Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Jouw ervaringen kunnen anderen redden!

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

Jouw ervaringen kunnen anderen redden!

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za mei 21, 2005 12:11 pm

Dit is misschien wel de belangrijkste rubriek van het forum. Want ondanks de moeilijkheid om het desastreus effect van amalgaam zwart op wit te bewijzen, kan het wel aangetoond worden door de ervaringen van mensen, die soms zeer snelle verbetering van hun klachten ervaren na verwijdering van het amalgaam. Soms duurt het ook langer door het moeizame ontgiftingsproces.

Als jij hiermee ervaringen hebt, deel ze hier dan mee, zodat anderen uit eerste hand vernemen wat amalgaam betekent voor de gezondheid. Je kan desgewenst anoniem posten.
Bedankt.

Pieter
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

En witte vullingen dan?

Berichtdoor satya » di mei 24, 2005 3:36 pm

Ik heb het geluk geen amalgaamvullingen te hebben. In mijn omgeving heb ik genoeg ellende gezien van mensen, waarbij hun lichaam reageert op die kwik in hun lijf. Dat is alarmerend en vind dat er dringend iets moet gedaan worden tegen die tijdbommen in zoveel mensen hun mond.
Nu ben ik ook ongerust over de witte vullingen die ik in mijn mond heb en vraag mij af wat daar de eventuele gevolgen van kunnen zijn. En of er een gezond alternatief is dat mij niet financieel ruineerd.

Satya
satya
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di mei 24, 2005 3:26 pm

Berichtdoor Laura Duflou » di mei 24, 2005 5:53 pm

Hallo Satya,
ik zit met hetzelfde probleem.
Er is mij gezegd dat die witte vullingen ook niet koosjer zijn. Ze bevatten bisfenol a (werkt als een oestrogeen), formaldehyde, cadmium enz.
Maar... wat is het alternatief ?
Ik heb er ook geen vertrouwen in.
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo mei 25, 2005 12:14 pm

Blijkbaar is dit een probleem dat veel mensen bezighoudt. Of er een "perfecte" oplossing bestaat momenteel is nog maar de vraag.

Het is de bedoeling om deze nieuwe website uit te bouwen tot een platform waar op zulke vragen snel antwoorden komen, maar dat zal wel tijd nodig hebben om te groeien. Bekendmaken is dus de boodschap. Experten welkom.

Ik heb volgende week een interview met een ervaren bio-tandarts, waar o.a. deze vragen zeker aan de orde zullen komen.

Vervolg op deze site. Ik hou jullie op de hoogte.

Pieter
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Laura Duflou » wo mei 25, 2005 1:07 pm

Prof.Comhaire in het UZ van Gent onderzoekt de xeno-oestrogene werking van het bestanddeel bisfenol A .

Op de website van www.biodent.be (online shop met wel commerciele bedoelingen) kan je bijkomende informatie vinden (klik op onderzoek en nadien op 'estrogenicity of bisphenol A and bisphenol A dimethacrylate in vitro').

Toevallig heeft Green Peace vanmorgen actie gevoerd tegen Bayer in Antwerpen (omwille van bisphenol A)

Nog informatie vind je op de website van Hal Huggins.

Ik denk dat het Labo Atégis in Wavre ook via de Melisa-test daar onderzoek naar doet.

Welke vullingen zijn volledig biocompatibel ? Hoe kan men daarop testen ?
Kan men ontgiften op composiet/glacionomeer ?
Allemaal vragen die mij bezighouden.
En wie kan daar een sluitend antwoord op geven ?

Laura (van de regen in de drup, denk ik)
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor Gast » di jul 26, 2005 8:04 pm

:roll:
Hallo allen
ben ik even blij dat ik dit forum ontdekte daar ik een hele rare ervaring had met .........tandvulling
even kort :
Ben een vrouw van 47

eind april 2005 naar tandarts op kontrole gevolg : er moesten 2 tanden gevuld worden. ging snel, had geen pijn , dus alles ok ????

begin juni krijg ik plots onverklaarbare hoestbuien met af en toe syncope ofte bewustzijnsverlies tussen 10-20 seconden. na een paar dagen vindt mijn echtgenoot het welletjes en gaat met mij naar de spoedgevallen in Gasthuisberg Leuven omdat de dokter die wachtdienst had mij daags voordien medicatie tegen laryngitis gaf en dit niet hielp.

Om een lang verhaal kort te houden :l
er werden gedurende 2 weken alle mogelijke testen gedaan, de aanvallen bleven komen, doch men kon maar niet vinden wat de oorzaak was :cry: na 2 weken komt mijn man met de vraag of mijn tandvulling er iets mee te maken hebben,
reactie : dat hebben we nog nooit gehoord maar we sturen je door naar een professor tandheelkunde in St. Rafaël.
De assistentes van meneer de professor waren lieve mensen maar amaai, ik hoop dat die mensen niet op hun mentor gaan lijken .Kortom die meneer de professor deed ons verhaal af als een kwakkel, maar toch werd besloten om de grijs gevulde tanden te verwijderen.
Wonder o wonder 2 dagen later had ik al geen aanvallen meer, ik krijg af en toe nog wel een hoestbui maar geen naar bewustzijnsverlies meer,
begin volgende maand moet ik op kontrole naar ziekenhuis, ben nu eens benieuwd wat de verklaring zal zijn, want 3 weken geleden waren de bloedresultaten nog niet binnen (die waren naar St.Luc gestuurd)
Zijn er nog mensen die zulke ervaring hadden ?
ik hou jullie zeker op de hoogte.
Groetekes
Veronica :D
Gast
 

Berichtdoor Gast » di jul 26, 2005 8:46 pm

Hallo,

ik ben een aantal jaren geleden naar hetzelfde ziekenhuis gegaan in verband met mijn amalgaamproblematiek.
Ik ben toen ook door een prof. onderzocht. Hijzelf en zijn hele team hebben ook mijn verhaal als een kwakkel beschouwd.
Ik vond er absoluut geen gehoor ! !
Ik werd er gewoonweg uitgelachen !
Ik heb toen al mijn amalgaam laten vervangen door composiet en glacionomeer. Maar mijn gezondheid is er niet beter op geworden, integendeel. Wellicht mede door het feit dat ik onvoldoende ontgift heb.
Hoop dat het jou beter vergaat !
Laura
Gast
 

Berichtdoor dock » ma okt 31, 2005 1:04 am

hallo allemaal,


Graag zou ik dit alles langs een andere invalspunt willen belichten...
, ben namelijk student tandheelkunde (voor tandarts) aan de KULeuven


Ik wil hier alles behalve het grote licht willen uithangen, maar vragen of opmerkingen die ik lees , en waar ik een antwoord, of een antwoord in de volgens mij geleerd en aangeleerde richting , kan geven , zal ik het niet laten dit te doen... :)

en dit alles op een vriendelijke manier :D daar komen we het verst mee...

eventjes een update...

Ik heb heel het forum eenbeetje doorlezen.Maar heb nu het gevoel van, waar eerst te beginnen ...

Jammer dat er weinig tot geen wetenschappelijke achtergrond is...
(en hiermee bedoel ik onderzoek, geen artikel wat op weer een ander artikel is gebaseerd , of over "wetenschap afkomstig van het internet")
niet alleen hier op het forum, maar ook op de rest van de website.
google is geen geschikte bron om opzoek werk te doen.
een voorbeeldje, vanwaar haal je de symptomen die je linkt aan
amalgaam? Een kritische blik is hier op zijn plaats...

een tweede opmerking die ik nu reeds wil maken:

hoeveel kwik denkt u (op niemand rechtstreeks bedoelt) dat in een
wekelijkse portie vis zit? misschien een rare opmerking, maar deze dosis
kan behoorlijk hoog oplopen...

Waarom wordt de mening van een niet-medisch geschoolde vaak gelijk zo niet hoger gesteld aan een tandarts of Prof die, bij manier van spreken zijn beroep en leven geeft voor de wetenschap en onderzoek?

ik probeer om hier en daar een volgens mij correct antwoord te geven, maar het gaat tijd kosten...

en zou ik mogen weten welke proffen u in sint-rafael hebt gezien (u mag mij een PM sturen).Ik wil mij niet blind staren, maar dit zijn haast stuk voor stuk de referenties in hun vak gebied.Niet alleen in België maar ook daarbuiten !
dock
 
Berichten: 5
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 12:57 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma okt 31, 2005 9:56 pm

Hello Dock,

Hartelijk dank voor je bijdrage. Je bent meer dan welkom hier.
Ik appreciëer jouw instelling!

Ik kan je verzekeren dat het mijn bedoeling is om achter de objectieve waarheid te komen ivm deze kwestie, gelijk vanwaar die komt. Er zijn enkele grote problemen.

Probleem 1:
Veel wetenschappers en tandartsen laten zich blijkbaar dikwijls leiden door verdachte motieven, zoals inkomsten, reputatie, imago. Veel patiënten, waaronder ik, zijn er intussen echt wel van overtuigd dat die amalgaamvullingen serieus giftig zijn en in veel gevallen zware schade veroorzaken. Wij zijn dus ons vertrouwen in die vakmensen kwijt. We moeten dus ons plan trekken met de informatie die we kunnen vinden. Op het net staat wel degelijk ook wetenschappelijke informatie.

Probleem 2:
Het bewijzen van de schadelijke invloeden van deze en andere stoffen wordt met de dag moeilijker, omdat er ontzettend veel diverse gifstoffen tegelijk op ons af komen. Wat gaan we dan doen? Niet exact te bewijzen, dus het bestaat niet? Integendeel, door de gezamenlijke massa aan getuigenissen blijkt echt heel duidelijk dat het verband er is.

Probleem 3:
De meeste tandartsen nemen (hebben?) de tijd niet door hun drukke praktijk, om deze moeilijke kwestie serieus en objectief te gaan uitspitten. Dus ze steunen op de onveranderlijke mening van de reguliere tandartsenvereniging, die zegt dat het allemaal geen kwaad kan, behalve bij allergie.

Probleem 4:
Verdeeldheid bij de "bio-gemeenschap". Tot overmaat van ramp zijn ook degenen die tegen amalgaam zijn, het zelden eens over de alternatieven en over een heleboel details, zoals kwiktesten, enz.

Probleem 5:
De media gaan als puntje bij paaltje komt het ultieme antwoord steevast halen bij de gevestigde waarden, de profs van de univ. Gevolg: bevestiging van bestaande standpunten.

Van een bio-tandarts is bij mijn weten geen vastgelegde definitie. Maar we moeten het ermee doen. Dit begrip is noodzakelijk om te wijzen op de "andere" instelling die sommige tandartsen hebben tov een gezonde benadering van de patiënt.

Dit is inderdaad een hele lange discussie, want de hele reguliere geneeskunde vertrekt van andere standpunten dan de "holistische" geneeskunde. Simpel gesteld zie ik het zo: de regulieren vertrekken van een medisch probleem en bestrijden dat met een lichaamsvreemd middel. Gevolg: nieuwe problemen. De holistische/natuur-aanpak bekijkt de gehele natuur en de gehele mens en gaat, meestal trager, proberen de harmonie te herstellen met lichaamsvriendelijke (biocompatibele), natuurlijke stoffen. Gevolg: blijvende genezing zonder nevenwerkingen.

En nog iets: ik denk dat er bij beide richtingen een hoop kwakzalvers zijn. We moeten dus wel zelf onze ogen opentrekken ipv blind te vertrouwen.

Ik zou je graag voorstellen om toch wel degelijk ook veel informatie op het net te gaan zoeken, want daar staan de controversiële gegevens. Als je daardoor spit heb je wel gevaar op tandengeknars ;-)

Vriendelijke groet,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor dock » wo nov 02, 2005 4:48 pm

Graag post ik een reactie.

probleem 1
Ik kan mij inbeelden dat dit gebeurd, en dat de patient zich hierdoor benadeeld voelt.maar in welke sector komt dit niet voor?
Inderdaad staat op het net ook wetenschappelijke informatie
www.pubmed.com is een mooie en vaak betrouwbare bron.
Maar wat ik geen wetenschappelijke informatie vind zijn
extreme anti-amalgaam site's waar geen enkele mogelijkheid tot
discusie is, en die zich louter op elkaar baseren qua informatie en standpunten.

probleem 2
Ik denk niet dat het met de dag moeilijker wordt.Het probleem is dat
er weinig onderzoek gedaan wordt naar de (mogelijk)kwalijke effecten van kwik (in amalgaam). En die weinige onderzoeken tonen vaak geen tot een beperkt verband met verschillende symptomen en amalgaam.
(nogmaals de verhouding kwik (procentueel) in amalgaam vullingen ten opzichte van andere kwik-bronnen).

probleem 3
Volgens mij is het als tandarts (in praktijk) inderdaad onmogelijk om zelf een klaarblijkelijk antwoord te geven.Inderdaad wordt er haast blindelings gesteund op mening van de tandartsenvereniging.(welke gebouwd is op wetenschappelijk onderzoek, of klinische ervaringen van proffen).
Waar zou een vereniging anders voor dienen?

probleem 4
de term bio-tandarts is bij mijn weten nog nooit tersprake gekomen binnen te opleiding tandheelkunde.

probleem 5
wat u jammer vind, juich ik dan weer toe.
Gelukkig gaat de media inderdaad naar gevestigde waardes !
Waar zou het anders naar toegaan indien dit niet gedaan wordt?
Waar kan de media anders terecht?

In verband met de term bio-tandarts.
wat houd dit volgens U juist in?
Als u bedoelt: tandartsen die enkel nog composietvullingen leggen , onder
rubberdam en amalgaam zo min mogelijk gebruiken, dan kan ik u geruststellen.

elk jaar studeren er tandartsen af die dit toepassen...
Ons wordt nogwel het gebruik van amalgaam aangeleerd, maar in de kliniek wordt amalgaam praktisch NIET meer gebruikt...

Ik sta open voor controversiële gegevens, maar wel graag wetenschappelijk onderbouwd.

MVG,

Dock
dock
 
Berichten: 5
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 12:57 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo nov 06, 2005 4:04 pm

Dag Dock,

Jij bent natuurlijk opgeleid in een omgeving die ervan uitgaat dat de academische wereld de beste bron voor informatie is, maar persoonlijk denk ik dat echte objectiviteit er dikwijls ver te zoeken is. Er wordt veel gesteund op bestaande meningen van profs en onderzoeken die gesponsord worden door de belanghebbende industrie. Onze geneeskunde drijft voor een groot stuk op de extreme winsten van de farmaceutische industrie.

Concrete voorbeelden:

:!: De tabakslobby heeft jarenlang wetenschappelijk bewijsmateriaal achtergehouden, zodat niet bekend werd dat de link met kanker aangetoond was. Later volgden miljardenclaims.
:!: Asbest: kon geen kwaad
:!: DDT: niets aan de hand (wordt nu na jaren gebruiksverbod nog gevonden in het bloed van patiënten!)
:!: Hoezo wetenschappers, hoogspannigskabels waren toch kompleet onschadelijk ?
Uit wetenschappelijk onderzoek van de universiteit van Oxford blijkt nu ineens dat kinderen die binnen 200 meter van een hoogspanningsmast leven, 70 pct(!!) meer kans hebben op leukemie dan wie op meer dan 600 meter woont.
:!: Sommige geneesmiddelen zijn in bepaalde landen verboden wegens te schadelijk. In andere landen worden ze vlotjes voorgeschreven.

Ik voorspel een soortgelijke evolutie ivm amalgaam, GSM/UMTS/DECT-straling, aspartaam, ... Nadat er heel veel slachtoffers vielen, wordt men uiteindelijk wel verplicht om het af te schaffen.
Maar het is allemaal nog niet bewezen, DUS het is in orde???
Geen bewijs van afwezigheid is nog geen afwezigheid van bewijs!

Natuurlijk wacht ik niet op de wetenschappers. Tegen dat die het bewezen achten, ben ik al lang dood.

Waarom wordt amalgaam nog weinig toegepast? Enkel om esthetische redenen, of omdat men wel degelijk bang wordt van schadeclaims (zoals in US)?

Dock, kijk ook eens naar de informatie van andere wetenschappers, die dikwijls wel last krijgen met de gevestigde instanties, wat had je gedacht:

http://www.dentalproducts.net/webextra/protest.html

http://movies.commons.ucalgary.ca/showc ... height=256

Kwik uit andere bronnen:
Natuurlijk zijn we karig met het consumeren van vis en schaaldieren. Veel industriële voeding is trouwens ook een aanslag op de gezondheid (witte suiker...).

Rubberdam:
Deze methode is niet voldoende. Er dient absoluut afgezogen te worden (Cleanup) want kwik verdampt al bij kamertemperatuur. Zeker niet snel boren.

Composietmaterialen:
Ook dat aanvaarden we niet zomaar als onschadelijk. Hormonenverstoringen, ... zie http://www.amalgaam.be/sanering.php
Je mag hiervoor altijd suggesties doen.

Ik kan enkel hopen dat jij de uitzonderlijke helderheid van geest en de moed kunt opbrengen om de informatie die je op de univ krijgt echt kritisch onder ogen te zien en vooral ook open te staan voor totaal andere bronnen van informatie.
Als je dat doet ben ik ervan overtuigd dat je ogen gaan openvallen en dan kan je pas echt nuttig werk doen voor de gezondheid van de mensen. Maar verwacht dan geen goedkeuring van de "gevestigde" profs, die dan zouden toegeven dat ze zich heel hun carrière vergist hebben. ;-)
Veel moed :D

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Gast » ma jan 23, 2006 10:50 pm

had ook metaalachtige smaak in de mond en voeldemij al jaren niet fit.
vele onderzoeken gehad
amalgaan vullingen waren ongeveer zwart.
tandarts heeft ze verwijderd. metaalsmaak en klachten waren binnen een paar dagen weg

ps het zat niet tussen de oren
Gast
 

Berichtdoor Gast » za feb 11, 2006 12:12 am

inderdaad wetenschap! ik had jaren last van migraine aanvallen :? . Om een lang verhaal kort te houden : Na veel (heel veel) medicamenten, doktersbezoeken, werkonbekwaamheid en andere miserie, kreeg ik van een arts de simpele uitleg: Hoofdpijn = krampen in de omgeving van de hersenen gestuurd door electrische impulsen. even mijn tong nog op de amalgaanvullingen gelegd en de stroom gevoeld die dit opwekte! toen heb ik besloten DIE MOETEN ERUIT!!! de tandarts die ik hiervoor bezocht zei: voor mij klinkt het vreemd maar als je ze eruit wil zal ik dat doen. Onmiddelijk na het verwijderen van de vullingen, kreeg ik een ontspannen gevoel in mijn tong alsof ik een beetje te veel gedronken had, ik voelde geen spanning meer in mijn hoofd en heb ik nooit geen migraine meer gehad. We zijn nu 15 jaar verder en ik ben nog steeds blij om mijn beslissing. Mijn eerste witte vullingen waren gauw versleten (de vullingen zijn in het bijtvlak). Enkele jaren geleden liet ik ze nog maar eens vervangen wegens sleet en nu blijkt er reeds zéér sterke en goede kwaliteit te bestaan. Ik hoop dat deze toelichting ook andere mensen met migraine uit hun leiden kan verlossen. Wetenschappers zullen natuurlijk zeggen dat er geen enkel bewijs is voor dit voorval! Ik wil in elk geval geen nieuwe amalgaan vullingen meer testen! :P :D
Gast
 

metaalsmaak

Berichtdoor pascalle » za feb 11, 2006 2:01 pm

Anonymous schreef:had ook metaalachtige smaak in de mond en voeldemij al jaren niet fit.
vele onderzoeken gehad
amalgaan vullingen waren ongeveer zwart.
tandarts heeft ze verwijderd. metaalsmaak en klachten waren binnen een paar dagen weg

ps het zat niet tussen de oren

beste gast ook ik heb een metaalachtige smaak in de mond al acht jaar ook is het een branderig gevoel nou gaan bij mij de amalgaanvullingen er ook uit en nou is mijn vraag aan jou hoe hebben ze dat bij jou gedaan? HEBBEN ZIJ ER EEN BEPAALDE METHODE ERVOORGEBRUIKT of niet? en heb jij nog een ontgiftigingskuur ofzo gehad??Graag hoor ik jou ervaring.Alvast bedankt..
pascalle
 



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron