Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Bloedtesten

Goed om te weten waar je staat ...

Moderator: admin-amalgaam.be

Bloedtesten

Berichtdoor Gast » zo mei 29, 2005 4:34 pm

Deze zondagmiddag in het programma "de zevende dag" vertelde de actrice Andrea Cronenbergs dat ze eens heel veel vis at en na een jaar haar bloed liet testen en ze had een teveel aan arseen en kwik.
Hoe kan dat? Iedereen zegt dat er geen bloedtest is om een teveel aan kwik aan te tonen!
Gast
 

Re: Bloedtesten

Berichtdoor Roland » zo mei 29, 2005 7:12 pm

[quote="Anonymous"]Deze zondagmiddag in het programma "de zevende dag" vertelde de actrice Andrea Cronenbergs dat ze eens heel veel vis at en na een jaar haar bloed liet testen en ze had een teveel aan arseen en kwik.
Hoe kan dat? Iedereen zegt dat er geen bloedtest is om een teveel aan kwik aan te tonen![/quote]

Het zou kunnen dat ze kwik goed afvoert zodat het kwik ook in het bloed terecht komt en dat het daarom gedetecteerd wordt bij zo'n bloedtest.

Of wellicht had ze kort daarvoor nog vis gegeten zodat het nog in haar bloed zat.

De presentatie van Dr. Boyd Haley geeft meer inzicht hierin.
Daarin komt aan de orde dat mensen die kwik goed afvoeren niet zoveel last van een lage chronische kwikopname hoeven te hebben.

De mensen die last krijgen van kwik zijn de mensen die kwik niet goed afvoeren. Bij die mensen zal er niet veel kwik in het bloed of haar of nagels of ontlasting te vinden zijn tenzij ze zojuist bloodgesteld zijn aan kwik of kwik is vrijgemaakt via een of andere chelator.
Bij die mensen hoopt het kwik op in het lichaam (tenzij er ontgifting plaats vindt) waar het schade toebrengt aan o.a de hersenen.

Zie viewtopic.php?p=48
Roland
 
Berichten: 10
Geregistreerd: za mei 21, 2005 8:48 pm

Berichtdoor Laura Duflou » ma mei 30, 2005 7:39 pm

Ik heb ook naar De Zevende Dag gekeken. Ik weet niet of Andrea Croonenberghs haar kwikgehalte via een bloedtest liet controleren ...
Ik zou in elk geval daar graag meer informatie over verkrijgen.

De video van Dokter Haley heb ik nog niet integraal bekeken. Dat ga ik eerstdaags doen.
Ik maak mij toch wel de volgende bedenking : heeft het al dan niet gemakkelijk afvoeren van kwik niet eerder te maken met een al dan niet optimaal functioneren van de uitscheidingsorganen ??


Laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor Roland » di mei 31, 2005 11:38 am

Hoi Laura,

De vraag was hoe het kan dat het kwik in het bloed aangetroffen werd.
Kennelijk voerde zij het kwik goed af, want dan kan je het aantreffen in het bloed. Echter omdat het in het bloed aangetroffen wordt wil nog niet zeggen dat ze er last van moet hebben.
Uit de onderzoeken blijkt dat dit juist dan (als je zonder speciala ontgiftingsmiddelen het kwik afvoert) niet het geval is en dat vooral bij mensen die het kwik niet goed afvoeren problemen ontstaan omdat het kwik bij hen ophoopt in het lichaam. Echter als mensen het kwik (zonder chelators) niet goed afvoeren zal er dus ook niet veel kwik in het bloed zitten.

Dat er verschil zit in het afvoeren van kwik kan allerlei oorzaken hebben.
genetische factoren, er is nog een andere belasting of ze zijn ziek.
Het schijnt zo te zijn dat als je last krijgt van kwik, je vermogen om kwik uit te scheiden nog minder wordt.

Roland.
Roland
 
Berichten: 10
Geregistreerd: za mei 21, 2005 8:48 pm



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Kwiktesten en andere testen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron