Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Wel of geen wortelkanaalbehandeling?

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Wel of geen wortelkanaalbehandeling?

Berichtdoor Erik van Rossum » vr apr 27, 2018 2:51 pm

Hoi allemaal,
ik heb afgelopen maanden flink wat almalgaamvullingen laten verwijderen bij een biologische tandarts (op 2 na). Na een week last van mijn rechteronderkies (2de van achteren). Tandarts constateeerde onstekening bij de wortelpunt, en dus een wortelkanaalbehandeling (770 eur - met microscoop). Ik heb in die afgelopen weken redelijk verdiept in de materie en gelezen dat een wortelkanaalbehandeling niet echt goed is. Ben wel meteen gestart met een dieet (Weston Price, Cure tooth decay-Ramiel Nagel)) met o.a. cod liver, etc. De pijn was afgelopen weg, alleen warm/koud en flink bijten deed nog pijn. Nu heb toch iets meer last gekregen afgelopen dagen. Ik sta voor een dilemma... Wat moet ik doen? Wel of geen wortelkanaalbehandeling, kies laten trekken, of toch wachten of het dieet aanslaat. Maar hoelang moet ik wachten... moeilijk.
Groet, Erik
Erik van Rossum
 
Berichten: 3
Geregistreerd: ma apr 16, 2018 2:38 pm

Re: Wel of geen wortelkanaalbehandeling?

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za apr 28, 2018 11:36 am

Dag Erik,

Welkom hier op het amalgaamforum.
Dit is een moeilijke materie met veel meningsverschillen.
Er wordt wel beweerd dat het onmogelijk is wortelkanalen volledig bacterievrij te maken en te houden, omdat de kanaaltjes zo fijn en lang zijn. Toch zijn er in de US methodes gebruikt met ozon die dat naar verluid wel zouden kunnen.
Deze bacteriën en hun afvalstoffen kunnen zich door heel het lichaam verspreiden en er zou aangetoond zijn dat ze dat altijd doen(?).

We kunnen en mogen geen medisch advies geven en zeker niet individueel. Dus ik denk dat je met een goede begeleider zelf tot een beslissing kunt komen. Ook de timing is een moeilijke vraag. Met dieet kan veel, maar dat vraagt ook veel ervaring. Ik denk zeker aan vermijden van alle dierlijke voeding en zoetstoffen, o.a. Er bestaan veel ontstekingsremmende planten zoals curcuma, look, enz.

Je kunt ook zoeken in dit forum rechtsbovenaan. Bvb:
search.php?keywords=wortelkanaal&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken

Ik hoop dat je geen overhaaste maar wel juiste beslissing kunt nemen.
Succes en laat maar weten hoe het verder gaat als je wil.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: Wel of geen wortelkanaalbehandeling?

Berichtdoor Arguin » zo apr 29, 2018 6:15 pm

Absoluut niet doen. Gewoon laten trekken en zorg dat ze het goed uitkuisen en de parodontale ligamenten verwijderen ivm vermijden van cavitaties.
Avatar gebruiker
Arguin
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di jan 29, 2013 12:31 pm

Re: Wel of geen wortelkanaalbehandeling?

Berichtdoor Erik van Rossum » wo mei 09, 2018 10:40 am

UPDATE;
Inmiddels bezig om aanvullende supplementen te nemen en dieet aan te passen, met name suiker vermijden. Afgelopen weken weinig last, behalve met warm/koud en flink bijten. Nu afgelopen dagen weer ietsie meer last. Momenteel plan A is om gewoon door te gaan met het dieet, maar in mijn achterhoofd speelt wel plan B. Wat te doen als het echt pijn gaat doen; wortelkanaalbehandeling of laten trekken..Heel lastig. Kan ook niet zoveel vinden over tandartsen die een andere behandeling (bijv. ozon) toepassen..
Erik van Rossum
 
Berichten: 3
Geregistreerd: ma apr 16, 2018 2:38 pm

Re: Wel of geen wortelkanaalbehandeling?

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo mei 09, 2018 10:54 am

Hier is nog een artikel (Engels) waar de hele problematiek van wortelkanaalbehandeling aan bod komt: http://www.alternativenewsnetwork.net/s ... procedure/
De gekende tandarts Weston Price heeft hierover als eerste geschreven. Onze boekenlink in het Nederlands: http://www.succesboeken.nl/?isbn=978907 ... c=3553E7FE
Goed geïnformeerd kun je allicht tot de beste beslissing komen.
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: Wel of geen wortelkanaalbehandeling?

Berichtdoor Erik van Rossum » wo mei 09, 2018 11:38 am

Bedankt! Ik had het artikel al gelezen, en het boek heb ik al in pdf. Weston Price's dieet is met veel dierlijke voeding (lever, vette vis, boter, melk (raw) om met name de juiste vitamines (bijv. A en D) binnen te krijgen. Dit dieet bleek voor te komen bij bevolkingsgroepen waar geen tandbederf voorkwam. Ik zit alleen nog te kijken naar een oplossing als vervanging voor een kies die mogelijk getrokken moet worden. Een gat laten zitten kan mogelijk de stand van andere kiezen veranderen..
Erik van Rossum
 
Berichten: 3
Geregistreerd: ma apr 16, 2018 2:38 pm

Re: Wel of geen wortelkanaalbehandeling?

Berichtdoor Mark » do mei 17, 2018 11:31 am

Zenuwbehandelingen zijn gevaarlijk!
Maar vooral die door metaal zoals Palladium en amalgaam.
Laat u NOOIT overhalen tot een wortelkanaalbehandeling(zenuwbehandeling) door een METALEN kroon. Er is grote kans dat Palladium en Amalgaam(kwik) en andere metaaldeeltjes in uw lichaam en kaakholte terecht komen, waar u nooit meer vanaf komt want tandartsen laten die fout opzettelijk zitten. Ze melden dit ook niet aan u. Ze misleiden u met röntgenfoto's, endoscooponderzoeken en andere kwakzalverachtige diagnoses. De foute behandeling wordt ook niet uw dossier vermeld(fraude) en dus ook niet hersteld(mishandeling).
U wordt belazerd, benadeeld en dus ook nog eens vergiftigd door uw tandarts, kaakchirurg en kno-arts!
Artsen zijn Fa. List en bedrog houdt u daar rekening mee als u naar welke arts dan ook gaat(ook uw huisarts).
Mark
 
Berichten: 32
Geregistreerd: wo jan 14, 2015 8:39 pm

Re: Wel of geen wortelkanaalbehandeling?

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za nov 16, 2019 2:57 pm

Een nota voor als je implantaten zou overwegen: ook wetenschappers geven toe dat implantaten e.d. bacteriën (zoals Candida albicans) aantrekken.
De richting waarin ze oplossingen zoeken, zoals electrocutie van deze bacteriën, lijkt me dan weer riskant. Je weet nooit waar het elders dan weer schade berokkent. Zie (Engels): https://www.engineering.pitt.edu/News/2 ... ACS-Paper/
En dit geldt m.i. dan evengoed voor de bacteriën van wortelkanaalbehandelingen.

@Mark: Enige nuancering van dokters en tandartsen lijkt me beter dan iedereen over dezelfde kam te scheren. :roll:
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: Wel of geen wortelkanaalbehandeling?

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di apr 13, 2021 2:57 pm

Goed nieuws voor iedereen met wortelkanaal-zorgen.
Check zeker dit artikel met video over de nieuwste natuurlijke mogelijkheden ivm wortelkanaalbehandelingen. :idea:
http://www.biotandarts.be/nieuwe-specta ... handeling/
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: Wel of geen wortelkanaalbehandeling?

Berichtdoor Laia » ma dec 20, 2021 3:19 pm

Beste,

Ik opteer voor een wortelkanaalbehandeling omdat het minder kost dan dat ik een implantaat moet steken wanneer ik de tand zou trekken (en ja ik ben ook wel panisch om de tand te laten trekken), echter opteer ik wel voor een biologische wortelkanaalbehandeling. Kent er iemand biologische tandartsen, met goede reviews ;-), die deze uitvoert?

Vriendelijke groet!
Laia
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di okt 05, 2021 5:04 pm

Re: Wel of geen wortelkanaalbehandeling?

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma dec 20, 2021 5:25 pm

Hello Laia,
Omdat er veel vraag naar was hebben we de site http://www.biotandarts.be opgericht. Daar staan alle biotandartsen op die we kennen. Sommige met beoordeling. Maar een garantie is er niet bij. ;-)
Dus zeker kritisch blijven en vragen stellen best. En nadien kun je zelf een beoordeling plaatsen als je wil.
Succes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: Wel of geen wortelkanaalbehandeling?

Berichtdoor Laia » ma dec 20, 2021 7:09 pm

Hoi Pieter,

Bedankt, ik ben daar al eens op gaan snuisteren en heb zelfs een stuk of 15 mails gestuurd met de vraag of het effectief biotandartsen zijn omdat dat niet altijd blijkt uit hun website. 2 reacties gekregen waarvan de ene mijn andere vragen heeft beantwoord en de vraag of ze een biotandarts is, heeft overgeslagen en waarvan de andere antwoordde dat ze wel dat als achtergrond mee heeft, maar waaruit ik dus ook niet heb kunnen opmaken of ze dan met die achtergrond op het moment effectief iets doet.. Hehe.

Maar mss moet ik het overige deel ik nog niet contacteerde, contacteren en hopen op meer geluk.;-)

Grtz!
Laia
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di okt 05, 2021 5:04 pm

Re: Wel of geen wortelkanaalbehandeling?

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma dec 20, 2021 9:14 pm

Beste Laia,

Inderdaad niet eenvoudig.
We hebben al jaren moeite om deze tandartsen en hun gegevens te verzamelen. En vooral de kwaliteit en de mate van "bio" bepalen is heel moeilijk. De besten hebben zo veel werk dat ze door de drukte weinig aan communicatie toekomen. Er waren er al die vroegen om verwijderd te worden omdat ze de hoeveelheid patiënten niet aankunnen. Of ... ook al meegemaakt: omdat ze te veel slechte kritieken kregen.
Maar ok, er zijn er ook goede, maar 100% ideaal bestaat niet. :-)
Hen bellen is ook een optie misschien.
Lastig maar het is niet anders.
En toch beter dan niets hé. :idea:

Hopelijk vind je toch de beste voor jou.
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: Wel of geen wortelkanaalbehandeling?

Berichtdoor Laia » di dec 21, 2021 5:25 pm

Ok, bedankt Pieter!
Laia
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di okt 05, 2021 5:04 pm

Re: Wel of geen wortelkanaalbehandeling?

Berichtdoor Laia » wo dec 22, 2021 6:15 pm

Ik heb met Muriel Dooms een afspraak gemaakt voor een biologische wortelkanaalbehandeling. Er zijn er niet veel die dat doen precies. Ik hoop dat het een goede keuze is..
Laia
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di okt 05, 2021 5:04 pm

Volgende


Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron