Spiritoo alternatief sociaal netwerk

De rol van genen

Amalgaam verwijderen is niet voldoende, want het kwik kan decennia in je lichaam blijven zitten als je niets doet.

Moderator: admin-amalgaam.be

De rol van genen

Berichtdoor Fien » zo apr 09, 2006 9:53 pm

http://www.hetbitje.nl/bitje2601e.pdf :

...door zware metaalvergiftiging in het lichaam, opgedaan
door bijvoorbeeld kwik uit amalgaam tandvullingen ,maar ook uit eten en drinken.
Is men in het bezit van het Apolipoprotein E epsilon-4 gene allel, dan belet dit het uitscheiden
van kwik, en blijft het zich ophopen in het lichaam. Het epsilon 2- en 3 allel laat wel toe dat
het kwik (gedeeltelijk) uitgescheiden wordt.
Het boek van Andrew Hall Cutler, *Amalgam Illness* geeft duidelijk aan, welke ziektes amalgaam
zoal kan veroorzaken (zie literatuur op www.milieuziektes.nl)


Dus het kan zijn dat als je een welbepaald soort gen hebt, je eigenlijk niet kunt ontgiften? :?
Fien
 
Berichten: 28
Geregistreerd: ma apr 03, 2006 3:02 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di apr 11, 2006 10:56 am

Fien, bedankt voor deze opmerking.
Ik denk dat niemand van ons al ooit heeft gehoord over deze specifieke genen. Er staat niet bij waar deze informatie vandaan komt. Als het al klopt zal het toch wel uitzonderlijk zijn denk ik. Want één van de belangrijkste natuurlijke functies van het menselijk lichaam is juist het ontgiften. Dus misschien moeten we ons hier maar niet teveel extra zorgen om maken? We zien dat er steeds verbetering optreedt als mensen extra ontgiften, zij het dan soms op lange termijn.
Moest er toch iemand hier ervaringen mee hebben, dan willen we dat natuurlijk graag vernemen.

Groetjes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Laura Duflou » wo mei 24, 2006 8:44 pm

Volgens een aantal recente en toonaangevende onderzoeken in verband met CFS/MCS zouden gewijzigde genen wel eens de oorzaak kunnen zijn van deze ziektes !


Zie o.a. het onderzoek van Kerry.


Huiveringwekkend...!!
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor Laura Duflou » wo mei 24, 2006 8:58 pm

Oeps, foutje bij vorig bericht.

Het gaat om dokter Kerr, niet Kerry !
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr mei 26, 2006 8:35 pm

Dag Laura, goed jou hier terug te zien. Je bent één van de pioniers van dit forum. ;-)
Normaal gezien kan je je berichten "editen" of zelfs deleten indien nodig.

Dat onze genen door allerlei "hedendaagse" invloeden aangetast worden is inderdaad onrustwekkend. Heb je daar evt. een link van bij de hand, van die Dr. Kerr?

Maar ik denk dat hierboven bedoeld werd dat sommige mensen van bij de geboorte een bepaald gen zouden missen, waardoor ontgifting onmogelijk zou zijn en dat lijkt me zeldzaam. :?:

Even ter verduidelijking:
MCS = multiple chemical sensitivity
CFS = chronic fatigue syndrome (CVS in 't Vlaams)

Groetjes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Fien » vr jun 16, 2006 1:55 pm

admin-amalgaam.be schreef:
Maar ik denk dat hierboven bedoeld werd dat sommige mensen van bij de geboorte een bepaald gen zouden missen, waardoor ontgifting onmogelijk zou zijn en dat lijkt me zeldzaam. :?:


Het gaat helemaal niet om het 'missen' van bepaalde genen. Genen komen in verschillende varianten en er bestaat in de populatie een aanzienlijke subpopulatie van mensen met genetische varianten die ontgifting moeilijk tot onmogelijk maken. Dit is dus helemaal niet zeldzaam.

Dat wordt ook hier bevestigd: http://www.nomercury.org/media/haley/ha ... efault.htm . Daar wordt ook dat specifieke gen aangehaald. Heel spijtig dat je dat filmpje niet kan bekijken Pieter. Daar wordt duidelijk wat juist het probleem is met amalgaam, namelijk dat sommige mensen het niet kunnen uitscheiden, waardoor het onder andere neerslaat in de zenuwcellen (hersenen) en ziekten zoals Alzheimer veroorzaakt.

"Want één van de belangrijkste natuurlijke functies van het menselijk lichaam is juist het ontgiften" zeg je. Welja, maar het lichaam is enkel in staat te ontgiften van zaken waar het in de loop van de evolutie werd mee geconfronteerd. Ik denk niet da de mens in de miljoenen jaren voor ons veel geconfronteerd werd met zware metalen, ons lichaam is daar dus ook niet op voorzien. Ik denk dus niet dat mensen zo goed van kwik kunnen ontgiften. Zeker niet omdat het zich in je neuronen vastzet (zie filmpje). Ik sta dan ook nogal skeptisch tegenover al die ontgiftingskuren.
Fien
 
Berichten: 28
Geregistreerd: ma apr 03, 2006 3:02 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma jun 26, 2006 1:05 pm

Fien schreef:Het gaat helemaal niet om het 'missen' van bepaalde genen. Genen komen in verschillende varianten en er bestaat in de populatie een aanzienlijke subpopulatie van mensen met genetische varianten die ontgifting moeilijk tot onmogelijk maken. Dit is dus helemaal niet zeldzaam.

Dat wordt ook hier bevestigd: http://www.nomercury.org/media/haley/ha ... efault.htm . Daar wordt ook dat specifieke gen aangehaald. Heel spijtig dat je dat filmpje niet kan bekijken Pieter. Daar wordt duidelijk wat juist het probleem is met amalgaam, namelijk dat sommige mensen het niet kunnen uitscheiden, waardoor het onder andere neerslaat in de zenuwcellen (hersenen) en ziekten zoals Alzheimer veroorzaakt.

"Want één van de belangrijkste natuurlijke functies van het menselijk lichaam is juist het ontgiften" zeg je. Welja, maar het lichaam is enkel in staat te ontgiften van zaken waar het in de loop van de evolutie werd mee geconfronteerd. Ik denk niet da de mens in de miljoenen jaren voor ons veel geconfronteerd werd met zware metalen, ons lichaam is daar dus ook niet op voorzien. Ik denk dus niet dat mensen zo goed van kwik kunnen ontgiften. Zeker niet omdat het zich in je neuronen vastzet (zie filmpje). Ik sta dan ook nogal skeptisch tegenover al die ontgiftingskuren.

Fien, ik heb die film wel kunnen bekijken via een link die op onze site staat.

Ik zie vooral naar de praktijk. Zoveel mensen zijn al beter geworden van het ontgiften, dat het toch redelijk is om aan te nemen dat het normaal gezien werkt. Ook al zijn het ± onbekende stoffen, het lichaam probeert normaal alles te verwijderen wat niet bekend of onnodig of schadelijk is.

Het kan inderdaad wel dat anderen hun lichaam veel moeilijker kunnen ontgiften door bepaalde genen. Ook dat onze genen kunnen aangetast worden, waardoor op een bepaald moment de ontgifting niet meer werkt. Ik denk dus dat het telkens individueel moet bekeken worden.

Groetjes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

gen ontdekt van doorlaatbaarheid darm

Berichtdoor berg444 » zo apr 15, 2007 4:35 pm

Myosin IXB
Dit gen is een erfelijke aanleg van verhoogde doorlaatbaarheid vd darm.

http://www.erfelijkheid.nl/nieuwsbrief/ ... iten36.htm

http://tinyurl.com/2aq8eg

Coeliakie (glutenintolerantie) en andere darmziektes staan op de symptomenlijst van kwikvergiftiging.

Onderzoek heeft uitgewezen dat je met dit gen 2.3 keer meer kans hebt op het ontwikkelen van glutenintolerantie.
Mijns inziens zou dit gen ook de oorzaak kunnen zijn dat de een sneller last heeft van amalgaamvullingen dan de ander.
Avatar gebruiker
berg444
 
Berichten: 33
Geregistreerd: do maart 16, 2006 2:08 pm
Woonplaats: Nederland, bij Nijmegen



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Hoe ontgiften ? voeding, supplementen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron