Spiritoo alternatief sociaal netwerk

alternatieve vullingen

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Berichtdoor Bio Tandadviseur » ma nov 07, 2005 11:21 am

Probleem met Phenolen (dit zijn weekmakers in allerlei kunststoffen) is dat ze mogelijk pseudo–oestrogene werking hebben.
Nu zit onze samenleving vol met in kunststof verpakte voedingswaren + reeds behoorlijk wat oestrogeen achtigen in ons drinkwater en de phenolen uit de vullingen komen gewoon bij deze hoop.
De kunststofvullingen met de vinger wijzen hiervoor is dus nogal onnozel, maar bon alle beetjes helpen.
Ormoceren, een andere groep composieten naast de bisgmA composieten, bevatten deze pseudo oestrogenen bijna niet en zijn dus op zich “veiliger”, maar niet zo clean als goud of keramiek.
Dit is de visie van een anonieme adviseur van Amalgaam.be — Het is geen medisch advies en we wijzen dus elke verantwoordelijkheid af.
Avatar gebruiker
Bio Tandadviseur
 
Berichten: 5
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 11:00 am

Berichtdoor andreas » do jan 12, 2006 12:14 pm

beste Laura

Ik heb me niet laten testen voor kwikvergiftiging. Ik heb ook geen specifieke klachten die hierop zouden kunnen wijzen.
Toch ben ik van plan om mijn amalgaamvullingen op termijn alllemaal te laten verwijderen. Ook al heb ik misschien geen klachten, het blijft een belasting voor mijn lichaam, terwijl ik voor de rest heel gezond probeer te leven. Hoe ouder je wordt hoe zwaarder het ontgiften zal verlopen dus ik ga er niet te lang mee wachten.
Tot nu toe heb ik echter nog geen vulling vervangen.
Wat de alternatieven betreft, na het gesprek met de tandarts (zie mijn vorige post) ben ik wel gerustgesteld over het lekken van bisfenol a. Heb ook al enkele composietvullingen.



Anonymous schreef:Hallo Andreas,

mag ik vragen of jij ook je amalgaamvullingen hebt laten verwijderen ?
En vooral : hoe heeft men jou getest op kwikvergiftiging ?

Laura
andreas
 

Berichtdoor Andreas » vr sep 22, 2006 11:22 am

Omdat ik geen acute klachten had ik afgesproken met de tandarts om elk jaar 1 amalgaamvulling te verwijderen.

Ik heb dan eindelijk een eerste vulling laten verwijderen. De tandarts gebruite een Cofferdam. Er werden ook twee afzuigers geplaatst, 1 onder de kofferdam en 1 erboven. Ik heb zoveel mogelijk door mijn neus geademd ipv mijn mond, met die kofferdam kun je volgens mij ook amper door je mond ademen. Ik raad dus aan om dit niet te doen als je neus verstopt is.Ik denk niet dat ik iets binnen heb gekregen, tenzij misschien door mijn neus.

Als vervanging is er composiet gebruikt. Als het toch bisfenol zou lekken heb ik daar niet zo'n probleem mee, ik heb al kinderen dus voor mijn vruchtbaarheid moet ik niet bang zijn. Moest ik een vrouw zijn zou ik er nog eens extra over nadenken.

De behadeling, inclusief jaarlijks onderzoek en een beetje tndsteenverwijdering, duurde een uur en koste me 132 euro, waarvan 97.30 terugbetaald. Het was zo goed als pijnloos (ik vraag me af of een verdoving echt nodig was).

Ik heb vooraf niet speciaal ontgift. Ik eet zowiezo wel gezond met veel groenten. Nu voel ik nog steeds geen behoefte om te ontgiften maar ga het toch doen voor de zekerheid. Heb al wat (on)kruiden gegeten zoals zevenblad, weegbree en paardebloem, voor de chlorofyl, ga ook chlorella nemen omdat ik het toch heb staan.
Avatar gebruiker
Andreas
 
Berichten: 12
Geregistreerd: vr sep 22, 2006 11:11 am

Re: alternatieve vullingen/ kwik versus bisfenol A

Berichtdoor berg444 » do sep 28, 2006 10:12 pm

Kwik blijft niet stabiel in de vulling. En kwik verdampt bij kamertemperatuur.
Bij mijn weten verdampt bisfenol A pas bij hogere temperaturen en nog niet bij kamertemperatuur. Ook niet leuk maar je ademt het tenminste niet continue in. Kwik dat je via de longen inhaleert (vanwege vullingen) komt 100% in de bloedbaan. Bisfenol A dat je binnenkrijgt wordt niet voor 100% door de darmen opgenomen.
Dat vind ik een groot verschil.


Echter is het wel zo dat kwikbelaste patienten overal gevoeliger op reageren en dus ook op bisfenol A en de verdovingen die je ws hebt gehad bij het verwijderen van het amalgaam . Door de kwikvergiftiging ontstaan tekorten in het lichaam waardoor de darmen mmakkelijker teveel schadelijke stoffen opnemen. Vandaar vaak een verslechtering.

Toch ga ik ervan uit dat je op den duur (voor diegene die klachten hebben) beter af zijn zonder amalgaam. Wie geen klachten heeft zou het eventueel de moeite waard zijn af te wachten tot er betere alternatieven op de markt zijn.
Avatar gebruiker
berg444
 
Berichten: 33
Geregistreerd: do maart 16, 2006 2:08 pm
Woonplaats: Nederland, bij Nijmegen

Berichtdoor Andreas » di dec 12, 2006 2:07 pm

Ik kan nog vermelden dat mijn gezondheid er wel op vooruit is gegaan, ik heb vooral meer energie. Of dit nu aan die ene vulling ligt weet ik niet er kunnen nog andere factoren meespelen. Verslechterd is het in elk geval niet.
Avatar gebruiker
Andreas
 
Berichten: 12
Geregistreerd: vr sep 22, 2006 11:11 am

Vorige


Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron