Spiritoo alternatief sociaal netwerk

vage rare klachten

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

vage rare klachten

Berichtdoor patkat » ma nov 29, 2010 7:35 pm

Vijf jaar geleden kreeg ik last van slaapstoornissen, depressie, duizeligheid...ik ben toen enkele maanden werkonbekwaam geweest (ik ben bankbediende), tot het enigszins draaglijk werd door medicatie (anti-depressivum Efexor exel en Trazolan). Een drietal jaar geleden stak de duizeligheid weer de kop op en ging niet meer weg. Mijn huisarts gaf me geen raad dus ben ik zelf op zoek gegaan. Intussen kreeg ik ook steeds meer last van een wazig zicht, concentratiestoornissen en het meest vervelende, een 'onwerkelijk' gevoel (ik kan het niet beter omschrijven). Ik heb alles geprobeerd: oogarts (alles tiptop ok), mri, ct-scan, bloedanalyse, telkens alles ok. Homeopate waar ik intussen bij ging wist zich ook geen raad meer. Ik ben nu in behandeling bij een arts die als specialiteit anti-depressiva heeft, en zij heeft mijn dosis Efexor van 25 mg (ik nam dus bijna niets meer) tot 225 mg opgedreven. Ook dat helpt niet.

Ik hoop echt dat het aan de vullingen in mijn tanden ligt en dat ik eindelijk weet wat de oorzaak is...vooral het feit dat het na het sporten nog erger is frappeerde me op de site: ik heb een tijdje gejogd maar toen was het nadien telkens erger...
heft iemand dezelfde ervaringen?
Avatar gebruiker
patkat
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo nov 28, 2010 11:17 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo dec 01, 2010 12:36 pm

Hello, welkom hier op het amalgaamforum.

Je situatie klinkt wel typisch voor een kwikbelasting, maar je vermeldt niet of en hoeveel amalgaamvullingen je hebt en sedert wanneer.
Het "onwerkelijk" gevoel wordt door veel mensen ervaren met kwikbelasting. Het wordt zelfs een soort coma genoemd. Er wordt trouwens door een aantal wetenschappers een duidelijk verband aangetoond tussen kwik in het lichaam en autisme. Zie: http://www.amalgaam.be/video.php Misschien is de vergelijking niet eens zo vergezocht.

Het probleem is dat kwik op zo grote schaal kan inwerken dat de gevolgen moeilijk in kaart te brengen zijn. Ook al omdat alles met elkaar samenhangt. Veelvoorkomend is het lekkedarmsyndroom, wat gifstoffen uit de darm in het lichaam laat en waardoor men zich vergiftigd en suf voelt. Dat kan dan soms beteren na de stoelgang.
Ook horen we dikwijls dat bij het sporten of andere intense inspanningen, de gifstoffen uit de weefsels (en de overbelaste lever?) in het bloed komen, waardoor men nadien een slecht gevoel heeft. Soms pas de volgende dag. Hier kan ik zelf van meespreken.

We mogen echter niet vergeten dat de klassieke medicaties meestal veel nevenwerkingen hebben, wat ook vermeld staat in de bijsluiter, in zover geweten is (!). Indien je dat veel gebruikt hebt, kan het een rem zijn op je toekomstige gezondheid. Er zijn zoveel natuurlijke oplossingen die geen nevenwerkingen hebben. Maar er is meer nodig, ook een gezonde manier van leven, voeding e.d., waardoor een goede basis wordt gelegd. Het bestrijden van symptomen zonder de oorzaak te vinden lijkt me een riskante zaak.
Voor de natuurlijke weg naar gezondheid kun je een geschikte begeleider, orthomoleculaire arts of andere natuurarts zoeken.
Daar komt nog bij dat we op grote schaal belast worden door het milieu, de lucht, schoonmaakmiddelen, EM-straling, enz.

Verwijdering van amalgaamvullingen dient deskundig te gebeuren met de nodige maatregelen door een bio-tandarts, om niet nog meer vergiftigd te worden. De keuze van geschikte alternatieve vullingen is ook niet eenvoudig, maar wel belangrijk.

Ik denk dat je in ieder geval nu een begin hebt gemaakt met je ontdekkingstocht naar gezondheid. Ik hoop vooral dat je de juiste gezonde keuzes kunt maken. Maar het gaat wel tijd kosten.
Succes, en hou ons hier op de hoogte als je wil.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor patkat » wo dec 01, 2010 2:45 pm

Pieter,
Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik een viertal 'grijze' vullingen heb, sinds mijn tienerjaren de eerste. Wat me weer frappeert is wat je zegt over die lever ...die bleek zwaar overbelast (onderzoek door homeopate). Ik heb gedurende 7 maanden koffie, chocola en cola uit mijn voeding geschrapt en toen was het een aantal weken echt beter. Maar nadien herviel ik telkens. En zo ging het met alles wat ik probeerde. Het opdrijven van de Efexor-exel geeft ook altijd gedurende een week een positief resultaat maar gaat even snel weer voorbij.
Ik hoop op ervaringen van andere mensen...
Avatar gebruiker
patkat
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo nov 28, 2010 11:17 pm

Berichtdoor patkat » do dec 02, 2010 9:52 pm

ik heb idd een 4-tal donkergrijze vullingen. Uit testen bleek dat mijn lever overbelast is dus schrapte ik een aantal zaken uit mijn voedingspatroon. Dat hielp tijdelijk maar was snel uitgewerkt. Ik heb ondanks quasi perfecte ogen cst last van wazig zicht...
Avatar gebruiker
patkat
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo nov 28, 2010 11:17 pm



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron