Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Blij? verdrietig en nu ook kwaad

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

Blij? verdrietig en nu ook kwaad

Berichtdoor petra » di nov 24, 2009 4:17 pm

Na een speurtoch van jaren bij een huisarts die alleen nog maar AD wilde voorschrijven en de psyg aanbood, en de internist die zei: Mevrouw U bent zo gezond als een vis, waarop ik antwoorde: Maar ik voel me zo ziek, zie hij: Mevrouw rook maar eens minder dat gaat ook in je botten zitten, heb ik van de zomer een mri scan laten doen en dit prive meoten betalen in duitsland omdat ik een kleine gezichtsverlamming had. Er kwam niks uit.
Ben nu terechtgekomen na ook de weg van de accupundtuur en de fysio bij een hele lieve orthomoculaire arts in Zeist.
Die zei we gaan bloedprikken , maar om alles uit te sluiten laat u ook u gebit controleren en testen. Ik werd doorverwezen naar de dermatoloog in het ziekenhuis en in eerste instantie toen ik vertelde van me klachten en me zakkend tandvlees op plekken waar kronen zitten zei hij: Ik betwijfel het maar zal toch de plaktest doen op u rug voor tandheelkundige materialen.
Afgelopen vrijdag ging de stikker op me rug eraf, en de dermatoloog schrok.
Dit maak ik niet vaak mee zei hij. U had 100% gelijk.
Ik had een allergie voor 2 soorten kwik, amalgaam , nikkel , palladium en nog een paar , 7 stuks.
Hij zei waarschijnlijk moet heel u gebit gerenoveerd worden, u heb al een lange weg afgelegt en het vervolg traject is ook ook nog lang.
Dit gaat in de papieren lopen en ik ga een stempel voor u regelen zodat u iets meer vergoeding misschien krijgt.
En er gaat een dikke brief naar uw tand en huisarts.
Ik moet nu 1 december naar me tandarts om te vragen welke materialen hij in de afgelopen jaren gebruikt heeft, en dan stuurt de dermatoloog me door naar proffessor felzer in atac in amsterdam
Er werden door de medische fotograaf ook fotoos gemaakt van me rug en me gebit.
donderdag ga ik naar me arts in zeist en die kan me helpen met ontgiftigen, en krijg ik de uitslag van me bloed, dat ik een candida heb weet ik al en ben daaar al 3 weken voor op dieet.

In mijn gebit heb ik een 2 delige brug , 9 kronen en bijna in elke overige tand of kies wel een vulling.
En ik maar denken da tik me gebit goed verzorgde.
Maar me tandvlees werd steeds slechter en ik kreeg iedere keer te horen: U heb paradontis U moet beter poetsen ragggen en flossen.
Op mjjn vraag waarom op die plekken van me kronen me tandvlees zakte werd dus ook gezegt, U poets verkeerd. De metelen onderranden van de kronen liggen al helemaal bloot zo ook het antwoord van de mondhyginiste waar ik elke halfjaar trouw kom.

Ik loop al jaren met: Sperkramp, schouder/nekpijn, gewrichtspijnen, vermoeide benen, licht gevoelig, droge ogen, smaakverandering, duizelig, koude handen en voeten, verminderd stressbestendig, extreme vermoeidheden die zo op komen zetten, hoofdpij'n, B12 tekort, koude rillingen, PMS, geen innerlijke rust meer, angsten, concentratie problemen, candida, paradontis, tong die vaak raar aanvoelt, bovenkaak voelt moe aan, lage weerstand, droge huis, last van linkerborst en bovenarm, fluctuerende bloeddruk, vaak plassen/of juist vocht vasthouden, maag darmklachten, algeheel malaise gevoel in me hoofd.

Ben ik nu na al die jaren blij met dee uitslag?
Ja ik kan nu eindelijk aan me kinderen en man laten zienvan Kijk ik kon er niks aan doen jongens. Ik voelde me al die jaren zo onbegrepen en zo rot, maar schaamde me ook nog voor al me klachten, Ik was vaak degene die nergens zin in had die zich rot voelde, het ging naar mijn gevoel vaak ten kosten van me gezin. Want vakanties gezellig zaten er al 4 jaar niet meer in.
Mijn sociale leven is ook naar de knoppen, want we kwamen nergens meer op visite en ik vroeg ook geen visite omdat ik me zo rot voelde.
Ik sloot me op in huis, en wil ook niet graagg meer naar buiten.
Dit alles kan ik nu eindelijk een verklaring geven.
Het zit niet tussen me oren, ik heb gelijk gehad en ben gelukkig nog steeds zo sterk geweest geen antidepri te nemen , anders had ik nu als een zombie op de bank gezeten, met nog steeds die vergiftiging.

Maar ik ben ook verdrietig, om wat me aan is gedaan al die jaren dat ik neit echt geleefd heb.

Kwaad ben ik ook nu, Heel ERG.
En ik vraag me af is er al iemand geweest die hier mee door is gegaaan en het voor de rechter heeft laten komen???


En is er iemand die me hoop kan geven of ik van deze klachten af kan komen, nadat me gebit behandelt is en ik aan het ontgiftigen ben??

En ik zit nu al met een buik vol zenuwen, want als die kronen en brug en vullingen zijn altijd gedaan onder een portie grote zenuwen, ik ben als de dood voor tandartsbehandleingen.

Alvast bedankt voor jullie reacties, ik zal nog wel meer vragen hebben maar die komen nog wel.

groetjes petra
petra
 
Berichten: 11
Geregistreerd: di nov 24, 2009 11:01 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo nov 25, 2009 10:15 pm

Dag Petra,

Welkom op ons forum.

Dat is wel een moeilijke tijd geweest blijkbaar. Een lange lijst klachten. Ook heel klassiek hoor, want er zijn er veel die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt.
Zelfs zonder allergie is amalgaam vroeg of laat schadelijk voor ieders lichaam, dus met allergie is het nog zwaarder.

Ook heel begrijpelijk dat het je boos maakt natuurlijk. Maar ik denk dat het belangrijk is om niet achteruit te kijken. Je hebt nu al je energie nodig om er het beste van te maken voor je toekomst. Waar je echt wel blij om kunt zijn, is dat je eindelijk meer weet over de oorzaken van al die problemen. De kunst is nu om niet te overhaast tewerk te gaan, want een degelijke sanering en goed geplande ontgifting kun je niet op ééntweedrie doen. Anders loop je nog meer risico op problemen.
Gelukkig heb je kunnen weerstaan aan bepaalde middelen, die het op termijn waarschijnlijk nog erger hadden gemaakt.

Op onze site en ons forum vind je in ieder geval veel informatie en links om de hele toestand te begrijpen en vooral de juiste keuze te maken van tandarts en begeleider. Vanaf dat moment zul je toch op hun ervaring en vakkennis moeten vertrouwen, maar dan kun je tenminste beter volgen en de juiste vragen stellen.

Een ding weet ik zeker: het gaat zijn tijd duren om helemaal op te knappen. Toch kun je soms snelle verbetering voelen na bepaalde saneringen. Dat is moeilijk te voorspellen.
Ontgiften moet meestal langzaam gebeuren, om geen overbelasting te krijgen van de ontgiftingsorganen.

Maar na een permanente achteruitgang kun je eindelijk vooruit, dat is toch een positieve gedachte.

Bang zijn van een goede bio-tandarts hoeft niet hoor. Het is tenslotte werken aan verbetering.

Ik wens je de juiste keuzes en het allerbeste voor de toekomst, die vanaf nu enkel maar beter kan worden.
Breng gerust hier verder verslag uit, zodat anderen inspiratie vinden in de weg die je volgt.

Groetjes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor petra » do nov 26, 2009 12:59 am

hoi pieter,

bedanktvoor je reactie,
even een vraag heb jij welgehoord van anderen die dit hebben aangevochten??? dus het via het gerecht hebben laten komen???

groetjes petra
petra
 
Berichten: 11
Geregistreerd: di nov 24, 2009 11:01 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr nov 27, 2009 9:15 pm

petra schreef:heb jij welgehoord van anderen die dit hebben aangevochten??? dus het via het gerecht hebben laten komen???


Dat is niet zo eenvoudig.
Ten eerste is het officiëel nog altijd "o.k." om amalgaamvullingen te gebruiken. Zowel in Nederland als in België. :roll:
In scandinavië staan ze daarin veel verder, want daar is het zo goed als uitgebannen.
Ten tweede, als het ook over een allergie gaat, kun je nog moeilijker iets of iemand aanvechten. Je zou geen duidelijke medische fout kunnen aantonen denk ik.

Er is wel sprake geweest in Nederland van een proces aan te spannen tegen de staat, omdat ze dit nog steeds toelaten, maar dit hele medische wereldje zit zodanig in elkaar, dat het m.i. heel moeilijk is en men er allicht heel veel geld tegenaan zou moeten gooien om dit tot een succes te brengen. Ik heb dan ook niets meer vernomen daarover. Als zelfs universiteitsprofessoren het niet kunnen halen (bv. Boyd Haley - US), kun je best twee keer nadenken vooraleer je aan zo'n avontuur begint. Tenzij je echt een overschot van energie hebt. :wink:

Het is trouwens niet enkel de tandheelkunde waar veel kritiek op is. De klassieke geneeskunde in het algemeen en de pharmaceutische industrie krijgen hoe langer hoe meer kritiek. Zie bv.: http://www.independenthealth.eu (Engelstalig).

Groetjes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor petra » vr nov 27, 2009 9:47 pm

Hoi Pieter,

Je heb idd gelijk,dat ik nu een allergie heb is dan gewoon pech zullen ze zeggen, dit terwijl mensen met amalgaamvullingen en meerdere metalen in de mond vroeg of laat allemaal wel klachten ervan krijgen zal heel moeilijk zijn om te bewijzen.

Zoals mijn dermatoloog al zei: De medisch wereld wil hiervoor nog steeds geen bewijzen leveren.
En dan denk ik?? Voor wie is de medische wereld erdan? toch voor de mens?
Of denk ik nu zo krom?

Wat ik wel jammer vind is dat het vrij rustig is op het forum, kan dit enigzins welbegrijpen,mensen die geholpen zijn en klachten vrij zijn komen neit meer terug he? Jammer

Fijn weekend,groetjes Petra
petra
 
Berichten: 11
Geregistreerd: di nov 24, 2009 11:01 am

Berichtdoor petra » do jan 14, 2010 7:24 pm

Daar ben ik weer,

De dermatoloog is verder gaan zoeken bij me en nu blijkt dat ik ook nog allergies ben voor de acrylaten:
Ethyleneglycol Dimethacrylate (EGDMA)
(2-Hydroxyethyl) Methacrylate (2HEMA)

De Kwik,Palladium,amalgaan,zilveren goud folie en nikkel had ik al

Pff, Nu Zei de dermatoloog dat de acrylaten ook voorkomen in de witte vullingen en andere materialen van de tandarts.

Hellpppp wat nu?? en moet je ook ontgiftigen voor acrylaten??
En welke materialen kan ik nu wel in me mond?

groetjes petra
petra
 
Berichten: 11
Geregistreerd: di nov 24, 2009 11:01 am

Nog wat gedaan? Hoe is het nu?

Berichtdoor riccardorb » zo okt 03, 2010 2:09 am

Hi Petra
Je beschrijft voor een groot deel dezelfde symptomen als mijn vriendin heeft (zie aldaar).

Maar na de beschrijving ervan vertel je echter niks meer. We zijn nu zo'n jaar verder, heb je uiteindelijk nog wat laten doen? Hoe is het nu?

Laat alsjeblieft horen, mijn vriendin is ook radeloos en woedend tegelijkertijd...
riccardorb
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za okt 02, 2010 3:42 pm

Berichtdoor Dolfijn » ma dec 13, 2010 7:30 pm

Ik ben ook kwaad. Toch denk ik niet dat je met aanklagen een kans maakt, er zijn al zoveel slachtoffers en mensen hebben bar weinig succes. Artsen houden elkaar de hand boven het hoofd als er dingen mis gaan, en er gaan zoveel mis in de medische wereld, toch gebeurt er niks als patientenverenigingen klagen, mensen artsen aanklagen etc. In de schildklier sector, en de ME sector zijn ook al van die rare dingen aan de hand die worden weggedrukt. Een vriendin die al 30 jaar MS heeft heeft in het MS circuit ook al zulke slechte ervaringen, artsen hebben daar in 30 jaar niks van geleerd, eerst was MS ' psychisch' en 'aanstellerij' het is niks nieuws om klachten die ernstig zijn onverwantwoord weg te wuiven. Artsen nemen klachten van patienten over bijwerkingen/behandelingen/medicatie wel erg vaak niet serieus als het wel moet het is schandalig. Als je klachten hebt en je arts neemt je niet serieus, vertrouw minstens evenveel op wat andere patienten zeggen, niet alleen op je arts, het zal niet de eerste keer zijn dat artsen weer een fout maken en hun kop jarenlang in het zand steken wanneer de patienten al lang aan de bel luiden.
Ziek dankzij de gezondheidszorg.
Waar rook is is vuur.
Wat patienten ervaren betekent zoveel meer dan wat artsen claimen.
Avatar gebruiker
Dolfijn
 
Berichten: 11
Geregistreerd: vr sep 03, 2010 8:08 pm
Woonplaats: De noordzee

Berichtdoor riccardorb » di dec 14, 2010 12:14 am

Dolfijn, even voor de duidelijkheid.... waarom ben jij precies kwaad? Wat schort er? Wat is jouw ervaring?

Hier is de situaties steeds minder houdbaar.... :(
riccardorb
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za okt 02, 2010 3:42 pm

Berichtdoor wim_houthoofdt » za jan 22, 2011 4:56 pm

@ Petra en Riccardorb

Ik ben inderdaad benieuwd naar hoe je het op heden stelt, Petra, en ook hoe het is met Susi.
De door jullie geschreven klachten komen sterk overeen met hetgeen ik al jaren ondervind.
En ook ik ben eingenlijk wel kwaad. Het is blijkbaar maar enkel ik in mijn omgeving die ermee opgescheept zit.

Maar ... .
Soms vertellen mensen wel eens over hun problemen, die op het eerste gezicht gewoon zaken zijn waarmee je moet leren leven (bv. weersgebonden reuma, pijnen, ongemakken, ...). Je gaat daar gemakkelijker op in omdat je zelf zoekende bent. Ook zie ik som mensen wandelen waarvan ik denk: daar scheelt toch iets aan.

Ik kom dan in beide gevallen tot de slotsom dat het dikwijls om problemen gaat die in handen van de reguliere geneeskunde worden gegeven, maar waar die artsen eigen blijven aanmodderen. En dat mensen het leven te weinig in eigen handen nemen. Ze vertrouwen hun leven toe aan de gekende instanties. Durven dan als het niets uithaalt dan niet verder op zoek.

Heb zelf al van alles ondernomen op eigen initiatief, alles uit de reguliere geneeskunde. Hier kleine opsomming:
- verwijdering amandelen (dacht dat deze mijn adem 's nachts belemmerden, waardoor vermoeidheid overdag).
- slaaplabo.
- nogmaals slaaplabo.
- nogmaals slaaplabo.
- bezoeken bij maag-darm.
- bezoeken bij endocrynologie.
- bezoeken bij algemene interne.
- rechtzetten neustussenschot (dacht dat deze 's nachts mijn adem belemmerde, waardoor vermoeidheid overdag).
- homeopathie.
- darmspoelingen en dieet (vermijden combinaties voedseldriehoek).
bezoek praktijk waar een verhoogde waarde op gluten exorfinen: Exorphin A5 werd vastgesteld.

En na wat zoekwerk eindelijk een praktijk gevonden waar ze de EAV-test gaan uitvoeren.
Ben benieuwd. Heb intussen al enkele lichte depressieve periodes achter de rug. Mag niet langer meer duren of ik en mijn omgeving gaan eraan kapot.

Met vriendelijke groeten,

-
Plus est en vous!
Avatar gebruiker
wim_houthoofdt
 
Berichten: 5
Geregistreerd: do jan 13, 2011 11:52 pm
Woonplaats: west-vlaanderen

Berichtdoor kiki » wo apr 13, 2011 1:15 pm

Hallo Petra ,

Ik heb ook veel van de symptomen die jij beschrijft !
Ik heb 9 amalgaamvullingen die ik moet later verwijderen.
Ik ben in ernstige mate electrosensibel (die symptomen lijken bijzonder hard op die van kwik-vergiftiging, fybromyalfie, CVS,...)

Meer info op
www.stichtingehs.nl

Ik vermoed dat er zeker een verband is tussen amalgaam en EHS en veel mensen hebben ook EHS zonder het te weten (op dokters kan je hiervoor niet tellen, die sturen je naar huis met een kalmeerpilletje).

Ik wens je veel sterkte en spoedig herstel,

Liefs,

Christine
Avatar gebruiker
kiki
 
Berichten: 4
Geregistreerd: ma apr 11, 2011 9:41 pm
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Berichtdoor Sven » do jun 23, 2011 2:44 pm

Dag Petra,

Net zoals Pieter zegt, heb je eindelijk iets om naar uit te kijken en nieuwe hoop dat het kan beteren.

Groeten,

Sven
Sven
 
Berichten: 9
Geregistreerd: wo jun 22, 2011 10:22 pm
Woonplaats: Kuringen, België

Berichtdoor Marina » do aug 22, 2013 9:53 pm

Als het voor sommigen een troost mag wezen, lees dan mijn verhaal 'te gek voor woorden.
Ik hoop dat mensen die hier een tijd geleden ook hun 'metaalmiserie' kwamen posten ook nog hun verhaal beetje bij beetje komen afmaken.
Avatar gebruiker
Marina
 
Berichten: 32
Geregistreerd: do jul 04, 2013 6:29 pm

Berichtdoor Marina » za aug 24, 2013 11:08 am

Aan Iedereen, vooral aan Petra die destijds dit item postte, en zoals velen hier radeloos was na de vaststelling van wat metalen in een lichaam kunnen aanrichten. Kwaadheid en onbegrip zijn een doodnormale reactie als men niet gehoord wordt laat staan geholpen wordt en jarenlang blijft rondzwalpen met toenemende klachten.
Momenteel en in 2013 is het nog steeds opboksen tegen de vooroordelen van onze maatschappij. Zelf heb ik aan de lijve ondervonden ik werd mishandeld ipv behandeld. Maarrr het is een noodzaak om die kwaadheid verplicht loslaten om de zoektocht om beter te worden te kunnen voortzetten.
Voor velen hier op het forum waaronder mezelf kan elke feedback een grote hulp zijn.
Daarom deze oproep: Blijf aub het verloop en of de afloop van jullie gezondheidsverhaal hier verder posten.

Nog een tip: Stuur jullie verhaal de wereld in. Redacties van week- maand- en dagbladen, zitten op dergelijke artikels niet echt te wachten maar sommigen zijn toch bereidwillig om te publiceren.


Avatar gebruiker
Marina
 
Berichten: 32
Geregistreerd: do jul 04, 2013 6:29 pm



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron