Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Zijn mijn DMPS waardes extreem of niet?

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

Zijn mijn DMPS waardes extreem of niet?

Berichtdoor Anne » do dec 10, 2009 3:37 pm

Hallo,

Sinds juli ben ik thuis met zwaar depressieve klachten. In maart bevallen van 2e kindje. In eerste instantie dacht men postnataal maar dat is het niet.
Niks meer willen, nergens zin in hebben, geen keuzes kunnen maken, staren/dromerig. Alles duurt heel lang, geen aandacht erbij kunnen houden etc.

8 jaar geleden ook depressief geweest. Toen bleek ik candida te hebben. Er weer bovenop gekomen door dieet, alle amalgaamvullingen (op 1 na) laten verwijderen etc.

Het verschil met toen is dat ik toen meer lichamelijke klachten had. Ik dacht dat mijn waardes toen rond de 80 lagen maar ik kan het niet meer achterhalen.

Nu weer een DMPS test laten doen. Nu blijk ik een waarde van 22,8 per ug/mol te hebben. In vergelijking met die 80 is dat niet hoog. Is deze waarde wel zo extreem en kan het deze klachten veroorzaken? Ook kwam er uit de test dat mijn vitamine B6 (P5P) heel laag was (11). Ze zegt dat dit door de kwikbelasting komt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Er wordt mij verteld eerst de B6 weer aan te vullen en me wat beter te voelen en dan in Februari de vulling te laten verwijderen.

Mijn vullingen hebben er van kinds af aan gezeten. Al mijn kiezen waren flink gevuld en later nog een keer vervangen. Er zit nu nog 1 grote vulling.

Alvast bedankt.
Anne
Anne
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di dec 08, 2009 6:28 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za dec 19, 2009 6:25 pm

Dag Anne, welkom.

Sorry voor de late reactie. :oops: Je bericht was me ontgaan door een auto-inlogprobleempje.

Er zal allicht wel een reden geweest zijn om die ene vulling niet te vervangen. Maar dat is wel genoeg om je dagelijks toch nog te belasten met meer kwik. Kwik kan de hersen-bloedbarrière doorbreken en eenmaal in de hersenen is het moeilijk te verwijderen. Normaal duurt het tientallen jaren vooraleer kwik vanzelf is opgelost. Kwik wordt ook via placenta en borstvoeding doorgegeven.

Je symptomen zijn in ieder geval heel typisch voor kwikbelasting. Op één of andere manier schijnen de hersenen kwik aan te trekken. Intussen is aangetoond dat kwik in o.a. vaccins de belangrijkste oorzaak is van autisme. Sinds men in de US daarmee stopte, duikelden de statistieken ineens terug naar beneden.

Gelukkig heb je destijds al een flink deel van de kwikbronnen laten verwijderen.
Om een juiste inschatting van de waarden, opgemeten na DMPS-test te beoordelen, heb je een goede begeleider nodig, met kennis van het amalgaamprobleem.
Maar vergeet niet dat enkel de vrijgekomen kwik kan gemeten worden en dus niet de kwik die nog in je lichaam zit. Quasi onmogelijk om het volledig in te schatten. Feit is dat elke amalgaamvulling schade veroorzaakt op lange of korte termijn. Je hoeft niet te wachten tot er bewijsbare symptomen zijn. Wel is het raadzaam om een "sterke" periode af te wachten om je systeem extra te belasten met de verwijdering van een amalgaamvulling. Ook weloverwogen suppletie wordt meestal aanbevolen. Het is toch altijd flink werken voor de lever om te ontgiften. We weten dat de lever belangrijk is in de gemoedsgesteldheid en bij overbelasting is depressie meestal niet ver.

We raden steeds aan om met een goede bio-tandarts en natuur-gezondheidsbegeleider/dokter/therapeut te overleggen om tot goede resultaten te komen op lange termijn.

Veel succes en beterschap.
Benieuwd naar het vervolg van je pad naar gezondheid.
Groetjes,

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Anne » zo dec 20, 2009 12:57 am

Beste Pieter,

Bedankt voor uw reactie.
Alle vullingen moesten vervangen worden door kronen dus dit is inderdaad een kostbaar verhaal. En eerlijk gezegd voelde ik me destijds alweer zo goed dat ik er helaas te weinig haast mee gemaakt heb. En destijds ook nog te weinig in gelicht ben over alle risico's. Zo zijn mijn vullingen bijvoorbeeld niet verwijderd met een cofferdam. Dus ook dit zou een reden kunnen zijn dat er nog kwik in mijn lichaam zit.

Bedankt voor je reactie. Ik ben onder behandeling bij een orthomoleculair arts. Zij heeft me aangeraden om nu eerst B6 fosfaat te slikken, selenium, zink, multivitamines en visolie. Vanaf januari raad ze me aan te beginnen met chlorella om dan in februari de vulling laten verwijderen. Daarna verder te ontgiften volgens een heel protocol. Ik hoop echt dat dit me gaat helpen.

Groeten Mascha
Anne
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di dec 08, 2009 6:28 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma dec 21, 2009 1:10 pm

Hello Anne,

Sommige vormen van kwik zijn schadelijker dan andere. Het systeem (bv. Cleanup) dat gebruikt wordt om (bijna) alle kwikdampen weg te zuigen bij het langzaam uitboren van amalgaamvullingen, is belangrijker dan de cofferdam. Want de dampen komen snel in het lichaam, terwijl mogelijke stukjes amalgaam die je binnenkrijgt normaal snel uit het lichaam worden afgevoerd.

Het kan geen kwaad om je reactie in het oog te houden bij het gebruik van chlorella, want hoewel het een heel nuttig product is voor ontgifting, heeft het bij sommigen het effect dat men zich niet goed voelt, waarschijnlijk omdat hun lichaam de ontgifting niet zo snel kan verwerken.

Veel moed en vooral veel geduld gewenst, want meestal gaat ontgiften heel traag.
Groetjes,

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Anne » ma dec 21, 2009 1:39 pm

Beste Pieter,

Wederom bedankt voor je reactie. Ik ga eens kijken naar een tandarts die dit systeem gebruikt. Wel belangrijk dus.
Zijn er betere middelen te gebruiken dan Chlorella? En in hoeverre is te achterhalen of de kwik in de hersenen zit?

Ik probeer de moed niet op te geven.
Groeten Anne
Anne
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di dec 08, 2009 6:28 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di dec 22, 2009 7:22 pm

Hello Anne,

Chlorella is heel goed maar krachtig en het moet, zoals alle middelen, persoonlijk bekeken worden of je lichaam er goed op reageert en ook in welk stadium van ontgifting je bent. Maar als het voorgeschreven wordt door je orthomoleculaire arts ga ik ervan uit dat het voor jou geschikt is bevonden. Oog hebben voor de effecten kan natuurlijk nooit kwaad ;-)

De hoeveelheid kwik in de hersenen is bij mijn weten niet echt te meten, hoe graag ik hierin ook zou worden tegengesproken. :!:
Ik heb zojuist een link gemaakt naar een overzicht van kwikmetingen in onze forumrubriek "Kwiktesten". Kijk daar alvast eens.

Inderdaad de moed niet opgeven. Je kunt het best bekijken als een uitdaging, waaruit je enorm veel kan leren. Niet teveel achterom kijken. Maar ik weet uit ervaring dat het niet gemakkelijk is, vooral als je lichaam is aangetast door kwik. Hersenen en zenuwstelsel hebben er meestal ook last van. Mooi is ook als je dan met die ervaring en informatie anderen kunt helpen. Daarom is dit forum hier.

Goed dat je dit al gevonden hebt :-)

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Michele » di jan 12, 2010 10:32 pm

Hallo Anne

Ik herken me een beetje in jouw problematiek...

Sinds juli zit ik ook met depressie thuis en ook niet voor de eerste keer. Ook bloedonderzoeken laten doen, mijn vit B stond ook laag, de dr raadde me aan om hiervoor om de 2 weken spuitjes Neurobion (B1, B6 en B12) te laten zetten omdat mijn lichaam blijkbaar niet goed Vit B tabletten opnam...
Na natuurlijke antidepressiva te hebben geprobeerd ben ik een paar maanden geleden toch maar weer begonnen met Serlain

Ik heb ook een DMPS en Zinc DMTA test laten doen bij Dr Verheyen in Tienen, mijn kwikwaarde was 41,28 mcg/g Creatinine moet normaal onder <1,00...

Vorige week heb ik de laatste van 7 amalgaamvullingen laten verwijderen.
Elke keer na een verwijdering ging ik 2 spuiten (DMPS en DMTA) halen en dat is eigenlijk elke keer onvoorspelbaar, voor mij althans. De ene keer had ik er weinig last van, de andere keer zoals nu voel ik me rot!
Eigenlijk moet ik nu nog 3X spuitjes gaan halen en dan terug de waarden laten meten maar eigenlijk heb ik er niet veel zin in en zou ik liever op iets natuurlijker overstappen...

2O jaar geleden heb ik ook kronen laten plaatsen, porselein met aan achterkant mengeling van goud, palladium en nog andere metalen.
Die zou ik er ook liefst uit hebben en laten vervangen door implantaten...maar 't prijskaartje ligt helaas nogal hoog...
Weet je toevallig of jij onder jouw kronen ontzenuwde tanden hebt zitten?
Dat schijnt ook helemaal niet gezond te zijn...

Ik zou in jouw geval ook eerst proberen aan te sterken en op voeding letten want ik heb ook al ondervonden dat dat toch zo belangrijk is. Alleen zo lang ik me niet goed vol hou ik het vol, voel ik me dan wat beter dan laat ik weer veel te veel steken vallen...

Hopelijk voel je je ondertussen al wat beter!?

Groetjes, Michèle
Michele
 
Berichten: 8
Geregistreerd: do mei 21, 2009 9:38 am

Berichtdoor Anne » do jan 21, 2010 10:42 pm

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.
In februari gaat de vulling er uit. Wat ik nog niet verteld had is dat ik momenteel een plaatjebeugel heb. Om de tand met de amalgaamvulling zit een metalen band die de beugel vasthoud. Nu zei de tandarts dat dit als een soort batterij werkt. Kan dat metaal nog een extra belasting zijn voor die amalgaamvulling waardoor ik er nog meer last van zou kunnen hebben?

Mijn dopamine en serotonine gehalte zijn erg laag gebleken middels een bloedtest. Ik slik al sintjanskruid. Zijn er nog andere natuurlijke middelen aan te raden die hierbij kunnen helpen?

Groeten Anne
Anne
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di dec 08, 2009 6:28 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo jan 24, 2010 4:12 pm

Inderdaad, combinatie van verschillende metalen in de mond kunnen galvanische stromen bevorderen en daardoor bovendien het extra vrijkomen van kwik uit amalgaamvullingen.

Voor het beter aanmaken van dopamine en serotonine worden ook nog de kruiden Griffonia, Sceletium en Rhodiola aangeraden. Banaan zou ook een gunstige invloed hebben hierop. Daarmee kun je misschien verder zoeken.

Groetjes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron