Spiritoo alternatief sociaal netwerk

amalgaam

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

amalgaam

Berichtdoor sven » ma jan 23, 2006 10:24 pm

Hallo iedereen,

Ik zoek dringend hulp. Ik ben een jongeman van 27 jaar. Sinds 2 jaar heb ik een klacht op mijn ogen (raar zien) en ik heb alle mogelijke testen, zoals hersenscans, bekendste oogartsen in Belgie en Nederland gedaan. Ik ben ook al bij immens veel psychiaters en dagklinieken geweest omdat ze dachten dat het mentaal zat. Ik heb ook wel een vorm van hypochondrie maar nu sinds kort ben ik bij een alternatieve dokter in Nederland geweest(dr heino) en die sprak mij over kwikvergiftiging. Ik ben dan om het te laten checken naar mijn eigen huisarts gegaan en die heeft mijn bloed laten testen op kwik en er werd niets gevonden. Daarna heb ik een test laten doen bij een homeopathische dokter in Tienen en een labo in Duitsland kwam tot de conclusie dat ik veel te veel kwik in mijn lichaam heb. Ik heb wel 9 amalgaamvullingen en ik zou ze nu laten weghalen. Zijn er nog mensen met vooral die "rare" klachten op de ogen????!!!!!!!!!!

Wat moet ik doen?
Help mij aub

Groetjes
Sven
sven
 

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di jan 24, 2006 1:10 am

Sven welkom hier op ons forum,

Ik begrijp dat je dringend op zoek bent naar een oplossing. Overhaaste conclusies zijn zeker te mijden. Natuurlijk is het heel moeilijk om hier even snel de link te maken tussen je oogklachten en amalgaam tandvullingen. Maar de kans is groot dat het verband er is, al zijn er natuurlijk ook andere mogelijke oorzaken. Wat ik wel zeker weet is dat kwik supergiftig is en voor 1001 kwalen kan zorgen en dus zou ik het zeker laten verwijderen (enkel door een bio-tandarts anders wordt je evt. nog eens extra vergiftigd!! -> info + adressen op onze site). Je zal dan (hopelijk snel) constateren of het je oogprobleem oplost. En hé, hypochondrie is "toevallig" ook typisch bij kwikvergiftiging.

Het probleem met kwiktesten is dat kwik heel moeilijk te meten is. Je kan enkel kwik meten dat is vrijgekomen uit je weefsels in je bloed, urine, haar, speeksel, maar niet wat er nog in de weefsels zit! Tenzij misschien met electro-acupunctuur? Kijk eens op onze pagina http://www.amalgaam.be/kwiktesten.php

Dan zijn er nog verschillende vormen van kwik. Ja, het is een ingewikkelde materie. Daarom kun je best iemand zoeken om je op een natuurlijke manier te begeleiden in de (trage!) ontgifting en de sanering. Je hebt immers de juiste supplementen nodig en ontgifters, vòòr, tijdens en na de behandeling. Zie http://www.amalgaam.be/begeleiders.php

Ik hoop echt dat er nu mensen gaan reageren die deze oogkwaal ook hebben of hadden. En jij kan dan binnenkort je verdere ervaringen hier ook aan anderen doorgeven. Hopelijk positief. :-)

Hou vooral de moed erin en informeer je zo goed mogelijk. Je komt er wel achter. Inzicht in het eigen lichaam is het begin van herstelling van je gezondheid. Want blind vertrouwen in andermans kennis kan soms gevaarlijk zijn, hebben de meesten hier ondervonden.

Tot binnenkort Sven,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

rare dingen zien

Berichtdoor Patrik Peters » di jan 24, 2006 10:17 am

Hoi,

Kwik heeft een invloed op de hersenen. Ik heb een tekst geschreven
"symptomen van een kwikvergiftiging"
voorlopige tekst op:
http://www.geocities.com/pet_peters/sym ... tiging.htm

Hierin beschrijf ik mijn ervaringen in verband met de invloed van een kwikvergiftigng en het "zien":

Onder hoofdstuk:

2. Acute kwkvergiftiging

2.3. Verstoorde fijnmotoriek
Naarmate het lichaam meer en meer vergiftigd wordt door kwik, gaat ook het zenuwstelsel aangetast worden. Een van de eerste symptomen is een vermindering van de fijnmotoriek. Hierdoor worden precisiebewegingen van bijvoorbeeld de vingers moeilijk (vb slordig schrijven).

Om goed te kunnen zien is het zeer belangrijk dat de oogspieren de oogbol precies in de goede richting kunnen plaatsen. Voor het lezen van een tekst zijn er uiterst gecontroleerde oogbewegingen nodig (vb van links naar rechts en naar de volgende lijn). Indien de fijnmotoriek van de oogspieren door kwik aangetast is, zal het moeilijk zijn om nog een “platte tekst” te kunnen lezen. Men zal zich regelmatig vergissen van lijn of bepaalde stukken twee keer lezen. De ogen moeten dan veel meer bewegingen maken (vele correcties). Hierdoor gaan de oogspieren vermoeid raken en krijgt men bij het lezen gemakkelijk hoofdpijn. Uiteraard worden niet alleen de zenuwbanen van de oogspieren aangetast. Ook in de hersenen kan het dan al behoorlijk fout gaan. Begrijpend lezen wordt dan ook moeilijk.



Dit veronderstel dus dat je naast het slecht zien ook nog een heleboel andere gezondheidsklachten hebt.

Bij een kwikvergiftiging komt het ook regelmatig voor dat men last heeft van een overgevoeligheid voor stress. Hierdoor ga je dus voor vanalles en nog wat bang zijn. In vele gevallen is dit dan voor een heleboel gezondheidskwalen (bang voor straling, melkproducten, autorijden....). Ook hier zou ik bij een kwikvergiftiging naast de oogproblemen ook nog een heleboel andere gezondheidsklachten verwachten.

Patrik
Patrik Peters
 

Berichtdoor Evita » wo jan 25, 2006 3:47 pm

Hai Sven,

Het is logisch dat je huisarts dmv een gewone bloedtest geen 'kwikbelasting' kon vaststellen. Daarvoor zijn meer specifieke tests nodig, wat spijtig genoeg heel wat ongeloof oproept bij reguliere artsen/mensen uit de straat. Ik dacht voordien ook dat in het bloed quasi alles kon worden aangetoond. Maar het kwikgoedje geeft zich niet gemakkelijk prijs en das vervelend.
Je vullingen laten verwijderen is één ding, maar lang niet het laatste. Hou er aub rekening mee dat je VEEL geduld moet uitoefenen met het ontgiften van je lichaam NADAT je vullingen eruit zijn. Anders is de kans reël dat je van je (hoofd)klachten niet vanaf geraakt.

Enne, ook voor bio-tandartsen moet je oppassen, hoor! Niet iedereen onder hen is even voorzichtig en gebruikt de clean-up (raad ik je echt wel aan om na te vragen bij je eerste consult).

Ikzelf heb mijn 11 vullingen afgelopen jaar laten verwijderen mbv een cofferdam (rubber lapje dat gespannen wordt over de tanden), maar ben daar VERRE VAN tevreden van. Ik hong telkens VOl met kwiktroep en ben er quasi 3 maanden ziekER van geweest, doordat ik (volgens mij) NOG erger vergift was!!!
Maar wat meer is: heb sinds die tandartsbehandelingen één opvallende klacht bijgekregen: er zweven constant zwarte vlekken voor mijn ogen (oogarts vond ook niets), heel vervelend.
De laatste jaren had ik al last van troebel zien (vaak niet kunnen autorijden) en soms heb ik het gevoel dat er een soort van vliesje voor m'n ogen zit, waardoor het wazig zien is. Heel raar allemaal.

Sven, ik hoop dat je je goed informeert en dat je vooral KRITISCH blijft. Men kan je zeggen wat je wil, volg toch ook altijd je gevoel, daar ben ikzelf al ver mee geraakt.

Succes!!!

Lieve groeten,

Evita

P.s.: Die homeopaat in Tienen is toch niet toevallig in de Kapelstraat? Want daar ga ik ontgiften.
Evita
 
Berichten: 15
Geregistreerd: za jun 04, 2005 9:13 pm

Re: rare dingen zien

Berichtdoor Stella » di mei 16, 2006 10:50 am

Om goed te kunnen zien is het zeer belangrijk dat de oogspieren de oogbol precies in de goede richting kunnen plaatsen. Voor het lezen van een tekst zijn er uiterst gecontroleerde oogbewegingen nodig (vb van links naar rechts en naar de volgende lijn). Indien de fijnmotoriek van de oogspieren door kwik aangetast is, zal het moeilijk zijn om nog een “platte tekst” te kunnen lezen. Men zal zich regelmatig vergissen van lijn of bepaalde stukken twee keer lezen. De ogen moeten dan veel meer bewegingen maken (vele correcties). Hierdoor gaan de oogspieren vermoeid raken en krijgt men bij het lezen gemakkelijk hoofdpijn. Uiteraard worden niet alleen de zenuwbanen van de oogspieren aangetast. Ook in de hersenen kan het dan al behoorlijk fout gaan. Begrijpend lezen wordt dan ook moeilijk.[/i]


Mijn vraag is: "Is deze schade onherroepelijk? Want al ik dit zo lees herken ik mezelf terug, concentratie, lezen, begrijpen al die dingen die zijn voor mij niet meer vanzelfsprekend en ik ben nog maar 25 jaar. Ik was vroeger redelijk slim en nu ben ik ineens op hetzelfde niveau als mijn oma van 75. Het is erg frustrerend en het maakt me bang! Is dit nog terug te draaien of zal ik ermee moeten leren leven?
help, mijn gebit is één en al vulling, ik heb nog 21 tanden waarvan er slechts 5 niet gevuld en niet dood zijn. Wat nu!?
Stella
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di mei 16, 2006 10:22 am

Re: rare dingen zien

Berichtdoor admin-amalgaam.be » do mei 18, 2006 5:16 pm

Mijn vraag is: "Is deze schade onherroepelijk? Want al ik dit zo lees herken ik mezelf terug, concentratie, lezen, begrijpen al die dingen die zijn voor mij niet meer vanzelfsprekend en ik ben nog maar 25 jaar. Ik was vroeger redelijk slim en nu ben ik ineens op hetzelfde niveau als mijn oma van 75. Het is erg frustrerend en het maakt me bang! Is dit nog terug te draaien of zal ik ermee moeten leren leven?
_________________
help, mijn gebit is één en al vulling, ik heb nog 21 tanden waarvan er slechts 5 niet gevuld en niet dood zijn. Wat nu!?

Stella, welkom op ons forum!

Het herstellingsvermogen van het menselijk lichaam is enorm. Met een gezonde aanpak is er veel mogelijk. Dat neemt niet weg dat de genezingscapaciteit (lever) flink verminderd kan worden door kwikbelasting in je lichaam. Dus ik denk dat je heel omzichtig tewerk moet gaan. Maar met zoveel vullingen (allemaal amalgaam?) heb je een lange weg te gaan. Ik stel voor om je eerst grondig te informeren over ontgifting van het lichaam en sanering van je gebit. Daarvoor bestaat deze website. Zoek een geschikte bio-tandarts http://www.amalgaam.be/biotandartsen.php en iemand waar je vertrouwen in hebt om je op natuurlijke wijze te begeleiden met de noodzakelijke voedingssupplementen en ontgifters.
Ik kan hier geen uitspraken doen over hoever je toestand kan verbeteren, maar als je deze vicieuze cirkel kan doorbreken kan je toekomst enkel gezonder zijn, zeker als je nog maar 25 bent.
Het versuffend effect van kwik op de hersenen is bekend, maar dat is juist een van de gebieden waar de ontgifting het langzaamst gaat, zelfs met ontgiftingsmiddelen.

Veel succes en hou ons op de hoogte als je wil. :D

Groetjes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Patrik Peters » vr mei 19, 2006 9:58 am

Hoi,

Kwik heeft verschillende effecten op “het zien”.
- Ten eerste is er een effect op het hoornvlies (sneller vergelen en vlugger harder worden) Dit effect is vergelijkbaar met gewoon verouderen
- Ten tweede is er een beschadiging van het netvlies (minder gevoelig werken en dus meer licht nodig om goed te kunnen zien). OOkdit effect is vergelijkbaar met gewoon verouderen maar gaat bij een kwikbelasting sneller dan normaal.
.
Met een kwikvergiftiging (ook chronische) zullen je ogen dus sneller verouderen en zul je dus sneller moeten brillen. Deze effecten zijn definitief.

- Ten slotte is er het effect op de werking van de hersenen, zoals in mij vorige mail beschreven staat. Dit effect is op zichzelf al een combinatie van een heleboel effecten waarover ik hier nu niet ga uitwijden.
De mate waarin dit effect zich voordoet is afhankelijk of het gaat om een acute; een chronische of historische kwikbelasting.
Voor een beschrijving van deze termen verwijs ik naar mijn website:
http://www.geocities.com/pet_peters/sym ... tiging.htm

Het effect van kwik op de werking van de hersenen en dus ook “het zien” kan na ontgiften wel duidelijk verminderen.
Bij een acute kwikbelasting (symptomen zijn dan intensief zweten, verlies aan fijnmotoriek, depressie, afwisselend te hogen en te lage bloeddruk....) is het effect het sterkst. Het effect op “het zien” kan na ontgiftiging al vrij snel verbeteren (enkele dagen) en dit van zodra de grootste toevoer van kwik gestopt wordt (vb stoppen met tandenknarsen, metalen tandprothese verwijderen....). Hiervoor hoeft alle amalgaam er niet noodzakelijk uit

Er is echter ook een veel hardnekkiger effect van kwik op de werking van de hersenen en ook dit kan een invloed hebben op de waarneming (zien, horen, voelen, smaak, geur). Deze effecten zijn complex maar in vele gevallen gerelateerd met stress. Kwik in de hersenen veroorzaakt immers een stressovergevoeligheid. Bij te veel stress gaan de hersenen anders werken wat dan op zijn beurt een invloed heeft op de waarneming (en dus ook het zien). Een stressbeheersing kan dan een positief effect hebben op de manier waarop je bepaalde dingen goed kan zien of niet.

Patrik
Patrik Peters
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di jan 24, 2006 10:30 am



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron