Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Andere schadelijke bronnen in onze mond

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Andere schadelijke bronnen in onze mond

Berichtdoor eendracht » vr mei 08, 2015 11:03 pm

Beste lezer(es)
Toen ik indertijd (rond 1960) een beugel kreeg was dit pure noodzaak. Er waren bijna geen orthodontisten en alleen zeer moeilijke gevallen (waarvan ik er 1 was) gingen daarheen. In een stad als Eindhoven was er geen en er kwam er 1 uit Tilburg eens in de zoveel tijd om deze "gevallen" te behandelen. Mijn kaak was te klein voor mijn gebit, waardoor in mijn bovenkaak 2 kiezen en 2 hoektanden moesten worden getrokken om alles " erin" te krijgen. Daarna moesten de tanden weer netjes op een rijtje gezet worden met een beugel. Dit is ook allemaal gelukt en het ziet er nog steeds netjes uit. De gevolgen van de vullingen vanwege de beugel en de kronen die erop volgden veroorzaakten heel veel ellende; zie hiervoor: Mijn lange lijdensweg met een happy end
Nu wil ik nog even het volgende kwijt:
* tegenwoordig krijgen bijna alle kinderen een beugel; iedereen moet een perfect gebit hebben en het gaat niet meer om "moeilijke" gebitten. Er komt veel metaal bij kijken van blokjes, beugels etc. en je kan niet beoordelen wat dit op de lange termijn gaat geven. Wat gaat ons dit in de toekomst nog aan problemen opleveren?
* bij ouderen worden implantaten steeds populairder, ondanks de vaak zeer hoge kosten. Wat gaat ons dit in de toekomst nog aan problemen opleveren?

Waarom moet iedereen in onze maatschappij er toch perfect bijlopen en mag je niet gewoon jezelf zijn? Het is al erg genoeg dat mensen soms genoodzaakt zijn om dingen aan hun tanden te moeten doen; tegenwoordig lijken het wel rages die veel geld kosten waarvan ueberhaupt niet te overzien is wat eventuele gevolgen zouden kunnen zijn. Hierbij denk ik niet alleen aan vergiftigingen, maar ook aan foute stand van kaak t.o.v. rest van het lichaam, waardoor je ook veel klachten kan krijgen (de posturologie houdt zich hiermee bezig), complicaties bij implanteren, bleachen van tanden etc.

Dit wilde ik gewoon kwijt, omdat ikzelf zeer geleden heb onder alles wat mijn gebit me heeft veroorzaakt en ik zie steeds meer mensen die van alles met hun gebit doen, omdat ze denken dat het "mooier is", zonder dat ze weten wat er allemaal zou kunnen gebeuren.
Groetjes,
Wies
eendracht
 
Berichten: 3
Geregistreerd: do mei 07, 2015 5:20 pm

Re: Andere schadelijke bronnen in onze mond

Berichtdoor admin-amalgaam.be » do jul 16, 2015 5:37 pm

Wies, hier toch even een late reactie.
Ik ben het ermee eens dat onze maatschappij en dus de mens teveel naar het uiterlijk kijkt en dat er een norm wordt gecreëerd die dan de basis wordt van handelen. Ik heb niets tegen schoonheid, integendeel, maar het rampzalige is dat we daarvoor dikwijls blind onze gezondheid opofferen, en de medische industrie is wel de laatste om dat tegen te houden. Ze verdienen er immers veel geld aan.
Ik denk dat we absoluut zelf moeten opkomen voor onze gezondheid en de moed moeten hebben om veel zelf uit te zoeken. Dan hebben we de tools om de beste therapeut of medische behandelaar te kiezen, die op een zo natuurlijk mogelijke manier onze gezondheid herstelt. Liefst in overleg.
Deze site is maar één middel om dat te bewerkstelligen.
Nog veel werk te doen. :roll:
En kennis te verspreiden.
Groetjes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron