Spiritoo alternatief sociaal netwerk

cvs en burning mouth syndrome

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

cvs en burning mouth syndrome

Berichtdoor werner » do nov 17, 2005 11:09 pm

Hoi iedereen,

Ik heb sinds 15 jaar cvs. In het begin heel erg maar de laatste jaren was ik toch terug instaat om min of meer normaal te functioneren. Eind augustus heb ik een tandwortel laten trekken en sindsdien heb ik het burning mouth syndrome. De pijn is werkelijk onhoudbaar en het beheerst heel mijn leven want je staat er mee op en je gaat er mee slapen. De pijn is ook niet te controleren want ik neem al meer dan 10 jaar valtran, een derivaat van morfine, en dat helpt niet tegen de pijn in de mond. Ik heb via het internet vernomen dat zelfs morfine niet help en ik heb al verschillende alternatieve geneeswijzen geprobeerd, maar niets helpt. Ik heb ook allang amalgaan tandvullingen en na het lezen van de berichten ben ik mij beginnen afvragen of dit een oorzaak zou kunnen zijn van cvs en/of het burning mouth syndrome. Indien iemand mij raad zou kunnen geven, graag.
groetjes
werner
 
Berichten: 2
Geregistreerd: do nov 17, 2005 10:53 pm
Woonplaats: Nijlen

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr nov 18, 2005 12:25 am

Dag Werner,

Welkom hier op het forum.
We zoeken steeds naar de meest natuurlijke, zeg maar bio, oplossingen.

Dat CVS dikwijls van amalgaam tandvullingen kan voortkomen is intussen duidelijk!
Ik zou daar dus zeker — weloverwogen — aandacht aan schenken.

Wat het burning mouth syndrome betreft, dat lijkt me zeer onaangenaam. Hiervoor zal ik onze "achterban" raadplegen. Wel vraag ik me af waarom je al zolang Valtran neemt, want ik denk niet dat het goed samengaat met natuurlijke geneeswijzen.

Ik hoop dat we je vlug meer informatie kunnen geven. Tot spoedig,

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Burning mouth syndrome

Berichtdoor Bio Tandadviseur » vr nov 18, 2005 11:15 am

Tandheelkunde op afstand is zeer moeilijk.
D’r zijn heel wat mogelijke redenen.
Meest waarschijnlijk : de tand is weggenomen bij iemand met een zwak afweersysteem en de ingreep zelf heeft een aantal andere processen “in gang gezet”.
Andere mogelijkheden :
Fout mondspoelmiddel nadien ?
Droge alveolitis (tandkasontsteking)?
Dit moet in zijn geheel bekeken worden.
Dit is de visie van een anonieme adviseur van Amalgaam.be — Het is geen medisch advies en we wijzen dus elke verantwoordelijkheid af.
Avatar gebruiker
Bio Tandadviseur
 
Berichten: 5
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 11:00 am

Berichtdoor werner » zo nov 20, 2005 1:03 am

Pieter

Allereerst mijn dank voor jullie reactie. Om op je vraag over valtran te antwoorden; een van de ergste symptonen van cvs is spierpijnen. Bij mij zijn die zo erg dat de enige pijnstiller die werkt, en geloof me als ik zeg dat ik er een heleboel geprobeerd heb, valtran is. Nu weet ik natuurlijk ook dat een zodanig langdurig gebruik van dit "geneesmiddel" heel wat schade kan aanrichten, maar als je zoals ik de keuze moet maken tussen van 's morgens tot 's avonds pijn lijden en daarbij ook nog eens 's nachts niet kunnen slapen van de pijn, dan is de knoop snel doorgehakt.
Wat ik nu eigenlijk zoek is de juiste werkwijze om te proberen beide problemen, cvs en burning mouth syndrome, aan te pakken zonder de zaak nog te verergeren. En eventueel reacties met vergelijkbare problemen.
Alle raad is meer dan welkom, groetjes

Werner
werner
 
Berichten: 2
Geregistreerd: do nov 17, 2005 10:53 pm
Woonplaats: Nijlen



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron