Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Meer media aandacht !

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Meer media aandacht !

Berichtdoor Fred » vr feb 01, 2008 3:56 pm

Hallo iedereen ,

Ik ben blij dat ik deze site/forum heb gevonden want ik had me altijd al afgevraagd of amalgaam wel zo veilig is als men beweert .

Gisteren zeer veel gelezen (en 'gegoogled') en de videos beken. Schokkend gewoon !! :shock:
Ik heb veel te vertellen maar ben hier niet zo goed in , dus ik ga het maar stap voor stap doen :D

Ik heb ook veel ideeën die ik met jullie wil bespreken om het amalgaamprobleem aan te pakken .

Bijvoorbeeld dit probleem in de media aandacht brengen !

Ik had een idee om naar Phara (het nieuw discussieprogramma op Canvas ) een 'suggestie' te sturen (kan je hier doen -> http://multiblog.vrt.be/phara/suggesties/) en heel misschien wordt het dan wel besproken in de 'show' !

Of de kranten inlichten over dit probleem en dergelijke meer.

De media kan een krachtig wapen zijn in de strijd hiertegen. Veel mensen weten gewoonweg NIETS over dit probleem , het wordt hoog tijd om daar verandering in te brengen !

Actie ondernemen is de boodschap !

Ik vind het ronduit schandalig dat men nog altijd beweert dat amalgaamvullingen onschadelijk zouden zijn terwijl er genoeg studies zijn die zonder twijfel (volgens mij toch) aantonen dat het wel degelijk ZEER gevaarlijk is voor het menselijk lichaam !

Ik zelf heb bijna heel mijn mond vol zitten met amalgaamvullingen.
Ben er nu dus ook serieus aan het denken om ze te laten verwijderen.

Gisteren bij het zoveelste bezoek aan de tandarts ( ik heb veel last van tandwortel ontstekingen ) besloot ik toch eens te vragen of amalgaamvullingen niet 'toxisch' waren.
Nee was natuurlijk het antwoord, zei dat het geen kwaad kon.

Ik antwoordde dat ik ergens op internet iets had gelezen dat amalgaam giftig zou zijn.
Ik had beloofd het op te zoeken en uit te printen. Mijn tandarts gaf hier totaal geen reactie op.

Ben ook van plan om mijn tandarts hier mee te 'confronteren' , wat denken jullie zou dit goed zijn om dat te doen of niet ?

Ben benieuwd naar jullie reacties ;)

Groetz, Fred :D
Avatar gebruiker
Fred
 
Berichten: 1
Geregistreerd: vr feb 01, 2008 1:42 pm

Berichtdoor Annelies » zo feb 03, 2008 2:18 am

Hallo Fred welkom,

Ten eerste mijn excuses voor de late reactie. Ben erg veel met mijn onderzoek bezig.

Het is ontzettend moeilijk om actie te ondernemen. Alle wetenschappelijke bewijzen komen uit het buitenland.
De NMT houdt zich momenteel erg stil over het gebruik van amalagaam, terwijl ze daar een aantal jaar geleden erg voor waren.
De SP weet niet van een probleem, dus doen ze niets, en de Gezondheidsraad moet bezuinigen en komen daarom voorlopig niet aan het onderwerp toe.

Punt is: Alom is bekend dat kwik puur gif is. Inmiddels is allang aangetoond dat kwik constant giftige damp uitstoot, dus ook in de mond.
Dat kwik heeft ons heel erg ziek gemaakt. Het heeft ons vergiftigd, wij zijn ziek, erg ziek.
Dat maakt actie-voeren op landelijk niveau ook een stuk moeilijker.

Fred, laat ik duidelijk zijn, ik kan niet met overtuiging zeggen, dat mensen met maar èèn amalgaam-vulling geen last zouden hebben.
Hoe kan een mens geen last hebben van het, bijna giftigste materiaal op aarde?
Plutonium is het grootste vergif. Zou je dat accepteren in jouw vullingen?

De afgifte van kwik uit vis is maar een fractie van wat jouw amalgaam-vullingen per dag afgeven.

Voor tandartsen is het de goedkoopste behandeling en de snelste. ( Twee vliegen in èèn klap).
Niemand hoeft scheikunde gestudeerd te hebben, om te weten, dat kwik gif is !!!
Simpeler kan ik het niet zeggen. Maar wie weet feitelijk wat amalgaam is? Dat de vullingen in het gebit voor 52% uit kwik bestaat?
De amalgaam-vullingen zijn ook aan erosie onderhevig, hetgeen betekent dat er scheurtjes ontstaan. Wat weer meer kwik-dampen afgeeft.
Dus naarmate de vullingen ouder worden, kun je klachten gaan krijgen.
Dat is wetenschappelijk bewezen.

Je hebt niet vermeld hoeveel amalgaam-vullingen je hebt, een mondvol is erg veel.
Mocht jij serieus overwegen de vullingen te laten vervangen, dan raad ik je aan, eerst de onderkaak te doen. Daar zit nl. de grootste kauwkracht, dus de grootste afgifte van kwik bij kauwen en warme en koude dranken.

Maar ik heb niet gelezen, dat jij ziek bent en/of klachten hebt, dus raak aub niet in paniek. Als er vullingen vervangen moeten worden, kies dan niet meer voor amalgaam.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo feb 03, 2008 11:11 am

Dag Fred,

De media hebben al diverse keren aandacht besteed aan dit (meer dan honderd jaar oude) probleem, maar als puntje bij paaltje komt, gaan ze voor de eindconclusie naar de gevestigde wetenschappers en medici. Die zeggen dan telkens dat schadelijkheid niet bewezen is, dat alles ok is en dat we maar lekker verder kwik moeten slikken. De enige manier is volgens mij dat het in België en Nederland zelf wetenschappelijk wordt aangetoond en/of empirisch bewezen met voldoende officiële praktijkgevallen en dat is een heel moeilijke weg. Er zijn reeds veel pogingen gedaan ... maar we geven niet op hoor.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor lisatje » ma feb 18, 2008 3:44 pm

In het boek 'Homo energeticus' van Dr. Aelbrecht wordt het amalgaamprobleem ook aangekaart. Toch al één dokter die het probleem onder ogen ziet...

Elk stapje in de goede richting, is er één nietwaar.
lisatje
 
Berichten: 8
Geregistreerd: ma feb 18, 2008 12:52 pm
Woonplaats: Mechelen

Berichtdoor Annelies » ma feb 18, 2008 11:53 pm

War goed, Lisatje, dank je wel.
Ik ga morgen gelijk op zoek naar het boek.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron