Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Prijskaartje

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Prijskaartje

Berichtdoor Gast » ma jul 04, 2005 12:55 pm

Hallo,

Kan er mij iemand een indicatie geven van de prijs die je betaalt bij een (biologische) tandarts om een kwikvulling te laten vervangen door een composietvulling? Wordt dat vergoed door de mutualiteit?

Bedankt voor een antwoord,
Katrien
Gast
 

Berichtdoor Evita » di jul 05, 2005 9:54 pm

Hallo Katrien,

Exacte prijzen kan ik je niet geven, aangezien dit afhankelijk is van de hoeveelheid amalgaam er dient verwijderd te worden (iedere tand heeft immers meerdere 'vlakken' die een laag amalgaam kunnen bevatten) en de 'hulpmiddelen' (rubberdam, clean-up,...) die worden toegepast.
Een tand met een groter te behandelen oppervlak kost dus logischerwijze meer. Bovendien heeft elke tand een nummer en mogelijks hangt daar ook een standaard prijskaartje aan vast (??)

Maar kwestie om je een voorbeeld te geven:ik ben es even in mijn vroegere 'gebit' gaan graven.
Er werden bij mij per consult steeds 2 tanden behandeld (prijs dus per 2)
voor tanden/kiezen met veeeel amalgaam betaalde ik tussen de 100 en 135€,
voor tanden met minder 'werk' tussen de 70 en 100 €.
Vullingen laten verwijderen en vervangen wordt vergoed door de mutualiteit.
Over het algemeen kan je toch rekenen op een tussenkomst van min. 3/4de van het betaalde bedrag (allez, bij mij toch het geval).
Alleen als je tanden laat TREKKEN, komt de mutualiteit niet tussen in de kosten (als ik goed ben ingelicht tenminste).

Tja, eigenlijk is DIT een goede vraag voor de bio-tandarts om te beantwoorden. Voor mij is het zelf ook gissen.

Maar 'k hoop dat j'er iets mee bent.

Groeten,

Evita
Evita
 
Berichten: 15
Geregistreerd: za jun 04, 2005 9:13 pm

Berichtdoor Gast » di jul 05, 2005 10:08 pm

Hallo Evita,

Bedankt voor alle info. Nu heb ik een beter idee van hoe duur de rekening zal uitvallen. Deze week heb ik een afspraak met een biologische tandarts en ik zal haar alleszins duidelijkheid vragen omtrent de kosten van de behandelingen.

Heb jij al je amalgaamvullingen laten vervangen? Zoja, wat zijn je ervaringen?

Katrien
Gast
 

Berichtdoor Evita » di jul 05, 2005 10:40 pm

Alweer hallo,

Ja, ik heb al mijn 10 vullingen laten verwijderen en vervangen door composiet. Deze behandelingen kunnen wel intensief zijn en lang duren. Ikzelf ben 'beschermd' door een rubberdam, maar daar ben ik niet bepaald tevreden over: na iedere behandeling hing ik letterlijk VOL met amalgaamresten op mijn tanden en tandvlees!! Als ik het opnieuw liet doen met wat ik nu wist, ging ik voor de clean-up.
Regelmatig spoelen tijdens de behandeling lijkt me ook erg belangrijk.

Na het verwijderen van de 'zwaarste boosdoeners' (tanden waar ik het meest last van had en die ook de grootste 'stroom' teweegbrachten bij de batterijtest) voelde ik in mijn mond al wat rust weerkeren. Na het verwijderen van de laatste vullingen kan ik zeggen dat:
1. ik na iets (vooral warm) te eten/drinken GEEN 'spanning/stroom/druk' meer ervaar in mijn mond (vroeger kon ik mijn tanden niet op elkaar houden van de pijn/het magnetisch effect en dat trok vaak tot in mijn kaken/oren/hoofd)
2. de vieze 'metaalsmaak' compleet WEG is
3. ik opvallend minder last heb van bloedend tandvlees

Maar met het 'grote' werk (het ontgiften) ben ik nog niet aan de finish en van de rest van mijn klachten wil ik nog liever af. Dus: geduldgeduld...

En jij: alvast veel succes bij de tandarts!!
Laat je iets weten van het vervolg??

Evita
Evita
 
Berichten: 15
Geregistreerd: za jun 04, 2005 9:13 pm

Berichtdoor Katrien » wo jul 06, 2005 12:48 pm

Over het algemeen ben je dus tevreden over de resultaten van het verwijderen van al die kwiktroep. Ik hoop dat je goed kunt ontgiften (wat zal je daarvoor slikken? Ik overweeg sterk om met chlorella te beginnen eens de amalgaam eruit is). Heb een hoop gezondheidsproblemen waar ik vanaf wil.

Die rubberdam biedt blijjkbaar niet de beste bescherming. Ik zal dus maar eens polsen bij de biotandarts of zij een cleanup in huis heeft.

'k Hou je zeker verder op de hoogte. Laat jij ook eens weten hoe je gezondheid evolueert...

Groetjes,
Katrien
Katrien
 

Berichtdoor admin-amalgaam.be » do jul 07, 2005 9:50 am

Hello Katrien,

Welkom hier op ons forum.

Een vraagje: heb je een bepaalde reden om met die Chlorella te wachten tot de amalgaam verwijderd is ? Volgens mij is het goed om het ook al voordien te nemen, omdat het kwik uit je lichaam afvoert.

Ook bij de alternatieve vullingen kun je m.i. best even stilstaan, om de beste keuze te maken ivm bio-compatibiliteit. Er bestaan ook testen (electro-acupunctuur) om te zien hoe je lichaam reageert op de stoffen in het vullingmateriaal.

Groetjes en succes met de behandeling,
Pieter
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Katrien » do jul 07, 2005 3:44 pm

Dag Pieter,
Bedankt voor de verwelkoming. Je vroeg me waarom ik nu nog niet start met de chlorella. Wel, ik heb cvs en volg het behandelprotocol van dokter Cheney (Amerikaans arts). Hij raadt aan om niet met chlorella te beginnen zolang alle amalgaamvullingen er nog in zitten.

Nu ben ik net terug van de biologische tandarts, die me toch aanraadt om eerst enkele weken chlorella te slikken, om me voor te bereiden op de eerste verwijdersessie in augustus. Vanaf dan zal ze elke week een kwikvulling eruithalen.
Ik zal haar raad opvolgen.

Katrien
Katrien
 

andreas

Berichtdoor Gast » do jan 12, 2006 12:20 pm

wat het prijskaartje betreft kan ik nog vermelden dat volgens mijn tandarts ook het vervangen van een vulling (deels) terugbetaald wordt door het ziekenfonds. Het maakt niet uit of de oude vulling nog 'goed' was of al versleten.
Gast
 



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron