Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Vlekken voor de ogen

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Vlekken voor de ogen

Berichtdoor Evita » ma aug 08, 2005 12:31 pm

Hoi!

Ik zit al een tijdje met een probleem en ik zou eens graag willen polsen of anderen mogelijks dezelfde ervaring hebben.

Tussen februari en mei van dit jaar heb ik al mijn amalgaamvullingen laten verwijderen. Sedert bepaalde tijd (heb het niet exact bijgehouden wanneer het is begonnen) heb ik een soort troebele vlek voor m'n ogen, die meebeweegt als ik mijn ogen beweeg. Mijn ogen doen geen pijn ofzo, maar eens je er op begint te letten, is het echt heel opvallend en raar. Aangezien er enkele weken geleden een serieus ijzertekort is geconstateerd (was al ettelijke tijd heel moe, duizelig en had vaak hevige hoofdpijn), dacht ik dat die vlekken daarmee samenhingen. Maar nu ik al even een ijzerdrankje aan het slikken ben en het effect op mijn gemoed en energie goed begin te voelen, ben ik bang dat er toch een andere oorzaak aan die vlekken te wijten is.
Mijn stoutste gedachte is nu dat het te maken heeft met de 'troep' die vrijgekomen is tijdens de tandartsbehandelingen en zo per ongeluk in de ogen is terecht gekomen. Tijdens en na het boren was er immers veel grijs spul op mijn gezicht terug te vinden, dus geheel onlogisch zou het niet zijn.
Indien er binnen enkele maanden geen beterschap optreedt, ben ik van plan eens bij de oogarts langs te gaan.

Maar dus, zijn er nog mensen die klachten hebben van (constant) vlekken voor de ogen (evt. nadat ze hun vullingen hebben laten verwijderen)???

Let me know!

Groeten,

Evita
Evita
 
Berichten: 15
Geregistreerd: za jun 04, 2005 9:13 pm

Opgelucht!

Berichtdoor Evita » vr aug 19, 2005 9:22 am

Hallo allemaal,

Ik wilde jullie even melden dat ik sinds gisteren quasi gerustgesteld ben over die zwarte dansende vlekjes voor m'n ogen. Ik praatte namelijk tijdens de Dmps-behandeling met een vrouw (heel lief mens trouwens) die exact dezelfde verschijnselen aan haar ogen had (gekend). Zij zegt dat de klachten naarmate haar behandelingen zijn afgenomen/quasi verdwenen. Ze beweerde tevens dat ze die klacht reeds vaker hoorde van kwiklijders. Tip: ze is nu ong. een goei jaar bezig met de behandelingen.

'Volhouden' is de boodschap die ik van haar meekreeg.
Hmmm, klinkt ons niet onbekend, hè??

Lieve groeten,

Evita
Evita
 
Berichten: 15
Geregistreerd: za jun 04, 2005 9:13 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr aug 19, 2005 2:43 pm

Bedankt voor dit antwoord Evita, ook al komt het dan van jezelf.
Zo weten we dit ook weeral.

Pieter
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor basb » ma mei 22, 2006 11:36 pm

Hallo,

Ik kom uit Nederland, dus een beetje verdwaald :-)

Sinds mn 10e zag ik al vlekjes voor mn ogen. Ik denk dat het
ook rond die tijd is geweest dat ik mn eerste amalgaam vulling kreeg.

Eerst dit: deze "vlekken" voor de ogen kunnen ook duiden op een (vervroegde veroudering van de ogen) Als ik me het goed herinner: gedeelstes van het oogplasma kan opdrogen, wordt dikker in feiten, waardoor er slierten gevormd worden. Deze slierten "zakken" ook richting de oogbal. Vandaar dat het de ene keer erger kan zijn dan de andere. (ooit eens gelezen op het internet) Zie:
http://www.stlukeseye.com/Conditions/Floaters.asp
http://www.ranzco.edu/aboutus/faq/spots-before-your-eyes/

Ok, nu terug naar het gebit. Ik moest vandaag naar de tandarts voor een doorverwijzing naar de kaakchirurg mbt apexresectie aan kies die al eens
eerder een wortelkanaalbehandeling had ondergaan. Dit is niet de kies die
gevuld is met amalgaam op mn 10e. Ik totaal heb ik er dus 2, de rest zijn
gelukkig van die witte vullingen. Mijn tandarts verwijderde vandaag toch de vulling van de kies met de wortelkanaalbehandeling; de wortel was misschien gebroken. Dit bleek niet het geval te zijn. Ik heb een noodvulling gekregen.

Het was mij al eerder deze avond opgevallen dat ik minder "belletjes" zie, zoals ik ze zelf noem. Toevallig was ik wat informatie aan het winnen mbt apexresecties totdat ik dit forum tegenkwam!

Je bent een van de weinigen mensen van wie ik overeenkomstige symptomen! Mijn mond valt open, na al die jaren. Opticiens geloofde me allemaal niet.

Dus ik kan je verhaal wel bevestigen Evita! Eens kijken hoe het de komende dagen gaat. Ik heb niet af en toe last van "belletjes"; ze
zijn er bijna altijd. Het was mij (dus zonder enige voorkennis) al opgevallen
dat mijn "belletjes" minder waren geworden. Sommigen mensen zien
deze "belletjes" als ze vermoeid zijn. Bij mij, nogmaals, komen ze dus altijd voor.

Nu nog mijn vraag:

Ik heb een toffe tandarts, hij is best jong en modern. Bij de wortelkanaalbehandeling zei hij echter dat het gat te groot was om "zo'n witte vulling" te krijgen; vandaar dat hij voor amalgaam ging.

Zijn jullie bekend met de alternatieven in Nederland? En over de kosten?
Is het even duur als amalgaam? Zijn de vulkosten bij niet-amalgaam
vullingen altijd voor de patient? Kan dit bij een reguliere tandarts?

Oohja. Over de verwijder-methode valt veel te zeggen. Bij mij ging het
vandaag gewoon "op volle toeren", afvoer was wel goed, maar ik rook
het wel.

Groeten Bas
basb
 
Berichten: 1
Geregistreerd: ma mei 22, 2006 10:56 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr mei 26, 2006 9:03 pm

Hello Bas,

Welkom hier op ons forum!
Je bent zeker niet verdwaald. Iedereen die Nederlandstalig is kan hier terecht, voor mijn part ook Surinamers en Suid-Afrikaners. :wink:

Ik heb een toffe tandarts, hij is best jong en modern. Bij de wortelkanaalbehandeling zei hij echter dat het gat te groot was om "zo'n witte vulling" te krijgen; vandaar dat hij voor amalgaam ging.
Een toffe tandarts is nog niet persé een goeie. Geen enkele degelijke bio-tandarts zal nog amalgaamvullingen gebruiken, want het is supergiftig. Er zijn intussen een pak alternatieven. De composietvullingen zijn sterker dan vroeger en ook allerhande kroon- en andere oplossingen zijn mogelijk. Maar amalgaam is wel het gemakkelijkste voor de tandarts. :roll:

Zijn jullie bekend met de alternatieven in Nederland? En over de kosten? Is het even duur als amalgaam? Zijn de vulkosten bij niet-amalgaam vullingen altijd voor de patient? Kan dit bij een reguliere tandarts?
Oohja. Over de verwijder-methode valt veel te zeggen. Bij mij ging het vandaag gewoon "op volle toeren", afvoer was wel goed, maar ik rook het wel.
In Nederland zijn minstens zoveel alternatieven als in België. De "gewone" composietvullingen worden normaal terugbetaald. Enkel de speciale extra-bio-compatible vullingen worden minder terugbetaald en zijn duurder. Je kan dit best checken bij je eigen ziekteverzekering, want dat kan verschillen. Nogmaals Bas, een tandarts die niet 100% achter het bio-gebeuren staat zal "waarschijnlijk" weinig aandacht hebben voor de lichaamsvriendelijkheid van de vullingen, zal "waarschijnlijk" geen EAV-testen uitvoeren, zal "waarschijnlijk" te snel boren, zal je "waarschijnlijk" niet goed beschermen tegen de uiterst giftige kwikdampen en zal je "waarschijnlijk" verdoven met het giftige stoffen.

Ik hoop dat je je eerst verder goed informeert en dan pas beslissingen neemt, want je gezondheid hangt ervan af, op lange termijn. Daarvoor bestaat deze website.

Succes en groet,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Bram » ma apr 30, 2007 7:41 pm

Die vlekken die je beschrijft kunnen ook een "migraine sans migraine" zijn ("silent migraine")..
Bram
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo aug 21, 2005 10:43 pm



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron