Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Hoe laat je onderzoeken of je een kwikvergiftiging hebt

Goed om te weten waar je staat ...

Moderator: admin-amalgaam.be

Hoe laat je onderzoeken of je een kwikvergiftiging hebt

Berichtdoor tbruggem » di jul 17, 2007 12:52 pm

Hallo,

Sinds anderhalf jaar heb ik CVS en fybromyalgie

De reguliere geneeskunde helpt me niet voldoende om oorzaken te vinden, terwijl ik deze nu net nodig heb om er iets aan te kunnen doen (of om uit te sluiten, zodat ik gericht verder kan zoeken).

Waar/hoe kan je laten onderzoeken of je een kwikvergiftiging hebt?
(dus niet alleen in het bloed, maar eventueel in de organen/...)


Alvast bedankt voor je hulp,
groeten,
Teresa
tbruggem
 
Berichten: 1
Geregistreerd: di jul 17, 2007 11:38 am
Woonplaats: Deurne-Antwerpen

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo jul 18, 2007 8:52 pm

Welkom op onze site Teresa,

Ik heb je tekst verplaatst naar dit forum, vanwege het verband met het testen van kwik.

Het zou heel handig zijn als er een eenduidige test bestond, waarmee je duidelijk kunt vaststellen of je een kwikprobleem hebt. Spijtig genoeg is dat niet het geval. Het kwik kan zich in het bloed, in de organen, in de beenderen en in de hersenen bevinden. Bloedonderzoeken of urine-onderzoeken leveren weinig zekerheid. Die meten immers enkel de kwik die vrijkomt. Zelfs haartesten zijn niet nauwkeurig.
Lees zeker onze pagina over kwiktesten.

Maar er is een andere vraag: als je deze kwalen hebt die typisch zijn voor kwikvergiftiging en je hebt amalgaamvullingen die in ieder geval zeer schadelijk zijn voor de gezondheid, is een test dan nog wel zo noodzakelijk?
Als je op een weloverwogen manier je amalgaam laat vervangen, door een bio-tandarts, en goed begeleid en langdurig je lichaam ontgift, kan dat enkel positief of zelfs heel positief zijn voor je gezondheid, indien deze ziekten verdwijnen.

Succes en vriendelijke groet,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor lisatje » ma feb 18, 2008 3:50 pm

hey Teresa,

Alvast sterkte!

Heb je al alternatieve therapieën geprobeerd en zo ja welke? Is je hormonenhuishouding ook goed onderzocht? (gelet op cvs en fibromalgie).

Bij mij een kinesioloog vandaag zware metalen getest en dan meer specifiek bleek ik met een ernstig kwikprobleem te zitten. Hij heeft dit dan verder getest op de organen waar ik momenteel mee sukkel en hij zei dat er duidelijk een verband was.

Ook zei hij dat sommige bio-tandartsen dat meten, niet zozeer het kwikgehalte an sich, maar ook het verband met organen.

Gr
Lisatje
lisatje
 
Berichten: 8
Geregistreerd: ma feb 18, 2008 12:52 pm
Woonplaats: Mechelen

Berichtdoor Annelies » za feb 23, 2008 3:22 am

Teresa,

Nu ruim een jaar doe ik onderzoek naar kwikvergiftiging.
Kan niet beschrijven , wat ik alleen aan de weet gekomen ben, het meeste heb ik hier ook geplaatst, maar nog lang niet alles, omdat ik dat aan het vertalen ben.
Mijn conclusie is, dat een haaronderzoek het "beste" resultaat oplevert.
Doch dat de kwik-waarden in het lichaam hoger aangeslagen zouden moeten worden, dan wat er alleen in het haar gevonden wordt.
Een urine-test zegt niets. Als jij net vis hebt gegeten, kan het wat aan de hoge kant zijn. Want dat wordt nl. direct door het lichaam afgevoerd..
Een ander uitganspunt kan zijn, een allergie-test. Als jij allergisch bent voor zware metalen en je weet dat kwik een heel erg zwaar metaal is, dan heb je vlgs. mij, een hele goede aanwijzing.

Jouw symptomen wijzen behoorlijk in de richting van amalgaam. De link tussen jouw ziektes en amalgaam is al bewezen, zie bv. de video's.

Doe, wat jij denkt dat verstandig is, voor jouw lichaam. Mijn ervaring is, dat reguliere (tand)artsen geen waarde hechten aan kwik in het lichaam door amalgaam.
Alleen plutonium is nog giftiger dan kwik. De vraag is, hoeveel bewijs wil je hebben?

Amalgaam zit in de organen, de lever, de nieren, de schildklier, de botten en de hersenstam. Maar ook in het bloed.

Leer wat amalgaam is, Teresa en kom tot jouw eigen conclusie.

Ik wens jou heel erg veel sterkte en wijsheid toe.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Eva » wo feb 26, 2014 6:27 pm

Ik heb volgende week een afspraak om via een EAV test (elektro acupunctuur)te kijken hoe metaalbelast ik ben. De test zou een kwartiertje duren,afhankelijk wat je allemaal laat testen,en de tandarts vroeg om zuiver katoenen kledij te dragen omdat synthetisch materiaal storing zou geven.
Momenteel heb ik een lekkende oude amalgaamvulling denk ik,al twee weken een metaalsmaak in mijn mond rond die tand,hoofdpijn...
Avatar gebruiker
Eva
 
Berichten: 5
Geregistreerd: di feb 25, 2014 10:03 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » do feb 27, 2014 9:30 pm

Eva, toch wil ik wijzen op het verschil tussen een test om te zien hoeveel kwik je in je lichaam hebt (moeilijk te testen) en een EAV-test, die eerder dient om de toestand van je organen te testen alsook je gevoeligheden voor bepaalde stoffen en bepaalde zware metalen.

Dus dat wil zeggen, iemand kan "gewoon" reageren op kwik, maar dat wil nog niet zeggen dat kwik voor deze persoon ok is. Kwik is altijd giftig voor iedereen. Als iemand overgevoelig is voor kwik gaat die natuurlijk nog heftiger reageren, maar het is een misverstand dat kwik enkel slecht zou zijn voor het klein percentage mensen die er allergisch voor zijn.

Op onze site staat veel informatie over hoe kwik inwerkt op het lichaam en alle mogelijke symptomen.
Amalgaamvullingen lekken in principe altijd kwik.

Mijn conclusie is steeds:
Het is voor iedereen slecht, maar voor de één al wat sneller en/of heftiger dan voor de ander.
Het blijft waanzin om met een gifbom in de mond rond te lopen.
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Eva » vr feb 28, 2014 6:04 pm

Ah...ben nog een beetje aan het zoeken in die dingen..Ik had last van die vulling,begon erover op te zoeken,veel gelezen en wil nu eigenlijk al mijn vullingen eruit.Via jullie website heb ik dan de gegevens van tandarts Wijono gevonden en hem gebeld voor een afspraak.Hij wou eerst een EAV test doen en zei dat ik dan daarna kon beslissen of ik door wou gaan met het verwijderen van de vullingen.Maar na alles wat ik erover heb gelezen,ben ik zelf al vrij zeker dat ik ze eruit wil.
Ik had hem gevraagd of hij test welke vullingen er eerst uit moeten,maar hij heeft enkel dat van die EAV test voorgesteld.
Als ik het dan goed heb,gaat die test me een duidelijker beeld geven van storingen en gevoeligheden in mijn lichaam,maar is het niet echt nodig als ik al zeker ben dat ik ze eruit wil?
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het met me gesteld is,dus misschien laat ik ze sowieso doen.
Avatar gebruiker
Eva
 
Berichten: 5
Geregistreerd: di feb 25, 2014 10:03 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr feb 28, 2014 9:28 pm

Inderdaad, de noodzaak van verwijdering hoeft niet van de EAV-uitslag af te hangen, vind ik ook.
Maar het meten is wel nuttig als het goed gedaan wordt.
Best zelfs de nieuwe vullingen op geschiktheid voor jouw lichaam laten uitmeten. Naar blijkt wordt dat weinig gedaan, maar ik zou het ideaal vinden. Zo krijg je de meest compatibele vullingen. Overigens zijn daarover nog veel discussies, want ze zijn ook niet perfect. Composieten dienen op de juiste manier aangebracht. In dunne laagjes en goed uitgehard met licht, om afgeven van BPA's te vermijden.
Een goede bio-tandarts neemt zijn tijd en verdient dus minder.
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Kwiktesten en andere testen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron