Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Amalgaam vullingen verwijderen.

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Amalgaam vullingen verwijderen.

Berichtdoor Berber » do jan 05, 2006 5:47 pm

Hallo ik heb een vraag over het verwijderen van amalgaam en composietvullingen.

Waarom moet bij secundaire cariës een ‘oude’ amalgaamvulling wel helemaal verwijderd worden, en een ‘oude’ composietvulling niet?

Ik heb dit nodig voor mijn studie maar kan het helaas nergens vinden.
Kan iemand mij aan het antwoord helpen?
Alvast hartstikke bedankt.

M.v.g Berber
Berber
 

Berichtdoor Bio Tandadviseur » do jan 05, 2006 9:07 pm

Je vraag is een makkie : Composietmateriaal in niet gepolymeriseerde vorm kan een hechting aangaan met reeds gepolymeriseerd composiet indien de snede zuiver en droog is, omdat er steeds reactieve groepen in de keten aanwezig zijn.
In mensentaal : als je aan een stuk bestaand composiet een stuk aanplakt is het even sterk als wanneer je dat stuk “in één geheel “ zou gelegd hebben.
Amalgaam is een koude metaallegering en een breuk in de kristalstruktuur kan niet “aangeplakt “ worden.

Groeten en succes.
Dit is de visie van een anonieme adviseur van Amalgaam.be — Het is geen medisch advies en we wijzen dus elke verantwoordelijkheid af.
Avatar gebruiker
Bio Tandadviseur
 
Berichten: 5
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 11:00 am

Berichtdoor Gast » zo jan 08, 2006 4:10 pm

Ok hartelijk dank voor het antwoord :D
Gast
 



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron