Spiritoo alternatief sociaal netwerk

De avonturen van Pieter Kwik in het land van Amalgaam

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

De avonturen van Pieter Kwik in het land van Amalgaam

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za jun 11, 2005 2:07 pm

Er was eens een jonge kerel, hij heette Pieter Kwik en vroeg zich af waarom de wilde dieren zo gezond waren en de mensen zo belabberd. Hij zag dat die mensen zich voedden met alles behalve natuurlijke voeding, maar wel klakkeloos verorberden wat de voedingsindustrie en farmaceutische industrie produceerden. Hij zag veel dokters, veel hospitalen, veel apothekers en nog veel meer zieke mensen. Kinderen werden geboren in "zieken-"huizen. Niemand stierf van de ouderdom maar velen werden Alzheimer-dom. Dus besloot hij om zo gezond mogelijk te leven en zich te voeden met natuurlijke producten. Zijn kinderen werden dan ook gezellig thuis geboren op de meest natuurlijke manier. Maar vroeger toen hij nog een tiener was, kreeg hij dezelfde ongezonde voeding als iedereen, met flinke dosissen witte suiker in snoep, gerechten e.d. Binnen de kortste tijd vloog hij naar de tandarts. Tanden takelden af tegen hoge snelheid, maar niemand die zich daar vragen bij stelde. De tandarts had altijd geleerd dat je gaatjes opvult met amalgaam. Dat dit product 50% levensgevaarlijk kwik bevat, daar stond niemand bij stil. Jaren later vroeg Pieter aan zijn nieuwe "natuur-tandarts" of dat allemaal wel veilig was, dat amalgaam. Deze antwoordde dat het de beste oplossing was, want dat de effecten van de witte vullingen nog onbekend waren en wie weet welke nadelen zouden die nog blijken te hebben. Pieter ging er dus maar van uit dat het ok was. Jaren later begon hij allerlei kwaaltjes en gezondheidsproblemen te krijgen, die onverklaarbaar waren. Alle natuurvoeding en de gezonde levenswijze ten spijt, werd het steeds erger. Vermoeidheid was een constante en die werd begeleid door de meest diverse kwalen en kwaaltjes. Het hele sublieme, zelfgenezende bio-systeem van zijn lichaam ging langzaam maar zeker bergaf. Op die manier kon hij onmogelijk honderd jaar worden, wat hij als een persoonlijk minimum beschouwde. Er klopte iets niet. Pieter was gewoon geworden om met succes steeds zelf zijn gezondheid in goede banen te leiden, zonder de passieve afhankelijkheid van een industrie die rijk wordt van de zieken, maar besloot uiteindelijk toch maar een paar natuurartsen op te zoeken. Hij kreeg geen enkele aanwijzing die een oplossing bracht. Tot dan toch eindelijk het moment van de waarheid kwam. De hele serie amalgaam-tandvullingen was de schuldige. Na een zoektocht op het internet bleken alle kwalen heel duidelijk rechtstreeks afkomstig van het kwik. De vergiftiging was na jaren en jaren insijpeling het pleit aan het winnen. De overtuiging was compleet. De shock eveneens. Wel bleek bijna alle Nederlandstalige informatie over amalgaam afkomstig uit Nederland. In België scheen vrijwel niemand bekommerd om het probleem, maar slachtoffers waren er genoeg. Het kwik liep de spuigaten uit. Veel van zijn vrienden hadden amalgaam in de mond en hadden onverklaarbare gezondheidsproblemen. Aan sommigen was het ook uiterlijk te zien. De weinigen die wisten dat het gevaarlijk is, hadden hun vullingen laten vervangen en dat was dat. De anderen wisten van niks en dat vond Pieter een beetje te grote waanzin om niets aan te doen. Dus besloot hij een website op te zetten om de mensen in Vlaanderen te alarmeren over deze grootste miskleun van de medische wereld en hulp te bieden met informatie. Plus een forum waar ze elkaar kunnen vinden en helpen met de sanering, ontgifting, ervaringen, e.d. Gelukkig zijn er ook vakmensen in de medische sector die dit alles wel inzien en de schade zo goed mogelijk herstellen. Nu hoopt Pieter maar dat ook deze mensen met hun kennis en ervaring op het vlak van amalgaam-sanering en ontgifting, het forum snel bevolken.

Wat blijkt na een uitgebreide informatieronde bij diverse bio-tandartsen, wetenschappers, dokters, e.d. ? De hele amalgaamproblematiek is bij velen gekend. Zelfs de media kennen de argumenten voor en tegen. Hoe komt het dan dat er nog niets is veranderd? De bio-tandartsen en wetenschappers worden op de vingers gekeken door instanties, industrie en beroepsverenigingen. Om hun beroepspositie te vrijwaren, durven ze zelden in de openbaarheid hun omstreden opinie geven. De media willen zogenaamd "objectief" berichtgeven. Maar naar oude gewoonte geven ze de gevestigde wetenschappers en reguliere tandartsen steevast het laatse woord en blijft dus alles bij het oude. Bovendien hebben vele alternatieve (tand-)artsen ook verschillende meningen over kwiktesten, alternatieve vullingen, ontgiftingsmethodes. De beste vakmensen hebben de drukste praktijk en maken dus niet gemakkelijk tijd voor forums als dit. Gevolg: er verandert weinig. Wat gaat Pieter Kwik hieraan doen ?

wordt vervolgd ...
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Annelies » ma apr 07, 2008 12:35 am

Pieter Kwik is al een bron van inspiratie door deze site te openen.
En kijk eens: We zijn al een paar stapjes vooruit gegaan met onze inzichten in kwik.

Hopelijk leest Pieter Kwik dit, want ik wil hem vragen, hoe het nu met hem gaat.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Kimmeke » ma aug 25, 2008 4:37 pm

Hoj Pieter,

In je tekst meld je dat je in je vriendenkring nog personen hebt die hun mooi blinkende vullingen hebben laten ruilen door andere.

Ongetwijfelt heb je op dit forum nog andere ontmoet die hetzelfde hebben gedaan. Aangezien de meeste mensen als ze genezen zijn geen nood hebben om de forums nog te bezoeken lees je hier ook niet zoveel langdurige positieve reacties.

Ongetwijfeld zijn er ook mensen die hun vullingen hebben laten veranderen in de hoop van enkele negatieve kwaaltjes verlost te zijn.

Hoe is het eigenlijk met je gelopen en de personen die je wat hebt kunnen volgen? Is het steeds gelijk of beter op lange termijn of zijn er ook die er enorm op de sukkel zijn mee geraakt doordat ze bijvoorbeeld ook allergisch zijn voor andere materialen of ...

Aangezien er bij mij de laatste maand 2 vullingen zijn uitgeboord en opnieuw gevult met het zilveren spul en ik de indruk had dat me dat niet goed bekomen is ben ik nu toch maar van plan om de laatste waar nog een barstje in zit door een niet kwik vulling te laten vervangen bij een bio tandarts. 'k ben dan ook op deze site beland omdat ik eens gegoogled heb naar Amalgaam & allergie

Groetjes,
Kimmeke
Kimmeke
 
Berichten: 16
Geregistreerd: zo aug 24, 2008 1:30 pm
Woonplaats: Mol

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma aug 25, 2008 9:32 pm

Even een tussentijds spoedberichtje, want de tijd ontbreekt me momenteel om hier een uitvoerig vervolg op te schrijven.

Met mij evolueert het heel langzaam, maar wel in de goede richting.

De meeste mensen die de aanbevolen maatregelen nemen ivm amalgaamverwijdering, hebben heel positieve resultaten, vooral als het langzaam wordt gedaan. Van snelle verwijderingen en drastische ontgiftingen heb ik al droevige verhalen gehoord: doodziek, enz ...

Kimmeke, ik denk dat je best je hele verhaal hier in een nieuw bericht plaatst, zodat er allicht interessante reacties op komen. Want ik meen dat je wel flink in het amalgaamstraatje bent doorgereden ... zodat juiste maatregelen wel eens dringend kunnen zijn. :(

Succes in ieder geval en welkom op het forum.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Annelies » di aug 26, 2008 12:15 am

Hallo weer Kimmeke .-))

Ja, ik wil aansluiten bij Pieter. Langzaam ontgiften is beter. We zijn al heel verzwakt door de kwik, dat snel ontgiften te zwaar en te gevaarlijk is. Ik heb bv. heel veel pijn van de nieren gehad in het begin van dit jaar. Toen bleek dat ik het verkeerde middel had genomen. Nou, dat voel je goed , hoor.

Op het Yahoo-forum vertellen mensen dat het eigenlijk heel goed gaat, langzaam ja, maar wel goed. Ik heb daar onlangs veel optimistische berichten gelezen.

Sinds twee maanden heb ik mijn eigen web-site over amalgaam die bijzonder goed gelezen wordt.

En, Kimmeke, je kunt ook lezen hier en bij mij, dat 1 amalgaam-vulling een heel meer kan besmetten/vergiftigen !!

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

langzaam ontgiften ?

Berichtdoor freddy » ma maart 02, 2009 10:46 pm

hallo allemaal
ik ben hier nieuw op het forum en begin nog maar van alles te lezen en te ontdekken
ik lees dat men best " langzaam " begint aan het verwijderen van amalgaamvullingen :( ik hoop dat ik hier nu niet in een sukkelstraatje bent terechtgekomen, want sinds ik mijn zwarte vullingen inruilde voor witte voel ik mij allesbehalve :(
ik lees ook iets over " maatregelen " : welke zijn die dan wel ? jammer dat ik niet eerder het net raadpleegde en nadien naar de tandarts ben gestapt !
goed ik zal later nog eens goed spueren op deze superinteressante site !
toch ongelofelijk dat de tandarts mij niet heeft verwittigd :(
ik zit hier nu met de gebakken peren !
tot mails of tot hoors beste mensen
freddy
 
Berichten: 6
Geregistreerd: ma maart 02, 2009 10:26 pm



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron