Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Maken we ons zelf niet een beetje gek?

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Maken we ons zelf niet een beetje gek?

Berichtdoor Bakker » do apr 25, 2013 11:50 am

Hoi,

Ik heb zelf ook mijn twijfels bij kwik in mijn vullingen, maar ik heb het idee dat deze discussie teveel wordt beinvloed door emoties. Ik lees op deze website bijvoorbeeld het bericht:

http://www.amalgaam.be/nieuws/show_news ... &template=

Dat gaat over Prof. Karen Wetterhahn die een paar druppeltjes kwik over haar handen kreeg en daaraan is overleden.

Dan zie ik vandaag een video op Youtube van een man die doodleuk in een bak met kwik staat te roeren, met blote handen. Dan zou deze toch ter plekke dood neer moeten vallen?
http://www.youtube.com/watch?v=jR2SFNn-24k
Dat valt allemaal wel mee dus.

En hoeveel mensen hebben vroeger wel niet hun kwik thermometer laten vallen of zelfs stuk gebeten toen ze hem in hun mond hadden?

Natuurlijk is het giftig, maar bekijk het in de juiste proporties. Alles is dodelijk in bepaalde hoeveelheden. Van 10 liter water drinken ga je ook dood. Van 100 paracetemol ga je ook dood enz.

Daarom de vraag: is het allemaal niet een beetje overtrokken en gaan we teveel af op onze emoties?
Avatar gebruiker
Bakker
 
Berichten: 4
Geregistreerd: wo apr 24, 2013 10:38 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr apr 26, 2013 9:34 am

Hello en welkom op het amalgaamforum.

Ik denk dat we alles inderdaad in de juiste proporties moeten zien. Niet alle informatie zal 100% correct zijn. Maar wie zich serieus informeert en de meest wetenschappelijke proeven en conclusies nagaat, kan onmogelijk twijfelen aan het feit dat gezondheidsproblemen voor de hand liggen. Natuurlijk hangt het af van veel factoren en niet in het minst van de gevoeligheden van de persoon in kwestie. Ik zeg wel eens dat het nadeel van kwik is, dat het zo langzaam werkt in het geval van gezondheidsproblemen door amalgaamvullingen. Moest het sneller werken, zou het duidelijker zijn. Daar komt bij dat we momenteel in onze maatschappij enorm veel verschillende gifstoffen te verwerken krijgen en die cocktail wordt quasi onontwarbaar wat de gevolgen betreft. Het gaat er dus om een overzicht te hebben en dan is het voor mij overduidelijk: kwikvullingen gaan vroeg of laat op één of andere manier de gezondheid aantasten. Zie ook naar de ontelbare getuigenissen wereldwijd en de "wonderbaarlijke" genezingen na verwijdering van kwikvullingen. Maar het is geen eenvoudige materie en het zou niet nodig moeten zijn dat we als leken hiermee bezig zijn. De tandheelkunde heeft ons, patiënten, echter zwaar in de steek gelaten, vermits ze al meer dan 100 jaar de mens vergiftigen met een omstreden gemakkelijkheidsoplossing. Nu is er eindelijk serieus sprake van om het uit te bannen vanuit de EU, maar met zo weinig mogelijk ruchtbaarheid, zodat ze niet teveel claims krijgen.

We proberen objectief te informeren, zodat iedereen zelf alles op een rij kan zetten en zijn eigen conclusies trekken.
Veel geluk daarmee. :-)

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Bakker » vr apr 26, 2013 11:43 am

Hoi Pieter,

Goed om te horen dat jullie heb objectief proberen te benaderen. Dat mis ik vaak bij zulke onderwerpen, dat mensen zover doorslaan dat het weer onbetrouwbaar lijkt. Maar ik wil me hier zeker verder in verdiepen, want het is niet logisch dat je bepaalde gifstoffen 'zomaar' in je tanden hebt gekregen.

Ik hoor graag wat de rest er over denkt. Is het vooral het idee dat angst geeft of zijn het de 'harde feiten' die jullie aan het denken gezet hebben?

Harde feiten schrijf ik nog even tussen aanhalingstekens omdat ik me nog verder in moet verdiepen wat nu objectieve onderzoeken zijn. Deze lijken elkaar nogal tegen te spreken.
kritsch, maar ik sta open voor bewijzen
Avatar gebruiker
Bakker
 
Berichten: 4
Geregistreerd: wo apr 24, 2013 10:38 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za apr 27, 2013 11:25 pm

De meesten komen hier toch terecht door de "harde feiten". Ikzelf kan er ook van meespreken. Dankzij de ontdekking van de schadelijkheid van amalgaamvullingen kon ik beginnen aan het herstel van een langdurig geruineerde gezondheid. Deze site en forum zijn dan ook daaruit voortgekomen.

Onderzoeken worden in deze tijd vooral gesponsord door de belanghebbende industrie en minder door de universiteiten. Daardoor zijn ze veelal subjectief. Ook daarvan zijn veel bewijzen te vinden. Voorbeelden bij de vroegere tabakslobby en momenteel bij de mobieltjesindustrie ivm stralingschade.

Het is allemaal "nooit bewezen", ook al vallen de mensen dood bij bosjes. Wel, dan zou het voorzichtigheidsprincipe moeten gelden: Als men het niet weet mag het niet gebruikt worden tot de niet-schadelijkheid objectief en op lange termijn bewezen is.

Zoek ook eens op Dr. Graeme Munro-Hall (UK) en prof. Boyd Haley (US).
En zeker onze pagina http://www.amalgaam.be/video.php niet vergeten, want daar hebben we de belangrijkste video's bijeengebracht.

Veel succes met je zoektocht.
Als je overal objectief je licht opsteekt kan ik de uitslag al voorspellen. ;-)

Pieter

PS: veel informatie is in het Engels spijtig genoeg. Toch proberen we op de site zoveel mogelijk naar Nederlandstalig materiaal te linken.
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Bakker » zo apr 28, 2013 5:47 pm

Even iets anders, die Youtube video waar ik naar link. Is die gast helemaal gek of weet hij waar hij mee bezig is? Misschien niet eens de aanraking, maar toch wel de dampen die er vanaf komen?
kritsch, maar ik sta open voor bewijzen
Avatar gebruiker
Bakker
 
Berichten: 4
Geregistreerd: wo apr 24, 2013 10:38 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma apr 29, 2013 9:15 pm

Onmogelijk te zeggen wat de gevolgen zijn van met je blote handen in een pot kwik te roeren. Was het echte kwik? Had hij zijn handen ingesmeerd? Zoals gezegd werkt dit gif traag en vooral de dampen zijn schadelijk, maar vooral bij hogere temperatuur, want als men hete dranken gebruikt met kwikvullingen in de mond wijzen testen op meer kwikdampen.
Allicht is de show-mens uit die video inderdaad niet goed bij z'n hoofd. Of een goede goochelaar.
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron