Spiritoo alternatief sociaal netwerk

amalgaam oorzaak van chronisch rugprobleem?

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

amalgaam oorzaak van chronisch rugprobleem?

Berichtdoor Wim » do dec 29, 2005 3:13 pm

Hallo,
Ik ben 33 jaar en heb al sedert jaren rugproblemen. Op m'n 16e heb ik m'n eerste discus hernia gekregen en ondertussen zijn er nog 2 de revue gepasseerd. Ik heb ondertussen een constante pijn in m'n lage rug. M'n medische 'carriere' is begonnen bij diverse proffen in het ziekenhuis, daarna osteopaat, daarna manuele neurotherapeut en nu ben ik terug in behandeling bij een osteopaat. Deze was ten einde raad met m'n rugprobleem (ondanks dat hij me uit m'n grootste pijnen al verlost heeft).Ik heb pijn in m'n darmen (welke dan ook druk uitoefenen op m'n onderrug) en hij verklaart dit dat dit voorkomt van m'n vullingen (amalgaam): 14 tanden in het totaal! Ik heb jullie site bekeken maar ben toch nog een beetje wantrouwig tegenover de behandeling daar er eigentlijk nog geen pasklaar alternatief op de markt is. Als ik zo'n dure en langdurige behandeling zou starten, gaat er dan over enkele jaren dan geenstudie uitwijzen dat de volgende tandvulling dan weer geen oorzaak is van andere problemen! Ik vind wanneer ik hiermee start dat er dan eigentlijk een degelijk alternatief op de markt moet zijn en ten tweede, ben ik er dan ook 100% zeker van dat m'n rugpijn vedwenen is, of gaan ze dan na verloop van tijd weer komen zeggen dat het aan de lengte van m'n teennagels ligt :D
dada
Wim
 
Berichten: 1
Geregistreerd: do dec 29, 2005 2:27 pm
Woonplaats: Rillaar

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di jan 03, 2006 5:50 pm

Dag Wim,

Het feit dat je rugproblemen al op je 16e begonnen wijst wel op een aangeboren probleem waarschijnlijk. Een zinnige vraag lijkt me dus alvast: sedert wanneer heb je die amalgaamvullingen? Anderzijds is er heel dikwijls een verband tussen de toestand van de darmen en de onderrug. Ook heel belangrijk is de algemene gezondheidstoestand, want algemene zwakte kan de tussenwervelschijven verzwakken waardoor dan die rugpijn kan ontstaan. De veelgehoorde redenering dat de schijven "versleten" zijn is volgens mij meestal fout, want bij velen is het periodiek en wordt het na een tijd dikwijls weer beter.
Wel is het normaal dat amalgaamvullingen na lange tijd zoveel giftig kwik hebben afgescheiden, dat je cellen, verteringssysteem en immuunsysteem eronderdoor kunnen gaan, met talrijke gevolgen, zoals de veelvoorkomende darmproblemen. Ik denk dus dat je nog enig puzzelwerk kan doen ...

Wat betreft de behandelingen en alternatieven, die zijn inderdaad nog niet 100% duidelijk en op punt. Maar één ding is mij wel duidelijk en dat is dat de alternatieven vele malen gezonder zijn dan amalgaam. Zeker als je dan naar de bio-compatibele vullingen en inlays gaat (zie op onze site). Maar ik zou je wel aanraden om testen te laten doen en het juiste moment te kiezen om aan deze onderneming te beginnen. Dit met de nodige begeleiding ivm heel belangrijke ontgifting voor en na de behandeling, want het kwik blijft anders decennia in je lichaam zitten. Een typische regel blijkt wel: hoe gezonder, hoe duurder en hoe minder terugbetaald door de ziekenkas :roll:
Het verband met je rugpijn kan je dus voorlopig niet garanderen, maar persoonlijk zou ik dat niet nodig vinden omwille van de verschrikking van kwik in je lichaam.

Succes met je verdere zoektocht,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

pijnlijke rug en amalgaam

Berichtdoor Patrik Peters » di jan 10, 2006 10:46 am

Wim,

Pijn in de onderrug komt regelmatig voor bij mensen welke zeer kwikbelast zijn. Doorgaans hebben deze mensen ook nog een heleboel andere kwikvergiftigingsverschijnselen.

Ik heb de laatste dagen(maanden) gewerkt aan een tekst waarin ik de symptomen van een kwikvergiftiging probeer in verband te brengen met elkaar. Niet gewoon een opsommingen van mogelijke symptomen maar eerder een verklaring waarom en wanneer deze symptomen voorkomen. Op die manier hoop ik dat het voor de lezer mogelijk is om voor zichzelf te onderzoeken of er in zijn persoonlijk geval er redelijkerwijze sprake kan zijn van een kwikvergiftiging. Nadeel van deze benadering is dat men hiermee vooral zeer erg kwikbelaste situaties kan herkennen.

De tekst is nog niet helemaal klaar (moet nog een aantal details nakijken) Je kan de voorlopige tekst vinden op mijn site “Symptomen kwikvergiftiging”
http://www.geocities.com/pet_peters/


In het alternatief circuit wordt gesteld dat de rugpijn, welke het gevolg zou zijn van kwikvergiftiging, al na enkele maanden na het verwijderen van de amalgaamtandvullingen zou verdwijnen. Persoonlijk zou ik deze stelling met een grove korrel zout nemen.

In vele gevallen wordt de link gelegd tussen kwik en CVS. Bij CVS komt rugpijn regelmatig voor. Het verwijderen van de amalgaamtandvullingen geeft in een aantal gevallen inderdaad een verlichting van de symptomen

Voor rugpijn bij kwikvergiftiging heb ik er al een heleboel verklaringen gezien, de ene al wat ongeloofwaardiger dan de andere. Mijn persoonlijke ervaring is dat kwik de goede werking van de hersenen aantast. Als gevolg hiervan kunnen er spasmen voorkomen. Deze komen vooral voor tijdens de slaap. Indien de spieren rond het ruggenmerg spasmen vertonen, wordt de tussenwervelschijf samengedrukt. Door de krampachtige houding van de spieren is er te weinig doorbloeding van het weefsel rond de tussenwervelschijf waardoor deze laatste te weinig van voedsel wordt voorzien. Hierdoor wordt ze “slap” en kan ze vervormen. Als de vervorming te groot wordt, voelt men pijn.

Er zijn naast kwik nog een heleboel andere oorzaken van zulke spasmen (stress, antidepressiva....). Buiten deze verklaring voor een pijnlijke rug zijn er uiteraard ook nog een heleboel andere oorzaken mogelijk (te lang in één bepaalde houding zitten, veel schokken ervaren....). Nagaan of er in uw geval mogelijk een kwikbelasting zou zijn, is zeker een goed idee. Je mag je echter niet blindstaren op het kwikverhaal, anders loop je het risico een andere oorzaak mis te lopen.

Patrik
Patrik Peters
 

Berichtdoor Andreas » do jan 12, 2006 3:46 pm

Beste Patrik

Met veel interesse heb ik uw website gelezen. Het stuk over de werklui in uw huis vond ik opmerkelijk. Waren deze personen zich er zelf bewust van, bv. over het feit dat ze nooit lang konden blijven, of gebeurde dit alles onbewust?

Een tijdje geleden las ik over een techniek die veelbelovend is bij het oplossen van emotionele problemen, maar ook bij lichamelijke klachten zoals allergiëën, hoodpijn..
Het werd op punt gesteld door een ingenieur, Gary Craig. Meer informatie is te vinden op www.emofree.com (engels) of http://www.emotievrij.nl/ of (nederlands). Het mooie eraan, maar ook het ongeloofwaardige is dat je er vrij snel permanente resultaten mee kunt bereiken. Bovendien kun je het zelf op een uurtje leren.
Ik heb er bij mezelf al goede resultaten mee bereikt, en ben van nu toch al een tijdlang van een huisstofallergie verlost, waardoor mijn neus regelmatig dicht zat.
Msschien is het ook de moeite waard om eens uit te proberen.
Andreas
 



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron