Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Ik ga over enkele dagen amalgaamvullingen laten verwijderen!

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Ik ga over enkele dagen amalgaamvullingen laten verwijderen!

Berichtdoor Hendrik » zo dec 11, 2005 3:07 am

Na een drukke periode (vrouw bevallen van een tweeling, derde kindje) ben ik naar de tandarts geweest. Er was een stukje tand afgebroken en ik ging dit laten herstellen. Dit gebeurde zonder probleem. Mijn tandarts stelde vast dat er een stukje tand die gevuld was met amalgaamvulling was afgebroken. Dit was drie jaar geleden gebeurd wist ik nog, maar verder had ik er geen aandacht aan besteed. Vervolgens zag hij dat er dringend een achtal amalgaamvullingen diende verwijderd te worden wegens versleten (al er in vanaf 12 jaar, ben nu 31 jaar!). Ik vroeg of dat amalgaam schadelijk was en hierop antwoorde hij dat het aangeraden was ze te vervangen door composiet vullingen. Vervolgens zette dit bezoek mij aan het denken.
Onlangs heb ik een drietal weken migraine gehad zoals nog nooit gevoeld en mijn smaakgevoel is veranderd ( een glas cola smaakt anders bijv.).Volgens mijn huisarts was dit spanningshoofdpijn!? Ik slaap ook slechter dan vroeger. Ik heb ook al ondervonden dat als ik met een metalen dessertlepeltje tegen een gevulde tand kom ik een vreselijke vieze metaalsmaak krijg in de mond! Ik slaap ook onvast de laatste maanden. Volgens mij is het hoogdringend dat ik die oude vullingen laat verwijderen!
Maar over ontgifting heeft mijn tandarts niet gesproken. Zou ik best eerst een orthomoleculaire arts cosulteren?
Hendrik
 
Berichten: 2
Geregistreerd: zo dec 11, 2005 2:50 am
Woonplaats: België

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma dec 12, 2005 10:23 pm

Dag Hendrik. Welkom hier op ons forum.

Het is altijd goed als mensen zich vragen beginnen stellen over amalgaam, want de meerderheid van tandartsen, dokters, instanties en zelfs sommige media beschouwen het nog steeds als "onschuldig". Dit terwijl de schadelijkheid volgens ons uitgebreid is bewezen, zij het dat de verbanden meestal niet gemakkelijk zijn aan te tonen.

Als je al zo lang die amalgaamvullingen hebt, is de kans groot dat je er nadelige gevolgen van ondervindt. De symptomen die je noemt zijn wel heel typisch. Sommige lichaamsdelen worden sneller aangetast dan andere, maar de omgeving van de mond en het hoofd zijn er meestal als eerste bij. Minder opvallend zijn de lange termijnverschijnselen zoals aantasting van de cellen, geheugenproblemen/Alzheimer, vertering, enz.
Ik zou dus zeker zoeken naar een geschikte natuurdokter — orthomoleculaire of andere. Ook kan een test wel aanwijzingen geven, maar daarrond is ook heel wat discussie. Ja Hendrik, niet eenvoudig allemaal hoor. Ik wou dat het simpel was: amalgaam verwijderen, composiet erin en alles opgelost. Neen, want het ideale vervangvullingsmiddel bestaat amper. En dan is er het grote en belangrijke ontgiftingsproces voor en na. Dat duurt meestal jaren! Hoe drastischer de ontgiftingsmiddelen, hoe meer kans op nevenverschijnselen. Onze forumleden kunnen er van meespreken. Een goede bio-tandarts is natuurlijk ook essentieel.
Ik hoop dat je al heel wat informatie op onze site vindt en hou ons gerust op de hoogte. Voor alle verdere vragen kan je ook hier terecht.

Alle succes met je saneringsproces!

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Hendrik » wo dec 14, 2005 6:02 pm

Vandaag één van de 11 vullingen laten verwijderen. De tandarts gebruikte twee afzuigpomjes. Ik had de tandarts ingelicht over mijn opgedane info via deze site. Over ontgiften was hij niet op de hoogte, en beschermingsmaskertjes en dergelijke daar lachtte hij eens mee.. . Ik heb maandag een afspraak bij een (natuur)tandarts die een "spanningstest" zal doen en zal eens horen wat deze te vertellen heeft.
Ik was nog vergeten te vermelden dat ik al meerdere jaren jaren last van jeuk over mijn hele lichaam heb. Divererse onderzoeken (bloed, dermatoloog) brachten geen oorzaak aan het licht. Volgens mijn vriendin heb ik ook last van een slechte adem!? Desondanks al mijn geflos en tandengepoets en mondwater. :roll:
Hendrik
 
Berichten: 2
Geregistreerd: zo dec 11, 2005 2:50 am
Woonplaats: België

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo dec 21, 2005 12:27 am

De manier van amalgaam verwijderen is heel belangrijk, want kwik verdampt al bij kamertemperatuur. Ze moeten dus traag boren, zodat de temperatuur zo laag mogelijk blijft. Het afzuigen van de dampen is ook belangrijk, ook voor de tandarts zelf.
Jeuk is een poging van de huid om gifstoffen te verwijderen die niet langs de normale wegen vlot worden uitgescheiden.
De medische wereld beschouwt slechte adem als ongeneeslijk en biedt enkel symptomatische behandelingen aan, zoals schrapen van de tong e.d. Dit omdat de oorzaak vooral ligt in de vele bacteriën op de tong. Maar vanwaar komen die onevenwichtige toestanden? Als je lichaam lang genoeg wordt bestookt met zware metalen is de kans groot dat je verteringsysteem, darmen e.d. het grotendeels laten afweten. Daaruit volgen dikwijls velerlei problemen, maar slechte adem is er een van. Het oplossen van de basisgezondheid en het grondig ontgiften zal de meeste kwalen automatisch verbeteren of genezen.

Het kiezen van de juiste gezondheidswerkers kan je veel miserie besparen volgens mij.

Succes!
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Hendri » za dec 31, 2005 12:28 pm

Vandaag ontgiftingskuur begonnen... Elke weeek lat ik nu een amalgaamvulling verwijderen en vervangen door composiet.
Hendri
 

Berichtdoor Fien » ma apr 03, 2006 3:29 pm

Ik vroeg me af, eens je zo'n amalgaamvulling hebt zitten, is het dan niet veiliger om die dan gewoon te laten zitten? Komt er bij het verwijderen van zo'n vulling niet veel meer kwik vrij dan wanneer je ze gewoon zou laten zitten?

In ieder geval twijfel ik wel, omdat bij mij een halve tand bestaat uit amalgaamvulling (vrij groot opervlak) en ik heel veel tandenknars 's nachts...
Bovendien heb ik tinnitus (oorsuizen, piepen, sissen, tuuten, echoën,...) gekregen sinds de komst van UMTS hier in België (in september 2005, http://www.indymedia.be/nl/node/912 en ik heb al gelezen dat kwik in combinatie met elektromagnetische straling voor tinnitus kan zorgen...
Fien
 
Berichten: 28
Geregistreerd: ma apr 03, 2006 3:02 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma apr 03, 2006 6:33 pm

Fien schreef:Ik vroeg me af, eens je zo'n amalgaamvulling hebt zitten, is het dan niet veiliger om die dan gewoon te laten zitten? Komt er bij het verwijderen van zo'n vulling niet veel meer kwik vrij dan wanneer je ze gewoon zou laten zitten?
Fien, welkom hier. Het antwoord is volgens mij: neen. Het is wel zo dat er ondanks strenge maatregelen bij het verwijderen door een bio-tandarts (traag boren, Cleanup afzuigsysteem, ontgifting) allicht een hoeveelheid kwik in je lichaam komt, maar het amalgaam laten zitten geeft op lange termijn veel zwaardere problemen. Jarenlang kan het in je lichaam sijpelen via speeksel, inademen, slijtage, tandwortel.

Fien schreef:In ieder geval twijfel ik wel, omdat bij mij een halve tand bestaat uit amalgaamvulling (vrij groot opervlak) en ik heel veel tandenknars 's nachts...
Bovendien heb ik tinnitus (oorsuizen, piepen, sissen, tuuten, echoën,...) gekregen sinds de komst van UMTS hier in België (in september 2005, http://www.indymedia.be/nl/node/912 en ik heb al gelezen dat kwik in combinatie met elektromagnetische straling voor tinnitus kan zorgen...
Ja, dit is allemaal heel waar. Maar een tand met veel amalgaam is zeker een zware belasting en daar zijn oplossingen voor, zoals een kroon of andere mogelijkheden. Tandenknarsen komt dikwijls voort uit de combinatie van amalgaam en stress. Zie http://www.geocities.com/pet_peters/ama ... stress.htm
Tinnitis kan je al krijgen van amalgaam en voeg daar dan inderdaad nog wat electro-magnetische straling bij (keus genoeg) en de tonen suizen je dag en nacht rond de oren (kan ik van meespreken). Mijn gsm is daarom al lang afgeschaft. Ja ik weet het, niemand kan het spul missen.
De reguliere medische wetenschap heeft geen antwoord op tinnitis, behalve symptoombestrijding. En de industrie is wel de laatste om deze invloeden toe te geven.

Bedankt voor de links Fien, die zijn inderdaad interessant.
Informeer je vooral verder en ons ook :idea: zo vinden we zelf de weg naar de herwinning van onze gezondheid, met de hulp van elkaar en van de zeldzame wakkere (tand-)medici.
:wink:
Groetjes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Fien » wo apr 26, 2006 3:38 pm

Ik had nog een vraag.

Als je een amalgaamvulling laat verwijderen dan komt daarbij allicht heel wat kwik vrij door het boren enzo. Kan het zijn dat je de periode na de verwijdering last hebt van acute vergiftigingssymptomen? Want ik wil een vulling laten verwijderen, maar het zijn bijna examens...
Fien
 
Berichten: 28
Geregistreerd: ma apr 03, 2006 3:02 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo apr 26, 2006 5:13 pm

Fien schreef:Kan het zijn dat je de periode na de verwijdering last hebt van acute vergiftigingssymptomen? Want ik wil een vulling laten verwijderen, maar het zijn bijna examens...

Ja dat is wel een heel moeilijke vraag want het is kiezen tussen twee kwalen. Het kàn inderdaad problemen geven. Dus nu moet jij gaan afwegen:
    hoe dringend is de verwijdering
    hoe sterk zijn momenteel je symptomen
    heb je al een ontgiftingsperiode achter de rug en hoe reageerde je lichaam
    hoe groot zijn de risico's voor je examen
Ik denk dat je dat alleen zelf kunt afwegen, in overleg met een goede natuurdoker-begeleider en/of een goede bio-tandarts. In het algemeen kan men best niet uitgaan van een onmiddellijke verbetering van de symptomen na verwijdering, hoewel dat toch ook regelmatig wel het geval is. Soms wordt het tijdelijk nog erger :!: en duurt het een hele tijd vooraleer men via ontgifting verbetert.

Veel succes met die belangrijke beslissing.

Groetjes,

Pieter

ps: neem vooral de nodige supplementen tijdens examens.
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Evita » wo apr 26, 2006 6:05 pm

Hey Fien,

Heyla, pazzop met die amalgaam te laten verwijderen als je de periode nadien SUPERfit en alert moet zijn!!!
Ikzelf ben een gedurende een drietal maanden zieker geweest (dan vóór de verwijdering) na de tandartsconsulten. Maar ik was al wel wreed zwakjes voordien EN er werden er enkele per keer verwijderd. Dus ik denk niet dat je jouw situatie met de mijne kunt vergelijken. Anders maak je je wie weet bang voor niks.
Het is wel fijn om te horen dat je kritisch staat tegenover die ene grijze vulling.

Maar tja, Fien, wanneer is het WEL een goei periode voor zo'n tandartsbezoek, hè? :wink: Niet bepaald iets om naar uit te kijken...

Succes met je examens!

Evita
Evita
 
Berichten: 15
Geregistreerd: za jun 04, 2005 9:13 pm

Berichtdoor Fien » do apr 27, 2006 6:56 pm

Evita schreef:Het is wel fijn om te horen dat je kritisch staat tegenover die ene grijze vulling.


Mja het is meer een halve tand die bestaat uit vulling :?
Fien
 
Berichten: 28
Geregistreerd: ma apr 03, 2006 3:02 pm



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron