Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Overzicht Kwiktesten (Engels)

Goed om te weten waar je staat ...

Moderator: admin-amalgaam.be

Overzicht Kwiktesten (Engels)

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di dec 22, 2009 7:07 pm

Het blijft een moeilijke zaak om duidelijke en onomstreden testresultaten te bekomen van het gehalte aan kwik in het lichaam. Sommige testen zijn ook niet zonder gevaar.
Hier is een overzicht (in het Engels, sorry) van verschillende methoden.
Niet te vergeten dat men enkel kan testen hoeveel kwik het lichaam verlaat bij een test, dus niet hoeveel er werkelijk nog in zit. Vooral de hersenen en ook de lever schijnen veel kwik aan te trekken.

http://onibasu.com/wiki/Testing_for_mercury

Commentaar welkom.
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: Overzicht Kwiktesten (Engels)

Berichtdoor bartd » wo jan 27, 2016 10:33 am

Hoi, ik ben nieuw hier op het forum. Wat kwiktesten betreft kan ik wellicht iets nieuws aanbevelen. Een "oligoscan".
"De OligoScan is ontwikkeld om de biobeschikbaarheid van mineralen en spoorelementen te bepalen en de mate van belasting door toxische metalen." zie http://oligoscan-europa.com/faq.html

Bij mij kwam er bijv een hoge concentratie van oa kwik en zilver naar voor. Ik heb dan ook nog een viertal amalgaamvullingen.
Mijn klachten zijn vermoeidheid, opgezette halsklieren en een iets verminderde nierwerking, wat blijkbaar symptomen zijn van te veel kwik?
Maw, vlug die vullingen vervangen dan maar!
bartd
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di jan 26, 2016 9:46 pm

Re: Overzicht Kwiktesten (Engels)

Berichtdoor admin-amalgaam.be » do jan 28, 2016 11:01 am

Welkom hier op het forum bartd.
Bedankt om deze informatie te posten. Klinkt inderdaad interessant. Nog enkel in Nederland, dus hopelijk komen er ook therapeuten in België die de OligoScan gebruiken.

Wat je klachten betreft, hoewel die veel voorkomen bij amalgaambelasting is het moeilijk zeker te zeggen, maar dat is dikwijls het probleem met diagnoses, er zijn meestal veel oorzaken die samenwerken.

Het vervangen van amalgaamvullingen gebeurt best in goed overleg met je bio-tandarts (zie http://www.biotandarts.be ) en goed voorbereid ivm ontgifting.

Zeker de moeite om hier je verdere ervaringen te laten weten, ook ivm de acuraatheid van de OligoScan, dat als nieuw systeem zijn waarde zal moeten aantonen.
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: Overzicht Kwiktesten (Engels)

Berichtdoor bartd » za feb 06, 2016 7:18 pm

Wat Oligoscan in België betreft kan je wel terecht in Waarschoot (bij Gent). Mensen die interesse hebben kunnen me gerust een pm sturen om het adres te kennen.
Deze maand gaat trouwens (hopelijk) mijn eerste amalgaamvulling eruit :-)
bartd
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di jan 26, 2016 9:46 pm

Re: Overzicht Kwiktesten (Engels)

Berichtdoor Marina » zo feb 07, 2016 9:46 pm

Beste Bartd,

Nog nooit van gehoord en dus héél interessant.
Het adres in België zou voor velen onder ons hier misschien een welkom puzzelstuk kunnen zijn in de totale gezondheidspuzzel.
Mag ik u vragen om mij dit adres te bezorgen aub. Mijn emailadres kan u bekomen via de admin Pieter.
Alvast bedankt en véél sterkte en succes met je eigen zoektocht nr beterschap.

Mvg
Marina
Avatar gebruiker
Marina
 
Berichten: 32
Geregistreerd: do jul 04, 2013 6:29 pm

Re: Overzicht Kwiktesten (Engels)

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo feb 07, 2016 9:59 pm

Inderdaad heel interessant.
Als het een optie is om de naam en evt. andere gegevens hier te vermelden, denk ik dat het goed zou zijn.
Marina, je kunt steeds via een PM (personal message) iemand persoonlijk contacteren ook. Zie de PM-knop bij iemand's profielafbeelding. :-)
Bedankt alvast Bartd.
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Kwiktesten en andere testen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron