Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Bijwerkingen ontgiften

Amalgaam verwijderen is niet voldoende, want het kwik kan decennia in je lichaam blijven zitten als je niets doet.

Moderator: admin-amalgaam.be

Bijwerkingen ontgiften

Berichtdoor Katrien » do jul 14, 2005 9:50 pm

Hallo,

Sinds een week slik ik chlorella (1 gram per dag), MSM (4 gram per dag) en knoflook (3 teentjes per dag) als start van een kwikontgifting. Vanaf volgende maand gaan mijn kwikvullingen eruit.

Sinds ik die supplementen slik, heb ik een intens grieperig gevoel. Ik heb cvs en zat in een energierijkere periode, maar nu heb ik een serieuze terugval. Alles put me gewoon uit.

Ik vroeg me af of dit kan te wijten zijn aan de chlorella + msm...Heeft iemand gelijkaardige ervaringen gehad?

Katrien
Katrien
 

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr jul 15, 2005 12:07 am

Hoi Katrien,

Ik heb nog wel gehoord dat Chlorella problemen kan geven als je nog amalgaam hebt. Zelf neem ik het ook en ervaar ook een negatief effect, maar ik ben nog niet overtuigd dat het daarvan komt.

Als je de look rauw eet kan het misschien wel wat zwaar zijn, 3/dag ? Ik zou er niet tegen kunnen denk ik.

Wat is MSM :?:

Groetjes,
Pieter
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Evita » vr jul 15, 2005 10:18 am

Hallo,

Ikzelf gebruik geen MSM, maar heb er in het verleden wel interessante info over gevonden op het Net.
Btw, Pieter, MSM is een natuurlijke, organisch gebonden vorm van zwavel (methylsulfonylmethaan), dat o.a. zorgt voor een beter transport van zuurstof in het lichaam. Het zou goed zijn tegen o.a. pijn, huidklachten en zorgen voor meer energie.

Katrien, ik heb inderdaad over bijwerkingen gelezen (moeheid, hoofdpijn, diarree en huiduitslag), wanneer je de ontgifting door het gebruik van MSM niet kan bijhouden. Op volgende site kan je hierover wat terugvinden en tevens tips over wat je best doet indien je bijwerkingen ervaart.

www.candida-fibromyalgie-hypoglycemie-c ... ie.7a.html

Ook als je bij google 'ontgifting+MSM' intikt, kom je uit op enkele interessante links.

Wat betreft de knoflook, daar kan ik je enkel van zeggen dat dat zeeeer ontgiftend werkt (bij mij ook met flink wat bijwerkingen als ik er eens duchtig wat van door de maaltijd draai: winderigheid, krampen, diarree, moe, draaierig en zwakke/strakgespannen spieren). Ik let een beetje op wanneer ik het gebruik (als ik geen echte plannen heb diezelfde avond bv.)

Ik wens je veel moed en hopelijk een snelle come-back!!

Lieve groeten,

Evita
Evita
 
Berichten: 15
Geregistreerd: za jun 04, 2005 9:13 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr jul 15, 2005 10:48 am

Evita schreef:Pieter, MSM is een natuurlijke, organisch gebonden vorm van zwavel (methylsulfonylmethaan), dat o.a. zorgt voor een beter transport van zuurstof in het lichaam. Het zou goed zijn tegen o.a. pijn, huidklachten en zorgen voor meer energie.
Evita

He Evita, is het echt een middel specifiek ook voor kwikverwijdering? Ik was het in deze context nog niet tegengekomen. Na wat gezoek vind ik vooral indicaties voor "algemene" ontgifting.

Groetjes,
Pieter
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Gast » vr jul 15, 2005 11:21 am

Hoi Pieter,

Ik ben quasi zeker dat MSM o.a. bestemd is voor de excretie/detoxificatie van zware metalen.
Kijk maar eens op volgende site:

www.nvbt.nl/hot-metalen9.html

Maar weet je wat: als mijn 'demente' geest het niet vergeet, zal ik eens wat uitgebreidere info trachten vast te krijgen bij mijn orthomoleculaire arts volgende week (volgende 'shot' Dmps).Ok?

Bak ze! :wink:

Evita
Gast
 

Berichtdoor Katrien » vr jul 15, 2005 11:39 am

Bedankt voor jullie antwoorden.
Pieter, google eens op "mercury msm", en je zult tientallen sites geserveerd krijgen over de ontgifting van kwik door onder meer msm.

Katrien
Katrien
 

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za jul 16, 2005 12:24 am

Inderdaad ik vind veel over MSM als kwikverwijderaar.
Maar ook dat je MSM en andere zwavelproducten zoals look, absoluut niet mag combineren met chlorella (Andy Cutler).
Cutler zegt dat het geen chelator is en raadt MSM zelfs ronduit af.

Pfff :roll: ik weet het niet hoor, maar misschien laat ik de Chlorella toch eens een tijdje staan ...

Stof tot nadenken ... ;-)

Groetjes,
Pieter
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Hoe ontgiften ? voeding, supplementen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron