Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Eerste vulling is weg,maar toch niet zo zorgvuldig

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

Eerste vulling is weg,maar toch niet zo zorgvuldig

Berichtdoor Eva » di maart 25, 2014 9:03 pm

Omdat ik al weken een metaalsmaak in mijn mond heb,aan de linkerkant,en veel hoofdpijn (waar ik nooit last van heb)had ik een tandarts gecontacteerd ivm het verwijderen van de amalgaamvullingen.
Deze raadde aan om eerst een EAV test te doen en daaruit kwam dat 3 of 4 van de 10 vullingen 'lekken'.
Ik moest twee weken Trias C innemen en vandaag dan de eerste vulling eruit,met clean up systeem.
Het ging snel en pijnloos,maar toen ik thuiskwam en in de spiegel de vulling inspecteerde,zag ik dat er tussen het wit nog een klein stukje grijs zit.Is het dan wel goed gedaan vraag ik me af?
Nu ben ik aan het twijfelen of ik nog wel deze (voor mij nieuwe)tandarts ga gaan,of dat ik het hou bij mijn eigen tandarts die niet met cleanup maar wel met rubberdam werkt en waarvan ik zeker ben dat ze goed afwerkt.
Heeft er iemand advies?
Avatar gebruiker
Eva
 
Berichten: 5
Geregistreerd: di feb 25, 2014 10:03 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo maart 26, 2014 10:01 pm

Hello Eva,

Dat is een heel moeilijke vraag, want over hoeveel amalgaam gaat het dan?
Je zou de tandarts er wel op attent kunnen maken dat je het ontdekte. Soms kan er ook een donkere verkleuring optreden in de tand naast het amalgaam.

In ieder geval is de CleanUp veel belangrijker ter bescherming dan de rubberdam. Het gaat hier immers vooral om de gassen die je kunt inademen bij het uitboren. Achtergebleven losse stukjes amalgaam worden door het lichaam nog uitgescheiden.
Persoonlijk zou ik dus toch allicht de voorkeur geven aan de bio-energetische tandarts ipv de gewone.

Ivm "lekken" van amalgaamvullingen: behalve het afslijten en via de tandwortel, wordt er steeds kwik uitgescheiden bij het kauwen en het gebruik van warme dranken. Dat is via heel wat proeven aangetoond.

Succes.
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Eva » do maart 27, 2014 11:25 am

Ik zal eens bellen met de bio tandarts,het is inderdaad een moeilijke,maar ik wil ook niet dat er resten amalgaam overblijven en het maar half half gedaan wordt,als ze eruit gaan,dan liever ineens goed.Bij deze tand zie ik nog een stukje amalgaam bovenaan op het kauwvlak en aan de zijkant langs onder,op zich toch meer dan zou mogen denk ik,maar het is mijn eerste amalgaamvulling die eruit gaat dus ik heb nog niet veel ervaring op dat vlak.
De bio tandarts heeft achteraf ook gewerkt op een paar drukpunten,zodat ik minder last van hoofdpijn zou hebben en dat werkt inderdaad.Ik ben wel heel snel moe en voel m'n nieren,maar voor de rest heb ik op dit moment geen last van het verwijderen.
Avatar gebruiker
Eva
 
Berichten: 5
Geregistreerd: di feb 25, 2014 10:03 pm



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron