Zomaar, ongevraagd. Je ziet je huid gewoon bewegen. Ongevraagd. Op dit forum vind je hierover bv meer info: http://www.nextination.com/aboutbfs/forums/index.php

Men weet nog steeds niet wat de oorzaak hiervan is. Het kàn een tekort zijn aan vitamines, B12, Magnesiu enz. Maar nu lees ik ook dat er een verband kan zijn met amalgaan tandvullingen.

Kan dit eventueel de oorzaak zijn van mijn spiertrillingen elke minuut????

Ik heb nu een afspaak gemaakt met een bio-tandarts om begin augustus eens een test te laten doen: ze gaan dan de spanning tussen de vullingen meten. Als die te hoog is, kan dat het lichaam echt beïnvloeden. Maar daarmee is de kwik-vervuiling nog niet gemeten he? Hoe kan ik deze laten meten? Waar?

En weet iemand of dit echt kan een invloed hebben en spiertrillingen tot gevolg hebben (dus het zenuwstelsel eventueel beïnvloeden met deze spiertrekkingen tot gevolg)?

Graag jullie feedback!

Groetjes, Lene
Laatst bijgewerkt door Lene1973 op wo jun 24, 2009 10:57 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Lene1973
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di jun 23, 2009 2:53 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo jun 24, 2009 10:39 am

Hello Lene, welkom op ons forum.
Zoals je schrijft, moet dat inderdaad wel belastend zijn, al zoveel jaren.
Ik denk dat het best is dit in delen te beantwoorden.

1. Hou er aub rekening mee dat we hier geen medisch advies kunnen en willen geven. We kunnen wel onze algemene visie geven over het amalgaamprobleem.
2. Vermits duidelijk is aangetoond dat amalgaam kwik afscheidt en dat kwik een desastreus effect kan hebben op het zenuwstelsel, zou ik er zeker niet van opkijken als dat een belangrijke oorzaak was van je probleem. Die vitamines heb je allicht geprobeerd aan te vullen.
Belangrijke vraag: had je rond je 16e al amalgaamvullingen? Indien niet, dan is het verband er niet natuurlijk.
Nu is amalgaam altijd slecht voor de gezondheid en kun je dikwijls moeilijk inschatten hoe het schade aanricht, omdat het soms zo langzaam gaat. Dus ik zou zelf in ieder geval de vullingen laten vervangen. Wel op de juiste wijze! Je vindt daarover een hoop informatie op onze site en in het forum.
3. Meten van kwik in je lichaam is heel moeilijk. Men kan immers enkel meten wat er is vrijgekomen uit weefsels, botten, hersenen, organen, enz. Er zijn bij ons weten geen sluitende manieren om dat te testen. Er wordt bv. wel met DMPS getest, dat kwik losmaakt, maar dat is op zich weer giftig en is enkel een indicatie. Toch hebben we heel wat informatie staan in onze rubriek "testen" op de site en in dit forum. Adressen vind je hier: http://www.amalgaam.be/begeleiders.php
4. Heel belangrijk is het om je eerst goed te informeren, alvorens snel in actie te schieten ook al is het dringend, want velen worden nog meer vergiftigd door te snelle of foute verwijdering van amalgaamvullingen.
5. Ontgifting is heel belangrijk, maar dikwijls een probleem indien de organen zoals lever, nieren en darmstelsel door de kwikbelasting niet goed meer werken. Lees zeker hierover op de site.
6. De enige manier om echt gezond te worden is volgens mij om op alle gebied door eigen begrip de natuur te respecteren, in voeding, in therapie en in geneesmiddelen. Maar zo zijn de meesten van ons niet opgevoed.

Je ziet het, werk aan de winkel. Maar ik denk dat je een belangrijke stap hebt gezet. De reguliere geneeskunde heeft je blijkbaar niet kunnen helpen. Hoe meer we zelf te weten komen hoe beter we onze hulpverleners kunnen kiezen en met hen overleggen.

Ik wens je een spoedige oplossing van je probleem en ik heb daar goede hoop op, maar het kan een lange weg zijn. Hou ons hier zeker op de hoogte als je wil.

Groetjes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Lene1973 » wo jun 24, 2009 10:51 am

Hey Pieter,

Bedankt voor je antwoord.

Ja, ik had rond mijn 16de zeker al amalgaamvullingen. Maar aangezien ik om de 9 maanden altijd naar de tandarts ging en ik af en toe wel eens een gaatje had, werden er dan altijd amalgaamvullingen ingezet en zeker nog bijgezet tijdens mijn periode 16, 171 18. Dat was normaal.

Misschien is het gewoon teveel geworden op een bepaald moment?

Ik ga alleszinds dus naar die bio-tandarts en ben eens benieuwd van wat hij zegt.

Meer info over die spiertrillingen vind je op dit forum:
http://www.nextination.com/aboutbfs/forums/index.php ("kwik" in het Engels = "mercury")

Groetjes
Lene1973
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di jun 23, 2009 2:53 pm



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron