Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Nu ook mijn verhaal

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

Nu ook mijn verhaal

Berichtdoor alex.7 » ma sep 15, 2014 12:29 pm

Hallo Allemaal,

Na al veelvuldig deze site te hebben bezocht voor informatie is het nu tijd geworden om mijzelf aan te melden en even voor te stellen.

Mijn naam is Alex, ben een man van 38 jaar welke al sinds zijn jeugd geplaagd wordt door spier- en gewrichtsklachten + perioden van depressiviteit. Al vele malen de medische molen door geweest met als resultaat een prikkelbare darm syndroom / overgevoelige maag met zuurbranden / mogelijk fibromyalgie (niet genoeg tenderpionts) en eind vorig jaar is daar polyneuropathie door demyelinistaie van de zenuw bijgekomen zonder aantoonbare oorzaak.

Voor mij is eind vorig jaar het doek gevallen, ik had allerlei gevoel stoornissen in mijn benen (tintelend / doof / slaapgevoel / prikkend) / werd erg geplaagd door willekeurige spiertrekkingen / ontzettend moe en veel spierpijn en gewrichtspijn. Toen ben ik dus weer de medische molen in gegaan met als uitkomst de polyneuropathie en een burnout, zelf had ik de doodsangst (ik heb ook hypochondrie) dat ik ALS of MS zou hebben.

Zelf realiseer ik mij nu ook dat ik te veel diverse klachten heb om het de schuld aan 1 ziekte te geven, ik heb vaak een onwerkelijk gevoel en heel vaak komen dingen ook niet aan, veelvuldig last van pieptonen in mijn oor en een soort doofheid waarbij ik het echt niet goed kan verstaan. Overal pijn steken in botten en spieren, zeer wisselend zicht en brilsterkten die fluctueren, branderig gevoel in armen en benen met name na inspanning (is nu een stuk minder) en dagen lang spierpijn na intensieve belasting. Mijn lichamelijke thermostaat functioneerde ook niet na behoren want ik had het altijd koud maar soms ook gigantische opvliegers. Ook een droge mond en af en toe speekselvloed horen bij mijn klachten en rare plekken op mijn tong, hierdoor is mijn uitspraak ook niet altijd even goed waardoor de angst voor ALS weer in alle hevigheid oplaait. Ik had op de site ook ergens gelezen dat er meestal een aanleiding is waardoor de kwikbelasting gaat escaleren waar ik mij wel in kan vinden, in mijn geval zou dit de burnout zijn welke mede veroorzaakt is door langdurig verstoorde nachtrust door onze jongste dochter.

Toen de reguliere geneeskunde mij niet verder kon helpen ben ik het alternatieve circuit in gegaan, een irisscopist wees mij erop dat ik hoge dosis B12 nodig had + magnesium (mijn waarde van de B12 zijn nooit echt hoog meestal tussen de 175 en 250). Een natuurgenezer adviseerde ook magnesium en vitamine D. Vanwege mijn angst voor ziekten heb ik hier ook weer eens hulp voor gezocht en ben toen voor de zoveelste keer aan de antidepressiva gezet en heb een traject gevolgd om beter met de hypochondrie om te gaan. Nu ging het richting de zomer gestaag beter, kreeg meer energie en voelde me lekkerder in mijn vel, de natuurgenezer geeft ook acupunctuur welke ook zijn bijdrage heeft gedaan maar toch kon ik mij er niet in vinden dat mijn zenuwgeleiding in mijn benen slecht is met de bijbehorende klachten. Dus ben ik mij hierin gaan verdiepen en kwam erachter dat kwik een grote boosdoender is als het gaat om beschadiging van zenuwen. Aangezien ik 13 amalgaam vullingen had en in de nacht stevig kan tandenknarsen waarvoor ik ook een beschermbitje voor gebruik viel voor mij het spreekwoordelijke kwartje. In overleg met mijn eigen tandarts die wel open stond voor mijn probleem besloten om de vullingen te vervangen door composiet exemplaren, hij heeft hier voor een kofferdam gebruikt en speciaal afzuig opzetstuk (weet niet echt dat het de cleanup variant was). In juni zijn in 3 sessies al mijn amalgaam vullingen vervangen maar dit is in een achteraf gezien relatief korte tijd gebeurt (1 maand met tussen pozen van 1,5 week per keer). Daarna aan het ontgiften geslagen met de onderstaande supplementen;

Alfa-liponzuur
N-ACETYL CYSTEINE
Paranoten (hoog selenium gehalte, ik las dat iemand veel pinda's ging eten maar dat zijn dus "foute" noten)
Psylliumvezels (zodat de kwik zich kan binden en via de ontlasting mijn lichaam kan verlaten)
Vitamine C


Daarbij maakte ik al gebruik van vitamine B12 in de juiste vormen (methyl en adenosyl), magnesium citraat en vitamine D en meer goede vetten eten zoals echte roomboter en de juiste vette vis.

Nu gaat het ontgiftigen maar langzaam (helaas), er zijn toch al een paar puntjes van verbetering want de pieptonen in mijn gehoor zijn een stuk minder en 2 tenen welke doof waren beginnen weer beter aan te voelen. Wel merk ik op dat mijn immuunsysteem het zwaarder heeft omdat ik veel steken in mijn klieren in hals en onder mijn armen heb, als ik veel zweet is de geur welke onder mijn armen vandaan komt ook bijna niet uit mijn t-shirt te wassen. Wat ook mij is opgevallen dat na het verwijderen van de laatste amalgaam vullingen mijn beschermbitje in een periode van een paar weken van bruin/grijzig kleur is verandert naar de oorspronkelijke kleur (beige transparant), dus amalgaam vullingen geven ook kleur af.

Dit was ongeveer mijn verhaal, ben waarschijnlijk nog veel vergeten maar het geeft wel een goede indruk.
alex.7
 
Berichten: 5
Geregistreerd: ma sep 15, 2014 9:46 am

Re: Nu ook mijn verhaal

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr sep 19, 2014 9:23 am

Alex, bedankt voor je uitgebreid verslag.
Gelukkig ben je erachter gekomen dat men met natuurlijke middelen verder komt op lange termijn. Zoveel van je symptomen doen denken aan een vicieuze cirkel, want alles hangt samen. Zo herkenbaar. Maar nu tenminste je amalgaamvullingen weg zijn, is die gifkraan alvast dichtgedraaid.
Antidepressiva blijken op lange termijn depressiviteit te veroorzaken. Ongelooflijk misschien, maar aangetoond. Bovendien zijn er natuurmiddelen op de markt, zoals bv. Sint-Janskruid, die een even sterke werking blijken te hebben als sommige "reguliere" middelen, zoals bv. Prozac®, maar dan zonder de bijwerkingen. Maar financieel niet interessant voor big pharma. Dit is maar een voorbeeld.
De beste bron van Vit. D blijkt nog altijd de zon, waar men ons al jaren bang voor maakt, maar die heel geneeskrachtig is, ook voor kwikontgifting. Daarom is het ook typisch dat heel wat kwalen in de zomer beter worden en in de winter terug verergeren.
Paranoten of brasilnoten zijn inderdaad uitstekend om het extra verbruik van selenium (door kwikbelasting) te compenseren.
Nog een typisch gevolg van kwikbelasting door amalgaamvullingen is de vernietiging van goede bacteriën in de darm, waardoor een onevenwicht kan ontstaan en allerlei darmkwalen zoals bv. lekkedarmsyndroom. Wat velen niet weten is dat een ongezonde darm dikwijls (mee) de oorzaak kan zijn van rugkwalen en daaruitvolgende storingen naar de onderste ledematen.
Ik denk dat je nog een lange weg te gaan hebt, maar als je erin slaagt om o.a. door gezonde biovoeding je hele systeem terug in evenwicht te brengen, lijkt het me logisch dat kwalen tegelijk kunnen verdwijnen of tenminste verbeteren.
Succes en hou ons op de hoogte als je wil, zodat iedereen eruit kan leren.
Bedankt,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: Nu ook mijn verhaal

Berichtdoor alex.7 » vr sep 19, 2014 12:30 pm

Geen dank Pieter, ik zal zeker mijn ervaringen hier delen echter een dagboek bijhouden is wat overbodig omdat de veranderingen naar verwachting erg langzaam zullen gaan :(

Nog wel een kleine aanvulling, op advies van een ander alternatief arts heb ik nog wat toegevoegd aan mijn redelijk volle "pillendoos" en dat is namelijk zeewier, een halve eetlepel van het juiste soort (dus geen kelp of iets wat voor de Franse kust wordt gewonnen) dit naar een paar weken aangevuld met volle thee lepel Spirulina.


En hieronder nog een link naar een cirkel verhaal...

http://www.imtpraktijk.nl/home&module=b ... ik-verhaal
alex.7
 
Berichten: 5
Geregistreerd: ma sep 15, 2014 9:46 am

Re: Nu ook mijn verhaal

Berichtdoor alex.7 » ma sep 22, 2014 10:08 am

Nog wel een vraag aan andere mensen, is de willekeurige spierpijn en gewrichtspijn een klassiek symptoom van kwikbelasting en eigenlijks ook de willekeurige spiertrekkingen door het lichaam (armen/benen/gezicht)?

Ik blijf maar het gevoel hebben dat het eventueel iets anders is...
alex.7
 
Berichten: 5
Geregistreerd: ma sep 15, 2014 9:46 am

Re: Nu ook mijn verhaal

Berichtdoor alex.7 » do sep 25, 2014 10:27 am

Zojuist de uitslag van mijn DMPS-test binnen gekregen, deze was maar 5.9 waar ik op een hogere uitslag had gerekend. Nu had ik al begrepen dat deze test natuurlijk niet alles zegt, overigens zat er nagenoeg geen sporen van kwik in mijn urine monster voor de DMPS-pil en het urine monster na het innemen van de pil kwam er wel kwik vrij.

Waarschijnlijk is deze waarde ook typerend voor een chronisch belast patiënt welke de kwik in weefsels en botten heeft opgeslagen.
alex.7
 
Berichten: 5
Geregistreerd: ma sep 15, 2014 9:46 am

Re: Nu ook mijn verhaal

Berichtdoor Bie Capet » do nov 20, 2014 8:17 pm

hoi alex,
ik heb niet zo heel veel te zeggen omdat ik over de amalgaam en z'n effecten niet zoveel weet- wel weet ik dat de bretoense kust ( bij roscof aan het puntje) samen met labrador , van de zuiverste wateren zijn die er nog zijn, ik ging er een stage doen- zeewier oogsten en klaarmaken, onder begeleiding van een prof marine biologie. je mag zeer zeker het zeewier dat van daar komt vertrouwen. ( ik denk tegenwoordig zelfs veel meer dan de japanse)

verder wat mezelf betreft, heb ook polyneuropathie gehad , en nog een beetje, maar heb altijd een bio tandarts gehad de laatste 15 jaar- op dat vlak is alles in orde- je kan het ook hebben als gevolg van een burn-out- wat ik dan wel echt had. goeie moed!
Bie Capet
 
Berichten: 1
Geregistreerd: wo nov 19, 2014 8:03 pm

Re: Nu ook mijn verhaal

Berichtdoor alex.7 » wo nov 26, 2014 6:17 pm

Hallo Bie Capet,

Bedankt voor je reactie, mooi om te horen dat er nog wel wat hoop is omtrent de neuropathie en dat hopelijk de klachten ook zich zullen beperken tot een minimum.

Het zeewier wat ik gebruik komt bij de Noorse kust vandaan en is nog vrij van vervuiling en erg goed (schijnt het en is mij verteld), het Japanse wier heeft zo ie zo niet mijn voorkeur i.v.m. de rampen bij de kerncentrales daar.
alex.7
 
Berichten: 5
Geregistreerd: ma sep 15, 2014 9:46 am



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron