Spiritoo alternatief sociaal netwerk

wetenschappelijk onderzoek

Amalgaam verwijderen is niet voldoende, want het kwik kan decennia in je lichaam blijven zitten als je niets doet.

Moderator: admin-amalgaam.be

wetenschappelijk onderzoek

Berichtdoor pierewiet » zo jan 01, 2017 6:11 pm

Dag Pieter,

ik sukkel al enkele jaren met vermoeidheids- en overdreven stressklachten (ook wanneer er niet echt of slecht een kleine aanleiding toe is). Ik pas heel veel maatregelen toe: gezonde voeding, meditatie, wandelen, rusten, etc... Ik neem antidepressiva tegen de uitputting/stressklachten. Dit helpt. Maar heel gestaag en er blijft telkens een groot risico op herval in uitputting en stress, waarbij blijkt dat ik steeds met stress overweg kan.

Recent liet ik een EAV-screening doen bij Stef Mientens in Gent. Volgens hem is er bij mij een zeer grote intoxicatie door amalgaam.
Met enige scepsis wil ik dit verder bekijken, want ik ben de klassieke geneeskunde gewoon en hou er zelf van slechts iets aan te nemen als het wetenschappelijk is bewezen.
Vandaar volgende vragen:

- Is er wetenschappelijk onderzoek dat rechtstreeks aantoont welke invloed kwik in het lichaam heeft op de hypofyse?
- Is er wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van een ontgiftingskuur en amalgaamverwijdering op de gezondheid van mensen?

Vandaar ben ik ook vooral op zoek naar duidelijke positieve verhalen van mensen die een ontgiftingskuur volgden en/of hun amalgaam lieten verwijderen. Op het forum vind je hier eigenlijk niet veel info over...

Dank bij voorbaat voor een seintje.
Mvg.
pierewiet
 
Berichten: 4
Geregistreerd: zo jan 01, 2017 5:42 pm

Re: wetenschappelijk onderzoek

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma jan 02, 2017 12:31 pm

Hallo, welkom hier op het amalgaamforum.

Een gezonde leefwijze is inderdaad belangrijk, maar niet iedereen heeft daar dezelfde definitie over. Hou er rekening mee dat anti-depressiva bekend staan als snelle middelen die op termijn dikwijls meer kwaad dan goed doen. Ze bevatten giftige stoffen. Er bestaan ook heel wat natuurlijke middelen, zoals St. Janskruid, die mits juist gebruik dikwijls even goed werken, zonder de nadelen.

De klassieke geneeskunde werkt vooral op symptomen en probeert die snel met giftige middelen te elimineren, terwijl de natuurgeneeskunde meer kijkt naar het geheel en probeert om door begrip de totale mens met natuurlijke, niet lichaamsvreemde stoffen langzaam terug in harmonie te brengen met de natuur, ook met behulp van de eigen herstellingscapaciteit van het lichaam.

Wetenschappelijke onderzoeken zijn er wel, maar vergeet niet dat die niet altijd zo objectief zijn als later blijkt. Dikwijls zijn ze flink gekleurd door de financiers (medische industrie) van de onderzoeken. Het idee van wetenschappelijk bewijs is prachtig, maar in de praktijk is het heel zelden objectief blijkbaar.

Kwik is zowat de tweede giftigste stof op aarde.

De wetenschappelijke, officiële, medische wereld ontkent hier nog steeds massaal de schadelijke werking van amalgaamvullingen en beweert dat ze niet lekken. Ze lekken/slijten altijd, vroeg of laat (meestal laat) is er het effect. Maar bewijs maar eens dat bepaalde problemen vooral door het kwik komen. In diverse landen is amalgaam verbannen (Scandinavië, Japan, …) Hier doet men rustig door.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3988285/
http://amalgam.org/348-2/

Er zijn niet echt onomstreden onderzoeken bij mijn weten over effecten van ontgifting en amalgaamverwijdering. Is ook ontzettend moeilijk te bewijzen omdat het steeds samengaat met allerlei andere giftige stoffen in het lichaam.

Als de hele tandheelkunde-wereld nu zou toegeven dat het giftig is, krijgen ze een massa claims. Dus dat zullen ze nooit doen (zie tabaksfabrikanten jaren geleden). Verwacht geen inspanningen van de gevestigde wetenschap om sluitende onderzoeken te organiseren.

Wat we wel hebben zijn inderdaad positieve reacties van patiënten, ook hier op het forum. Maar de meesten komen hier niet terug als ze genezen zijn, om positieve reacties te plaatsen. Ze hebben dan wel wat anders aan het hoofd en moeten hun leven weer oppakken en activiteiten "inhalen".
Toch een paar:
viewtopic.php?f=2&t=278
viewtopic.php?f=2&t=208

Verwacht geen gemakkelijke, duidelijke en onomstootbare bewijzen op dit gebied, want die ga je niet vinden om allerlei redenen. Commercieel belang en reputatie-belang … Er zit niets anders op dan veel informatie verzamelen en dan je eigen conclusies trekken, zoals ik en anderen zelf hebben gedaan. De andere weg is gewoon volgen wat de klassieke medische wereld jou dicteert. Aan jou de keuze. En de gevolgen. Ik wens je veel helderheid toe.

Misschien kan het wel nuttig zijn om je vitamine- en mineralengehalte te laten testen, bv. door een orthomoleculaire arts die met de amalgaamproblematiek bekend is. Kwik van amalgaamvullingen belast in hoge mate het verbruik van selenium o.a. en vele andere stoffen. Ook vit. D is essentieel tegen stress, depressie e.d.

Succes!
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: wetenschappelijk onderzoek

Berichtdoor pierewiet » ma jan 02, 2017 3:58 pm

Dag Pieter,

ik geloof wel dat er kwik in het lichaam geraakt. Maar overal lees je dat het zich 'vastzet' op de hypofyse. Is hier dan effectief onderzoek naar gedaan? Of van waaruit haalt men deze info? En hoe - op puur fysiek vlak - beïnvloedt dit de werking van dit orgaan?
Ik heb geen/weinig kennis van het menselijk lichaam en heb hier wel interesse naar. Van zo'n site als deze zou ik veronderstellen dat er al heel wat artikels/info hierover vergaard is. Beschik je hierover of zijn er links? Dank bij voorbaat.

En ik geloof niet in een radicaal of-of verhaal mbt tot de klassieke versus de natuurlijke geneeskunde. Geef mij maar én én.

Mvg
pierewiet
 
Berichten: 4
Geregistreerd: zo jan 01, 2017 5:42 pm

Re: wetenschappelijk onderzoek

Berichtdoor pierewiet » ma jan 02, 2017 8:19 pm

Dag Pieter,

ik had de links nog niet goed bekeken. Nu wel beter. Dank voor de info.

Maar ik blijf bij mijn standpunt van een én - én - verhaal. St Janskruid is bijvoorbeeld zeer weinig efficiënt bij depressies. En er zijn nog wel andere ziektes die naar mijn mening niet enkel met kruiden en supplementen kunnen verholpen worden...

Mvg
pierewiet
 
Berichten: 4
Geregistreerd: zo jan 01, 2017 5:42 pm

Re: wetenschappelijk onderzoek

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo jan 04, 2017 1:08 pm

Ik denk dat elke behandeling persoonlijk moet zijn. St.-Janskruid staat bekend voor zijn goede werking, maar allicht niet in alle gevallen, omdat er verschillende oorzaken kunnen zijn.

Ik ken en begrijp het én-én-standpunt, maar ik heb in de voorbije decennia wel veel bijgeleerd op dat gebied ...

Er staat heel wat informatie op ons forum en website.
In het forum kun je uitgebreid zoeken met de functie rechts-bovenaan.
Op de site http://www.amalgaam.be zelf is het wat moeilijker zoeken, maar als je alle pagina's hebt bekeken en ook de video's, weet je al veel over het amalgaamvraagstuk.
Overigens kun je bij Google zoeken in onze site als volgt, bvb. —> hypofyse site:amalgaam.be

Groet
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: wetenschappelijk onderzoek

Berichtdoor Info » do mei 11, 2017 10:56 am

Dag Pierewiet,
Als je hier veel gelezen hebt en nog meer informatie wilt en veel goede tips voeg je dan toe op Facebook aan de groep "Andy Cutler Chelation Think Tank". Als je de Engelse taal machtig bent.
Er zijn ook een paar Belgische en Nederlandse leden. Je vindt daar veel positieve verhalen.
Als ik je mijn goede tip mag geven: ERUIT met alle amalgaam vullingen en alle ontzenuwde tanden !
Kwik heeft een voorkeur voor vetweefsels en kan de bloed-hersen-barièrre vlot passeren om zich vervolgens te nestelen in het hersenweefsel (de droge stof in de hersenen bestaat voor 60% uit vet)
Zoek een goede biologische tandarts. Lees, lees en lees alles wat je vindt.
Mijn dokter deed voorheen provocatie testen en telkens als iemand 5 of meer vullingen had, zat hij/zij boven de referentiewaarde voor kwik. Maar als je minder vullingen hebt en veel vis eet of veel vaccinaties gehad hebt (vooral in griepvaccins en sommige tetanus vaccins zit kwik) dan zal ook dit je kwik doen stijgen in je lichaam en raak je langzaam vergiftigd. Als je moeder zwanger was van jou en zelf amalgaam vullingen had, dan geeft ze haar kwikvergiftiging door aan het ongeboren kind. Dit en nog veel meer heb ik geleerd in de groep op FB.
De symptomen die je beschrijft kunnen zeer zeker van de amalgaam vullingen zijn.
Heb je al een beslissing genomen ondertussen ? Succes.
Avatar gebruiker
Info
 
Berichten: 13
Geregistreerd: wo jun 08, 2016 11:22 am
Woonplaats: Limburg (België)

Re: wetenschappelijk onderzoek

Berichtdoor pierewiet » wo sep 06, 2017 4:30 pm

Beste,

dank voor uw antwoord.
Binnen 2 weken start ik met het vervangen van mijn amalgaamvullingen. In het verleden nam ik al eens Mercuclean voor een periode. Nu raadde mijn (biologische) tandarts uit Brugge aan om geen ontgifting te doen vooraleer hij de vullingen vervangt omdat dit weer een reactie kan uitlokken en een beetje 'water naar de zee dragen is': "er zal steeds opnieuw kwik vrij komen zolang de vullingen er zijn".

Ik ben ervan overtuigd dat er nog andere zaken de oorzaak zijn van mijn vermoeidheid/stressgevoeligheid (ik zal hier niet alles uit de doeken doen :) ), maar ik hoop dat die amalgaamverwijdering ook al een stap in de goede richting is.

Mvg,
Kathleen Torfs
pierewiet
 
Berichten: 4
Geregistreerd: zo jan 01, 2017 5:42 pm



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Hoe ontgiften ? voeding, supplementen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron