Spiritoo alternatief sociaal netwerk

moeizame lijdensweg

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

Berichtdoor caplight » do maart 15, 2012 12:09 pm

Reageer met quote

Hallo Pascal,

Ik heb met interesse je verhaal gelezen. Zelf ben ik ook op zoek naar een bewuste tandarts en die een goeie kennis heeft van wat er kan en wat niet.


Zou je zo vriendelijk willen zijn om je contact door te geven aub ?

Als het een probleem vormt om het langs het forum te doen, wil ik je gerust m'n email doorgeven zodat er geen problemen onstaan...

Ook wordt er vaak gesproken over "het protcol". Waar kan ik dat vinden op deze website.?

Alvast bedankt

vriendelijke groet,
Luc.
caplight
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo jun 22, 2008 1:18 pm

Berichtdoor pascalibi » do maart 15, 2012 12:28 pm

caplight schreef:Reageer met quote

Hallo Pascal,

Ik heb met interesse je verhaal gelezen. Zelf ben ik ook op zoek naar een bewuste tandarts en die een goeie kennis heeft van wat er kan en wat niet.


Zou je zo vriendelijk willen zijn om je contact door te geven aub ?

Als het een probleem vormt om het langs het forum te doen, wil ik je gerust m'n email doorgeven zodat er geen problemen onstaan...

Ook wordt er vaak gesproken over "het protcol". Waar kan ik dat vinden op deze website.?

Alvast bedankt

vriendelijke groet,
Luc.


Dag Luc, ja, geef je email even door als je wil...
Avatar gebruiker
pascalibi
 
Berichten: 13
Geregistreerd: do feb 09, 2012 5:13 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » do maart 15, 2012 12:44 pm

Lastig als je het niet publiek wil maken.
Stuur een desgevallend verzoek dan even aan mijn email en ik stuur het dan door.
pieter @ en dan het domein van deze site.
In de toekomst zou dit handiger moeten kunnen.
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor pascalibi » do maart 15, 2012 1:08 pm

Hallo Luc en Pieter,

Het zit zo... de tandarts waar ik het door ga laten doen is geen bio-tandarts. Maar het is de collega van mijn vader (die samen met mijn vader de samenring gaat doen). Hij werket al met cofferdam bij verwijderen, en heeft speciaal voor mij het cleanupsysteem besteld... maar dat zal dus een primeur zijn... het is niet dat hij een biotandarts is of zich zo wil profileren... hij zal gewoon alle voorzorgsmaatregelen treffen die er te treffen zijn. Voor wat betreft metingen van kwikbelasting, galvanische stroming en ontgiftingsprotocol werk ik samen met een man uit het Leuvense die samenwerkt met een arts...

Wat betreft het saneringsprotocol staat dit op deze site mooi opgelijst onder het kopje "bio-tandartsen"
Wat betreft protocol voor ontgifting vind je ontzettend veel info op deze site, maar dat is een persoonlijk puzzelstukje. Belangrijk is eerst te laten meten in welke staat en op welke manier je lichaam belast is...als je ontgiftingsorganen en lymestelsel te hard belast zijn, begin je best niet zomaar aan sanering... In mijn geval is vastgesteld dat het lymfenstelsel op zijn buik ligt en dat moet dus eerst terug up and running zijn alvorens ik zeer voorzichtig kan beginnen saneren...

De reden dat ik dus geen naam bekend maak, is omdat mijn sanering pas in het najaar zal plaatsvinden en het zal een testcase zijn, ook voor het gebruik van de cleanup... daar zal vermoedelijk een assistent bij zijn van de producent van cleanup... Het is op basis van de ervaring die deze tandarts daarmee zal hebben dat hij zal beslissen om in de toekomst verder te werken volgens dit protocol.

Ik was sowieso van plan om hem erna te vragen of ik zijn "dienst" mocht promoten op dit forum, aangezien tandartsen die met cofferdam + cleanup werken zo schaars zijn. Zonder zijn toestemming ga ik hem hier niet gaan promoten, alvorens hij vertrouwd is met cleanup.

Ik kan jou voorlopig niet verder helpen lijkt mij. Maar als je chronisch ziek bent of een zwak gestel hebt zou ik sowieso niet zomaar beginnen saneren voordat de toestand van je ontgiftingsorganen en lymfenstelsel zijn gecheckt.

Groetjes, Pascal
Avatar gebruiker
pascalibi
 
Berichten: 13
Geregistreerd: do feb 09, 2012 5:13 pm

Berichtdoor caplight » vr maart 16, 2012 12:03 pm

Hallo Pascal,

Bedankt voor je uiteenzetting. Ik begrijp wat er aan de hand is, en dat je 'voorlopig' niet direct verder stappen kan zetten om door te verwijzen. Het klinkt allezins veelbelovend dat hij al die moeite doet om met veel voorzorg te werk te gaan. Je mag van geluk spreken dat je zo iemand mag tegenkomen.
Ik zal m'n zoektocht verder moeten zetten...

Succes met je behandeling !

groet,
Luc.

ps : al je me persoonlijk wil contacteren kan dat via : luc@caplight.be
caplight
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo jun 22, 2008 1:18 pm

Berichtdoor patrick » do sep 06, 2012 3:58 pm

Dag Pascal,

lang dat je niets meer schreef hier, ik heb met interesse je zoektocht naar een veilige tandarts gelezen, en hoe je uiteindelijk bij de collega van je vader een open geest vond mbt. de gevaren van amalgaam en ook onveilige verwijdering, wat toch vrij zeldzaam is bij traditionele tandartsen. Zelf heb ik helaas moeten vaststellen in mijn zoektocht dat ook "bewuste" tandartsen toch maar half werk maken van hun veilige verwijdermethode.

Hoe gaat het met het verwijderen van de amalgaamvullingen, is het al gebeurd ?
Heb je al beterschap ervaren in je gezondheid ?
Wat waren uiteindelijk de ervaringen met deze technisch goede tandarts die bereid was het op de veiligste wijze te verwijderen ? Vond hij werken met Clean Up stukken onhandig of juist handig ?
Ik ben nieuwsgierig omdat ikzelf nl. volgende week ook een amalgaamverwijdering laat doen.

Vriendelijke groeten en hopelijk vind dit bericht je in een betere gezondheid dan toen je je topic opstartte.
Patrick
Avatar gebruiker
patrick
 
Berichten: 22
Geregistreerd: vr aug 03, 2012 8:25 pm
Woonplaats: Ekeren

Berichtdoor pascalibi » do sep 06, 2012 4:47 pm

Hallo,

Snel even een antwoordje want zit volop in verhuis nu. Voordat ik aan de amalgaamsanering wou beginnen ben ik eerst nog eens gepasseerd bij een man die heel mijn lichaam heeft doorgemeten met electro-acupunctuur.. Uit deze doormeting bleek dat amalgaam in mijn geval hoogstwaarschijnlijk niet de grote stoorzender was. Mijn systeem was verder te zwak om mij aan de amalgaamsanering te wagen, mijn uitputting was te groot, lymferespons te traag en nog heel wat andere kwalen waardoor het verwijderen van amalgaam op dat moment de boel alleen maar zou erger gemaakt hebben. Ondertussen zijn we al die andere zaken aan het aanpakken. Het gaat beter met me en uit voorzorgsmaatregelen zal ik ze op termijn laten verwijderen, maar dat staat dus nog niet voor meteen gepland.

Veel succes !
Pascal.

P.S.: ik heb je snel geantwoord omdat ik weet dat het allemaal nogal dringend aanvoelt eens je met die sanering bezig bent, maar ik wil dan ook benadrukken dat ik de komende weken niet makkelijk zal antwoorden mochten er nog vragen zijn... Ik ben dus volop bezig met een verhuis. (op het ogenblik dat ik op deze website schreef was ik nog niet meer in staat om recht te staan uit de zetel, dus zelfs zonder sanering sta ik al een pak verder) :-)
Avatar gebruiker
pascalibi
 
Berichten: 13
Geregistreerd: do feb 09, 2012 5:13 pm

Vorige


Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron