Spiritoo alternatief sociaal netwerk

juiste volgorde verwijderen van vullingen?

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

juiste volgorde verwijderen van vullingen?

Berichtdoor Yan » do sep 06, 2007 8:57 am

Weet iemand hoe belangrijk het is om die bepaalde specifieke volgorde aan te houden van het verwijderen van vullingen? Ik ben nu op verschillende plaatsen op het internet tegengekomen dat amalgaanvullingen - als ik het goed begrijp - electrisch geladen zouden zijn en dat het -"men weet nog niet waarom" - van belang is die vullingen het eerst te verwijderen die de hoogste negatieve waardes hebben.
"Slagingspercentages" - wat dat ook moge betekenen - zouden "drastisch verminderen" bij het negeren van de goede volgorde.
Waar ik op uit ben is dat ik hiervan als leek een goede inschatting kan maken.
Ik heb een tandarts gevonden, die het daar bij een eerste consult niet over had (wel een cleanup-tandarts zal ik maar zeggen).
Een antwoord zou zeer welkom zijn.
Yan
Yan
 
Berichten: 2
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 8:23 pm
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor admin-amalgaam.be » do sep 06, 2007 12:26 pm

Welkom hier Yan,

De electrische ladingen veroorzaken galvanische stromen, die het kwik nog sneller uit de vulling doen stromen en bovendien storingen in het lichaam kunnen veroorzaken. Vandaar dat men soms na verwijdering onmiddellijk verbetering van symptomen kan ervaren. Ook de combinatie van verschillende materialen kan extra galvanische stromen veroorzaken (bv. amalgaam+goud-combinatie). Let ook op voor "verborgen" amalgaamvullingen, zoals bv. een gouden kroon met binnenin amalgaam. Deze stromen kunnen gemeten worden door middel van electro-acupunctuur. Logisch dus dat de oplettende bio-tandarts doorgaans eerst de sterkste "batterijen" verwijdert, en dat zijn niet altijd de grootste in volume.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

juiste volgorde verwijderen van vullingen (2)?

Berichtdoor Yan » do sep 06, 2007 12:39 pm

Hoi Pieter bedankt voor je antwoord,

Maar wat gebeurt er wanneer een tandarts via de verkeerde volgorde verwijderd?
Als leek zou ik zeggen: weg is weg en dan via ontgiften de rest van de trope uit je lichaam.
Overigens is het in België couranter dat bio-tandartsen de stroom eerst opmeet?
Alvast bedankt voor het antwoord.
Yan
Yan
 
Berichten: 2
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 8:23 pm
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo sep 09, 2007 11:30 am

Ik zou niet weten waarom er in het algemeen een bijkomende "volgorde" aangewezen is. Als iemand hierover informatie heeft, laat gerust horen.
Je tandarts kan wel een voor jou persoonlijke ideale volgorde vaststellen.

Sommige bio-tandartsen hebben een electro-acupunctuur-systeem in hun praktijk, maar je kan het ook elders laten meten en met de uitslag naar je bio-tandarts gaan.
Courant is het ook in België niet.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Annelies » do apr 03, 2008 12:46 am

Steeds weer , ben ik in mijn onderzoeken tegegekomen, dat het ondergebit de meeste kauwkracht heeft. Dat lijkt me ook logisch !!!
Zorgvuldig verwijderen van amalgaam is uiteraard afhankelijk van de gezondheid en de hoeveelheid vullingen..
Gelukkig zijn de bio-tandartsen daar kundig genoeg in.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron