Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Volkeramische vulling op zirkonium-basis

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Volkeramische vulling op zirkonium-basis

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma okt 17, 2005 6:46 pm

Het goede nieuws: deze vulling zou momenteel het meest bio-compatibel zijn.
Het slechte nieuws: het is weer heel duur, zo'n 300 à 400 €! :roll:
Zirkonium is een soort keramische koolstof.

Wie heeft hier ervaring mee ?

Alvast dank voor jullie reacties,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Sandra » wo apr 19, 2006 4:37 pm

Pieter weet je inmiddels al iets meer over Zirkonium?

Gister was ik bij de tandarts bij mij in de straat. Deze gebruikt als materiaal ESTELITE.
De samenstellng is:
20-60 % Silica-zirconia filler
20-60 % compositefiller
5-20 % Bis-GMA
5-20 % Triethylene glycol dimethacrylate
<1 % Camphorquinone
(No dangerous components)

Volgens de bijsluiter wordt vermeld:
* de patient altijd te controleren op allergische reactie.
* als estelite in contact is gekomen met de huid, maak de huid onmiddellijk met een in alcohol gedrenkt wattenstaafje schoon.
* estelite kan niet worden ingeslikt of ingeademd. Inslikken of inademen kan ernstig letsel veroorzaken.

Nou klinkt niet echt best.

Groetjes Sandra 8)
Amalgaam maakt meer kapot dan je lief is !!!
Sandra
 
Berichten: 32
Geregistreerd: vr maart 10, 2006 7:17 pm
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel (NL)

Zirkonium

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo apr 19, 2006 5:10 pm

Ja Sandra, die Estelite doet ook weer vragen rijzen.

Over Zirconium heb ik nog het volgende, wat ik op onze gewone pagina's zal zetten:

Zirkonium oxide is afkomstig uit Duitsland.
Zeer goede bio-compatibiliteit
Hoge kraakweerstand
Goed voor kern van kronen en overbruggingen
Wordt computermatig uit massief blok gesneden, waarna synthetisch porselein op de zirconiumkern wordt gebakken en dan in tandvorm wordt gesneden.
Kan met biocompatibele kleefstof worden gelijmd, wat o.a. wortelkanaalproblemen vermijdt.

Meer technische informatie (Engels) en foto's hier: http://www.icnr.com/biologicaldentistry ... rials.html

Graag ervaringen van mensen die dit al hebben laten toepassen. :idea:

Groetjes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor arealrv » wo feb 17, 2010 1:54 am

Ik laat morgen een zirkonium vuling steken. Het kwam eerder als een verassing dat een stukje van mijn vorig-jaar-nog-maar-pas-met-composiet-gevulde-tand brak (eerder gevuld met amalgaam), ik gisteren tot bij een andere tandarts geraakte, en te horen kreeg dat onder die vulling een vuile troep zich bevond. Een gat van een kersepit groot, een aangetaste wortel en dus ook een lympheklier die keihard gezwollen stond. Resultaat, tand ontzenuwd en morgen de rest. De vulling van 'homeo' tandarts (a'pen) uit de lijst zou een mengeling zijn composiet-zirkoon beste kwaliteit zei tandarts . Ze harden hem daar uit met een laser waardoor hij voor 90% uithard, ander maar 60%. Prijs inderdaad 400€ (wèl mijn ontzenuwing van vandaag inclusief).
Van de tandartse tot hier toe erg tevreden. Verdoving lidocaine, 'antibiotische'verdoving wortelkanalen zijn naaldjes met kruidnagelolie.
De rest laat ik jullie nog weten.
arealrv
 
Berichten: 4
Geregistreerd: ma apr 16, 2007 9:35 pm
Woonplaats: Antwerpen

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di okt 05, 2010 10:55 am

arealrv schreef:... 'homeo' tandarts (a'pen) uit de lijst ...
Van de tandartse tot hier toe erg tevreden. Verdoving lidocaine, 'antibiotische'verdoving wortelkanalen zijn naaldjes met kruidnagelolie.
De rest laat ik jullie nog weten.
Vooral bij positieve ervaringen mag je gerust een naam laten vallen ... :-)
Goed om weten voor iedereen.
Bedankt alvast.
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Lava

Berichtdoor Sanjai » za mei 10, 2014 4:33 pm

Is tandtechnicus beter dan Cerec methode?
Is (IPS/E-max) Empress beter dan Zirkonium of E.max- LS2 (Lithium Disilicaat)?
http://www.gtl.nl/producten/kronen-en-bruggen
Empress
http://www.bmtandtechniek.nl/tandartsen.htm
En weet u iets over Lava van 3M Espe?
Avatar gebruiker
Sanjai
 
Berichten: 1
Geregistreerd: vr mei 09, 2014 8:44 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo mei 11, 2014 9:48 pm

Dag Sanjai,

Welkom op het forum.
Dit zijn zeer individuele, technische vragen, die je volgens mij best met de bio-tandarts kunt overleggen waarin je je vertrouwen hebt gesteld.
Het is niet algemeen te zeggen wat beter of slechter is, maar persoonsgebonden en moet dus bij jouw specifiek lichaam passen. Daarom kan het een goed idee zijn om de reacties van je lichaam op deze stoffen te laten uitmeten met electro-acupunctuur (EAV). Sommige biotandartsen hebben dit in huis.

Veel succes.
Pieter

ps: Ik heb je links moeten aanpassen, omdat lange links zonder de code (via 2 x knop URL bovenaan ingeefvenster) de layout van het forum aantasten. :?
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron