Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Tandartsen met cleanup systeem

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Tandartsen met cleanup systeem

Berichtdoor vdd » di sep 04, 2007 5:55 pm

Hallo,
Heeft er iemand een lijst of overzicht van tandartsen die de CLEANUP in huis hebben en gebruiken voor het veilig verwijderen van vullingen. Ik zoek een goede tandarts in de regio Brugge of Oostkust liefst. Niet alle biotandartsen op de lijst beschikken blijkbaar over dit systeem. Heb een kwikwaarde van 78 ipv max 5, gezond zal het niet zijn....?
Extra info is welkom.

Groeten
Dirk
vdd
 
Berichten: 12
Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:38 am

Berichtdoor vdd » wo sep 05, 2007 11:38 am

hallo, bedankt voor de info.

Kan er iemand mij de verschillen uitleggen tussen clean-up, cofferdam en rubberdam. Want dat zijn toch 3 verschillende systemen en kunnen toch niet gecombineerd worden. (bv. rubberdam met cleanup ?). En wat is de veiligste ?

Groeten
Dirk
vdd
 
Berichten: 12
Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:38 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » do sep 06, 2007 12:08 pm

Welkom hier op ons forum Dirk.

We zijn al blij dat we deze "bio"-lijst kunnen samenstellen, maar we geven geen enkele garantie ivm de "kwaliteit" van deze tandartsen. Nog meer details over hun werkwijze verzamelen lijkt me niet direct haalbaar.

De cofferdam is een rubber lapje dat de tand omsluit, en dat wel stukjes amalgaam tegenhoudt, maar het zou toch nog kwik doorlaten en houdt de kwikdampen niet weg.

De Cleanup is een Zweeds product, dat met grote capaciteit de kwikdampen en amalgaampartikels wegzuigt, door een overkapping van de tand.
Traag boren en zo weinig mogelijk vergruizen is ook van belang. Kwik verdampt al op kamertemperatuur. Maar het belangrijkste is dat een afzuigsysteem effectief is. Het merk is van ondergeschikt belang. Overleg met je tandarts hoe deze ervoor zorgt dat je zo weinig mogelijk kwikdampen kan binnenkrjgen. Als de tandarts zich bewust is van de gevaren, worden vanzelf de beste maatregelen genomen.

Succes!
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor vdd » za sep 08, 2007 6:11 pm

bedankt voor de info Pieter.

Binnenkort beginnen we aan de verwijdering en vervanging.
Ik sukkel al een lange tijd (+/- 1 jaar) met enorme vermoeidheid, samen met tal van andere klachten. Vorige maand is er na alles onderzoeken een zware metalen test gebeurd op kwik, arsenium en lood. Allemaal positief !!! Test is gebeurd via DPMS via infuus en dus urine onderzoek. Kwikwaarde is 78 (zo'n 15 keer het max toegelaten). Ik ben al jaren een tandenknarsen met grote slijtage en zo'n 6 à 8 almagaamvullingen die er al jaren inzitten. Nu ben ik gestart met DPMS ontgifting via infuus en ondertussen alles vervanging door witte. Ik hoop in elk geval dat de klachten nadien weggaan of toch minderen, we zullen zien, maar als het allemaal waar is vind ik het echt niet kunnen dat veel tandartsen en dokters blijven ontkennen ondanks de vele getuigenissen van mensen die het meegemaakt hebben. Ik apprecieer in elk geval je werk Pieter om dit forum op te zetten !

groeten
Dirk.
vdd
 
Berichten: 12
Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:38 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo sep 09, 2007 11:17 am

Dirk, toch even een nota ivm DMPS.
Het is een zware ontgiftingsmethode, vooral intraveneus.
Misschien kun je via een "search" bovenaan op ons forum eens lezen wat anderen ervaarden, want het is niet zonder gevaar.
Zelf ben ik algemeen voorstander van zo natuurlijk mogelijke ontgiftingsmethoden, om geen nieuwe gezondheidsproblemen te veroorzaken, al gaat dat dan wat langzamer meestal.
http://www.amalgaam.be/ontgifting.php

Spijtig genoeg zijn er wel meer zaken in onze maatschappij die "niet kunnen". De combinatie van egocentrisme en onwetendheid kan dodelijk zijn.

Succes met je sanering!
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor vdd » do sep 13, 2007 10:34 pm

Pieter, bedankt voor de reactie.
De reden dat men DPMS gebruikt, is waarschijnlijk omdat ik naast kwik ook teveel arsenicum en lood heb... ik heb daar niet bij stil gestaan en we zullen zien hoe het evolueert natuurlijk.

Verder heb ik nu een biotandarts, die de cleanup niet meer gebruikt, volgens de tandarts is het idee goed, maar de uitwerking niet en heeft hij met z'n andere gewone stofzuiger veel meer zuigkracht. De cleanup zou te smal zijn op het einde, waardoor minder zuigkracht, er zouden ook nog stukjes gemorst worden. Wat denken jullie hiervan? Is het verantwoord om met een "sterke" gewone stofzuiger boven de vulling te zuigen tijdens het boren, zonder andere bescherming ? Het gebeurt wel met een speciale boor. Wat denken jullie hiervan ?

Groeten Dirk
vdd
 
Berichten: 12
Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:38 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za sep 22, 2007 10:46 am

Deze technische details zijn op afstand moeilijk te beoordelen, maar dikwijls wordt er met een combinatie van middelen gewerkt. Sommigen gaan zo ver dat ze je volledige luchttoevoer scheiden, etc. Zoals gezegd zijn vooral de dampen te vermijden, dus hoe effectiever de afzuiging hoe beter.
Vergeet niet dat de tandarts zichzelf mee vergiftigt bij slordige afzuiging ;-)
Vandaar dat ik zeg: uit kennis van het probleem, de techniek en de gevolgen, volgt vanzelf de motivatie om het degelijk te doen.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron