Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Goede tandarts in centraal Nederland

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Goede tandarts in centraal Nederland

Berichtdoor Roelh » wo maart 29, 2006 7:17 pm

Ik heb een kwikbelasting van 45,8 mcg per gram kreatine bleek uit een DMPS-test. Deze waarde hoort tussen de 5-15 mcg te liggen. Kortom een enorme kwikbelasting. Mijn mond zit vol met amalgaam. Mijn eigen tandarts is niet onder de indruk van de gevaren van kwik. Zodoende heb ik een tandarts uit de bio-lijst in NL bezocht. Hij gaf mij na spierspanningstesten druppels om te ontgiften. Na zes weken weer een DMPS-test gedaan. Dit bleek helemaal niet geholpen te hebben. Ook was deze tandarts erg vaag qua betalen zonder rekening en heel duur. Ik heb het gevoel opgelicht te zijn. De lijst met NL bio tandartsen klopt niet erg. Ik ben nu bijna weer voornemens mijn eigen tandarts de vullingen te laten vervangen ondanks dat hij hier zelf niet vol overtuiging achter staat. Ik ben bang dat hij minder verantwoord omgaat met kwikvervuiling.

Wie kan mij helpen aan een goed vertrouw adres van een tandarts in NL?. Liefst in de buurt van Woerden (Utrecht). Andere tips zijn ook welkom. (Ik ontgift nu op basis van appelazijn in overleg met een orthomoleculair arts)
Roelh
 
Berichten: 3
Geregistreerd: di maart 28, 2006 4:00 pm
Woonplaats: Woerden

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr maart 31, 2006 8:49 pm

Hello, welkom op ons forum.

Ik heb geprobeerd om via de amalgaam-mailing-list http://health.groups.yahoo.com/group/amalgaamnl/ aan een goed adres te komen voor je, maar tot hiertoe zonder resultaat. Hier ook (nog) niet. Hoewel toch zowat de helft van onze bezoekers in Nederland woont. Niet gemakkelijk, maar toch zou ik niet opgeven en verderzoeken. De "bio-"benadering van de tandarts is belangrijk.

Wat ontgifting betreft, kijk eens op http://www.amalgaam.be/ontgifting.php
Ontgiften is een ingewikkeld en langdurig proces.
Ik hoop dat je orthomoleculaire arts ook andere middelen aanwendt dan wat je noemt.

Succes en ik hoop dat je spoedig een geschikte tandarts vindt.

:arrow: Allez mensen, er moet toch iemand uit die streek ervaringen mee hebben? :o

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Roelh » za apr 01, 2006 9:31 am

Ik ontgift inderdaad ook met de ondersteuning van andere middelen. Mineralen mn zink, selenium, calcium, ijzer en magnesium bijvoorbeeld. ook een zeer hoge dosis vit c en vit e. Daarnaast een biologisch en toegespitst dieet. Mijn immuunsysteem is niet ok. Ik heb last van Artritis Psoriasiatica. Dat resultereert in allerlei gewrichtsontstekingen, vermoeidheid, spierpijn, stijfheid etc. Door aanpasisngen in de voeding en mineralen / visolie zijn mijn klachten al een stuk minder. Een oorzaak van dit alles zou kunnen zijn de hoge kwikbelasting in mijn lichaam. Daarom houdt ik mij aanbevolen voor een goed adres in NL die de gevaren van kwik niet zomaar onder de tafel schuift.
Roelh
 
Berichten: 3
Geregistreerd: di maart 28, 2006 4:00 pm
Woonplaats: Woerden

Re: Goede tandarts in centraal Nederland

Berichtdoor Leonardo » za apr 15, 2006 10:28 am

Roelh schreef:
Wie kan mij helpen aan een goed vertrouw adres van een tandarts in NL?. Liefst in de buurt van Woerden (Utrecht). Andere tips zijn ook welkom. (Ik ontgift nu op basis van appelazijn in overleg met een orthomoleculair arts)

Hi Roel, misschien dat er hier iemand bij staat waar je wat aan hebt?:

http://www.amalgaam-site.tmfweb.nl/amalgaam%20tandartsen%20therapeuten%20amalgaamvrij%20Nederland,%20Duitsland%20en%20Belgie.htm
Leonardo
 
Berichten: 4
Geregistreerd: vr apr 14, 2006 9:42 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Roelh » ma apr 17, 2006 11:43 am

Dit is precies die lijst die ik bedoelde. Hier heb ik geen goede ervaringen mee. Vage adressen en adressen die niet (meer) op de lijst thuishoren.

Wat mij betreft hoeft de tandarts die mijn vullingen gaat verwijderen geen natuurtandarts te zijn. Ik zoek gewoon een goede die met de clean up, lanzame boor etc. werkt en hier ook achter staat. Ik wil er zeker van zijn dat hij/zij het in een keer goed en verantwoord doet en niet b.v. amalgaam op lastige plekjes laat zitten etc.
Roelh
 
Berichten: 3
Geregistreerd: di maart 28, 2006 4:00 pm
Woonplaats: Woerden

Berichtdoor Leonardo » ma apr 17, 2006 1:27 pm

Hi Roel, dit is de bijgewerkte lijst (1 aug 2005) Wanneer hier adressen op staan die nu al niet meer actueel zijn dan zou het tof zijn wanneer je dat door zou willen geven aan de genoemde stichting.

Het is roeien met de riemen die er zijn en daar is inderdaad vaak wel wat op aan te merken.
Een biologische tandarts wordt geacht meer rekening te houden met het biologische systeem wat aan de tanden vast zit dan een reguliere tandarts.
Maar ook bij de bio-tandartsen is sprake van grote onderlinge verschillen.
Aangezien de reguliere tandartsen het amalgaamprobleem doorgaans bagatelliseren heb je m.i. toch meer kans op een veilige verwijdering bij een biotandarts.
Veel succes met het zoeken en sterkte met het proces!!
Leonardo
 
Berichten: 4
Geregistreerd: vr apr 14, 2006 9:42 pm
Woonplaats: Nijmegen

adressen tandarts

Berichtdoor berg444 » di apr 18, 2006 10:44 pm

Ook in Nederland moet je voor een goede tandarts er toch wel verder voor reizen.
Ik ben zelf naar de Nederlandse tandarts Visser in Duitsland gegaan (half uur rijden voorbij Winterwijk.) De perfecte arts bestaat volgens mij niet.
Is zeer begaan met zijn patienten en is overtuigd van de schadelijkheid doordat hij het zelf aan den lijve heeft ondervonden dat sanering zijn gezondheid goed deed.

Ik zoek zelf nog naar ervaringen van tandartsen in omgeving arnhem en nijmegen. Omdat ik verhuisd ben en ik nu een adres in de buurt zoek.
Ik hoef alleen maar voor controles.

groeten
Avatar gebruiker
berg444
 
Berichten: 33
Geregistreerd: do maart 16, 2006 2:08 pm
Woonplaats: Nederland, bij Nijmegen



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron