Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Amalgaam verwijderen

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Amalgaam verwijderen

Berichtdoor Sara » za sep 24, 2011 6:14 pm

Beste,

Ik volg momenteel een antibioticakuur van 10 weken voor de ziekte van lyme.

Ik zou graag mijn zes amalgaamvullingen laten verwijderen, omdat ik denk dat dit ook een oorzaak is van mijn klachten.

Is het aan te raden om dit nu te doen?

Ik heb een gewone tandarts, geen bio-tandarts.
Avatar gebruiker
Sara
 
Berichten: 1
Geregistreerd: vr sep 23, 2011 8:08 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma sep 26, 2011 11:02 am

Dag Sara,

Welkom op het forum.
Ik kan geen medisch advies geven.
Wel enkele beschouwingen:

Bij het verwijderen van amalgaamvullingen komen er giftige kwikdampen vrij, tenzij men het volgens een specifieke procedure doet. Deze procedure wordt typisch toegepast door zogenaamde "bio-tandartsen" en bestaat o.a. uit extra dampafzuiging, trage boring, gebruik van Cleanup, e.d. Zij zijn zich immers bewust van het gevaar van amalgaam (50% kwik!). Er komen nog voorzorgsmaatregelen bij kijken waarvan we kunnen veronderstellen dat de "gewone" tandarts er geen rekening mee houdt, vermits die er waarschijnlijk vanuit gaat dat amalgaam geen probleem is en er geen kwik vrijkomt uit amalgaamvullingen. Dan is er nog het kiezen van de beste alternatieve vullingen.
Sommige mensen worden juist zieker nadat amalgaamvullingen zonder juiste procedure verwijderd zijn.

Of het nu raadzaam is om dit tijdens een antibiotica-kuur te doen is een vraag die je allicht best aan je natuur-arts of biotandarts kunt stellen. Het hangt immers ook van je persoonlijke toestand af.
Wel kunnen we bedenken dat je dan twee belastingen van het lichaam zou combineren!

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron