Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Alternatief voor wortelkanaalbehandeling bij dode zenuw?

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Alternatief voor wortelkanaalbehandeling bij dode zenuw?

Berichtdoor Fien » di jul 08, 2014 10:26 am

Hallo,

Ik had een redelijk diep gaatje, tot dichtbij de zenuw, nu voorlopige vulling met calcium ofzo, moet afwachten of het ontsteekt of niet. Daarna gaat tandarts met warm/koud testen of zenuw nog leeft of dood is gegaan door aantasting door de cariës. Net zoals bij mijn andere gaatjes heb ik er nooit iets aan gevoeld, geen pijn.

Als de zenuw dood blijkt te zijn, moet ik de dode zenuw laten verwijderen. Maar ik lees dat er aan een wortelkanaalbehandeling allerlei risico’s zijn verbonden, kan ernstige gezondheidsproblemen even, etc.

Maar wat is het risico als men een dode zenuw dan gewoon laat zitten in de tand? Die begint dan toch ook te rotten en dan heeft men toch eveneens het risico op bacteriën, ontstekingen etc.? Wat is het alternatief? Beter om de dode zenuw gewoon te laten zitten? Ruimt het lichaam die dan zelf niet op?

Bedankt,
Fien
Fien
 
Berichten: 28
Geregistreerd: ma apr 03, 2006 3:02 pm

Re: Alternatief voor wortelkanaalbehandeling bij dode zenuw?

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo jul 09, 2014 11:39 pm

Hello Fien,

Als de zenuw afgestorven is, is de tand dood. Vanaf dat moment stopt de circulatie in het tandweefsel en krijgen bacteriën vrij spel. Die scheiden gifstoffen uit die zich door het lichaam verspreiden. Ook de bacteriën zelf kunnen "op reis" gaan bv. tot in de hersenen. Deze infecties hoeven niet altijd pijnlijk te zijn, hoewel aanwezig.
Daartegen moet het lichaam zich gaan verdedigen. Dat wordt algemeen beschouwd als een ongezonde situatie en is dus waarschijnlijk de slechtste oplossing. Wat m.i. nog wel weinig onderzocht is, is de vraag in hoeverre deze infecties met strikte natuurvoeding e.d. zouden kunnen bestreden worden ... maar als de circulatie in de tand stilligt, hoe zouden de werkzame stoffen dan die bacteriën kunnen bereiken?

Na een wortelkanaalbehandeling heeft een tand ook niet meer de flexibiliteit zoals voordien, doordat er eveneens geen circulatie meer is in de tand. Die gaat daardoor drie keer gemakkelijker barsten.
Bij mijn weten is de enige manier om wortelkanaalbehandelingen te beveiligen tegen infecties: ozon therapie. Dit omdat het ozongas wel in de fijne kanaaltjes doordringt, waar vloeistoffen niet bij kunnen. Maar dan nog is het de vraag hoelang dat goed blijft gaan. De tand kan dan later desnoods nog wel getrokken worden.

De derde oplossing is natuurlijk extractie.

Dus ik hoop vooral dat de zenuw niet dood is.
Goed overleggen met je tandarts.

Succes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron