Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Amalgaam en electrostress

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Amalgaam en electrostress

Berichtdoor Laura Duflou » di jun 07, 2005 3:37 pm

Wie kan mij het verband uitleggen tussen amalgaamvullingen en eventuele electromagnetische gevoeligheid ?

Laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor Katrien » wo jul 27, 2005 4:33 pm

Laura,
Misschien kan dit je interesseren. Komt van de website http://www.icnr.com/cs/cs_21.html


Electro galvanism

When two dissimilar metals are present in the mouth with saliva, an electric current will flow. Saliva acts as an electrolyte when it mixes with amalgam fillings, to create a measurable electric current of 900 millivolts. This current overpowers the body's normal 450 millivolts, interferes with energy flow to the brain and is suspected as a catalyst in many illnesses.

Other alloys, such as nickel in the metal base of bridges and under porcelain crowns, have been documented to lower the T-4 and T-8 lymphocyte levels (David Eggleston,DDS. "Effect of Dental Amalgam and Nickel Alloys on T-Lymphocytes: Preliminary Report", J. Prosthetic Dent, 1984, 51(5);617-623.) In predisposed patients, exposure to nickel can be a contributory factor in the development of cancer of the lungs, nasal passages and larynx.

Any metal materials in the mouth such as gold crowns, chrome cobalt partial dentures, mercury fillings, titanium implants, etc. will set the stage for galvanic currents. In 1985, a research team (A. Knappworst, E. Gura, D. Fuhrmann and A. Enginalev) revealed that when mercury fillings were in close proximity to gold crowns, the mercury release was ten times greater when compared to mercury fillings alone (p132. Mercury Poisoning from Dental Amalgam- a Hazard to Human Brain by Patrick Stortebecker, MD, Ph.D. published in USA by Bio Probe, Orlando, FL). Electro galvanism frequently is the cause for the following symptoms:

* Lack of concentration and memory
* Insomnia
* Psychological problems
* Tinnitus
* Vertigo
* Epilepsy
* Hearing loss
* Eye problems
* Mouth pain

Removing the mercury and other metals and replacing them with biocompatible non-metal restorations will resolve the galvanic issue.
Katrien
 

verband kwik en electrostress

Berichtdoor Patrik » wo aug 24, 2005 7:03 pm

Hoi,

Nogal wat mensen met een langdurige hoge kwikbelasting krijgen last van elektrostress (of elektromagnetische overgevoeligheid). Dit heb ik vernomen van dr De Meirleire. Ook in de groep van mensen welke zich vooral bezig houden met EM-overgevoelighied wordt er duidelijk een verband gezien tussen EM-overgevoeligheid en belasting met zware metalen (zoals kwik). De ontgiftiging van kwik kan na jaren de EM-overgevoeligheid sterk doen afnemen. In mijn geval is na 1,5 jaar ontgiftiging mijn gevoeligheid enigziens afgenomen maar vooral mijn recuperatievermogen is stek toegenomen. Al bij al benik nu veel minder ziek van straling.

Ik heb een en ander i.v.m. electrostress op het web gezet op mijn site:
http://www.geocities.com/pet_peters/


Gezien mijn EM-overgevoeligheid kan ik deze webgroep niet blijven volgen (vraagt te veel computertijd). Vragen kan je dus best naar mijn e-mail sturen.

Patrik
Patrik
 

Website-adres electrostress

Berichtdoor admin-amalgaam.be » do dec 03, 2009 9:54 pm

Voornoemde website is verhuisd naar: http://www.patrikpeters.amalgaam.be
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Mijn gevoeligheid voor EM-straling is sterk afgenomen

Berichtdoor Patrik Peters » wo jun 16, 2010 8:49 am

Sinds de verwijdering van mijn amalgaamtandvullingen (nu zes jaar geleden) is mijn gevoeligheid voor elektromagnetische straling sterk afgenomen. Dit heeft er voor gezorgd dat mijn gezondheid over heel de lijn een stuk beter is geworden. Een blootstelling aan elektromagnetische straling zorgde immers voor een heleboel gezondheidsklachten (futloosheid, hypoglycemie tot zelfs perioden van coma, symptomen van stress, verhoogde stressgevoeligheid, neerslachtigheid, depressieve gevoelens….).

Ik heb een webpagina gemaakt over de evolutie van mijn gezondheid gedurende een periode van zes jaar na mijn amalgaamverwijdering. Je kan ze nalezen op:
http://www.patrikpeters.amalgaam.be/De_ ... ndheid.htm

Patrik Peters
Patrik Peters
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di jan 24, 2006 10:30 am



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron