Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Radio-uitzending 15/06 over "zware metalen en CVS"

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Radio-uitzending 15/06 over "zware metalen en CVS"

Berichtdoor Evita » wo jun 15, 2005 10:40 am

Hallo,

Via een vriendin/metaallijdster heb ik vernomen dat er vanmorgen een interessante uiteenzetting was op Radio 1 omtrent de relatie tussen zware metalen en chronische vermoeidheid. Ook de link met amlagaamvullingen wordt duidelijk gelegd.
Voor alle geïnteresseerden, surfen naar:
www.radio1.be
dan klikken op "programma's"
dan op het programma "Voor de dag"
en dan in de oranje balk links op "tekst en info" bij het onderwerp "Zware metalen en CVS".

Pfff, maar dat de Melisatest zou erkend zijn, dat is toch nog een fabel, hoor.

By the way, Pieter, onderaan staan nog enkele interessante werken rond het gevaar van amalgaamvullingen, oa "Wat artsen je niet vertellen". Misschien ook iets voor op de Homepage??

Groeten,

Evita

P.s.: Pieter, ik tracht deze week mijn 'huiswerk' rond de bio-tandartsen te doen!!
Evita
 
Berichten: 15
Geregistreerd: za jun 04, 2005 9:13 pm

Re: Radio-uitzending 15/06 over "zware metalen en CVS&q

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo jun 15, 2005 6:19 pm

Evita schreef:By the way, Pieter, onderaan staan nog enkele interessante werken rond het gevaar van amalgaamvullingen, oa "Wat artsen je niet vertellen". Misschien ook iets voor op de Homepage??

Groeten,

Evita

P.s.: Pieter, ik tracht deze week mijn 'huiswerk' rond de bio-tandartsen te doen!!


Bedankt Evita.

Het genoemde boek wil ik eerst even "aan de tand voelen" want ik ben nog niet zeker of het in onze "richting" zit.

De uitzending was natuurlijk wel interessant, maar draaide er toch vooral op uit dat de pro-amalgaam-sprekers het laatste woord kregen. We kennen dat ...
Wacht maar ... Wij zijn nog lang niet uitgeteld ;-)

Wat je "huiswerk" betreft, neem je tijd want stress kun je missen als kiespijn. :D

Groetjes,
Pieter
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Roland » do jun 16, 2005 11:32 am

Hallo,

Ik heb naar de uitzending geluisterd. De nadruk lag op allergie voor kwik.
Sommige mensen zouden allergisch zijn voor kwik en daarom last hebben en dat er voor ieder medicijn wel mensen zijn die allergisch zijn.

Ook werd gezegd dat er geen wetenschappelijke grond bestaat om amalgaam niet te gebruiken.

Ze zijn kennelijk niet op de hoogte van het wetenschappelijk onderzoek van Dr Boyd Haley (en het onderzoek van de universiteit van Calgary).
Volgens zijn bevinden kan kwik uit amalgaam tot problemen leiden als mensen kwik niet goed kunnen uitscheiden. Dat is dus geen allergie. Kwik zorgt in het algemeen voor problemen en dit gebeurt dan ook als mensen het kwik niet goed kunnen uitscheiden.
Hij relateert kwik uit amalgaam en ook uit vaccinaties met autisme en de ziekte van alzheimer.

In zijn presentatie vertelt hij ook dat tandartsen en deskundigen op het gebied van de tandheelkunde niet opgeleid zijn om onderzoek te doen naar kwik emissie uit amalgaamvullingen en ook de meetinstrumenten daar niet voor hebben.



Wat me opviel is dat een professor beweert dat als je amalgaam verwijdert wel je klachten kunnen veranderen maar niet weggaan. Je krijgt andere klachten. Dit zou uit onderzoek blijken.
Als dat zo is dan lijkt me dat de aanwezigheid van amalgaam wel een rol kan spelen bij cvs want anders kunnen die klachten natuurlijk niet veranderen als je het amalgaam verwijdert. Hij probeert een argument te verzinnen om amalgaam niet te verwijderen maar geeft daarbij indirect wel aan dat amalgaam een rol speelt in de cvs. Beetje vreemd.

Ik vond wel interessant wat de psychiater vertelde. Wat hij vertelde was ook gebaseerd op onderzoek.

Hij noemde echter niet dat kwik neurotoxisch is in het algemeen, wat Dr Boyd Haley wel doet en wat het onderzoek van de universiteit van Calgary duidelijk aantoont.

Er werd verteld dat uit amalgaamvullingen heel weinig kwik vrijkomt en dat dit te weinig is om problemen te veroorzaken. Dit is in het algemeen misschien wel zo, als je kwik ook voldoende kan uitscheiden. Echter als je om een of andere reden kwik niet uit kan scheiden, dan hoopt het kwik dus op in je lichaam en kan je op een gegeven moment wel teveel kwik in het lichaam krijgen.
Het niet kunnen of onvoldoende uitscheiden van kwik noemt Dr Haley als reden waarom een groep mensen last krijgt van kwik uit amalgaamvullingen. Overigens Dr Haley zegt dat kwik al bij heel kleine hoeveelheden al problemen kan geven.

Groetjes,

Roland.
Roland
 
Berichten: 10
Geregistreerd: za mei 21, 2005 8:48 pm

Berichtdoor Laura Duflou » do jun 16, 2005 5:43 pm

Ik ben bij de professor (UZ Leuven) ooit op consultatie geweest, precies om mijn amalgaamproblematiek aan te kaarten !
Ik heb zelfs zijn thesis daarover aangeschaft ! In zijn boek verdedigt hij natuurlijk de amalgaamvullingen en wijst hij - overigens niet ten onrechte - op het gevaar van de witte vullingen (xeno-oestrogenen)
Voor de rest werden mijn klachten gewoon weggelachen. Ik was voor hem waarschijnlijk eerder een hypochonder, een 'psychisch' geval dat aan medical shopping deed.
Kortom, ik was er aan voor de moeite !
Let wel, naar die professor luisteren alle tandartsen uit Vlaanderen.
Daar sta je dan als patiënte, moederziel alleen.

Laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor Laura Duflou » do jun 16, 2005 5:46 pm

Ik wil er nog hetvolgende aan toevoegen : na het inplanten van amalgaam in mijn mond (zeer veel vullingen !) ben ik steeds zieker en zieker geworden. Na het verwijderen van het grijze goedje ben ik nog zieker geworden !! Dat stemt toch tot nadenken... !

Laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor Roland » do jun 16, 2005 8:41 pm

Hoi Laura,

Misschien dat bij het verwijderen ook wat kwikdamp is opgenomen en dat daardoor de klachten erger worden.

Volgende Dr Haley en ook anderen, gaat het kwik in de hersenen zitten (ook het zenuwstelsel dacht ik).
Dit is omdat kwik liever in een vetachtige omgeving gaat zitten, het bindt zich sterker aan dat soort stoffen lijkt me. Als het dus eenmaal in de hersenen zit komt het er vanzelf niet meer uit.
Voordat het eruit zou moeten komen zou het eerst weer in het bloed moeten oplossen maar dat is water achtig terwijl kwik liever in vetachtige omgeving zit. Ik denk dat dit de reden is dat vanzelf niet of nauwelijks uit de hersenen verdwijnt.
Misschien dat het op een andere manier daar verdwijnt omdat kwik reageert met selenium en dan een andere verbinding vormt (die niet schadelijk is?) en die dan achterblijft in de hersenen, maar dit is wellicht een heel langzaam proces.

Ik weet niet of je ook aan ontgifting doet, maar zonder ontgifting blijf je denk ik lang de klachten houden omdat het kwik dan gewoon daar blijft zitten waar het zit.

Volgens Andrew Cutler kan je alfa-liponzuur gebruiken om kwik uit de hersenen te krijgen. Hij heeft een soort protocol ontwikkeld om kwik te ontgiften waarbij ook andere stoffen gebruikt worden maar het kan ook alleen met alfa-liponzuur wat een voedingssupplement is (een sterke anti-oxidant).

Volgens Andrew Curtler kan je alfa-liponzuur kan je alleen gebruiken drie maanden nadat je vullingen eruit zijn

Zie http://health.groups.yahoo.com/group/fr ... chelation/

Groetjes,

Roland.
Roland
 
Berichten: 10
Geregistreerd: za mei 21, 2005 8:48 pm

Berichtdoor Laura Duflou » do jun 16, 2005 8:56 pm

Hallo Roland,

bedankt voor de informatie !
Ik heb vorige week de Melisa-test laten uitvoeren. Het resultaat daarvan weet ik volgende dinsdag.
Ik zou heel graag ontgiften, maar dan toch liefst onder begeleiding.
Ik heb ooit 1 jaar ontgift, maar enkel d.m.v. homeopathische druppels en enkele suppplemneten. Het resultaat was nihil. Ik ben nu al bijna 20 jaar ziek ! De amalgaamvullingen werden in grote mate in 1986-1987 in mijn mond geplaatst. De detoxkuur heb ik pas in 2002 gevolgd, maar zoals gezegd , zonder resultaat.
Ik wacht nu het resultaat van de test af.
Het blijft ook uitkijken naar dé kwiktest die uitsluitsel kan geven.
Laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma jul 10, 2006 10:57 am

Hier is alsnog de link naar de tekst van het interview:

http://www.radio1.be/printvriendelijk/r ... index.html

Groetjes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Annelies » do apr 03, 2008 1:06 am

Roland,

Ben sinds kort editor op de site en was onder de indruk van jouw kennis over Dr. Hall Cutler.
Heb jij het boek gelezen? Heb je het boek nog?
Ik zou het graag willen lezen over overnemen. Omdat ik geen credit-cards heb, kan ik het niet on-line bestellen.
Heel veel informatie van hem, heb ik verwerkt in mijn berichtgeving op de site.
Heb ook een artikel over hem geplaatst.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron