Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Hoe begin je eraan?

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Hoe begin je eraan?

Berichtdoor Bram » ma apr 30, 2007 8:03 pm

Mijn mond zit vol met amalgaam (en composiet). Mijn melktanden waren van uitmuntende kwaliteit en mijn tandarts was er altijd vol lof over. Dit is ondertussen meer dan 12 jaar geleden, en langzaam maar zeker wordt mijn mond een kerkhof. Tand afgebroken - ontzenuwd - composiet. Gaatjes, amalgaam. Gaatje in hoektand, composiet. Mijn tandarts is een beetje een rare snuiter, want hij gebruikt alleen composiet in je meest zichtbare tanden :roll:

Nu .. hoe begin ik best aan het saneren van mijn gebit? Kwik is slecht, zoveel is voor iedereen duidelijk. Maar hoe laat ik me testen op kwikvergiftiging? Ik denk dat mijn huisarts me voor gek zou verklaren als ik er gewoon binnenwandel en haar vraag of ze mij hiervoor kan testen.

En als ik dan getest zou zijn/worden, hoe weet ik of de oorsprong dan bij mijn tanden ligt, en hoe en waar laat ik mijn vullingen best verwijderen? Mijn tandarts zou me net als mijn huisarts voor gek verklaren, want hij beweert dat er met amalgaam helemaal niets mis is.

En heeft er ook iemand positieve ervaringen met het ontgiften? Vele mensen hebben gepost over het beginnen van een kuur, maar voor zover ik kan zien heeft er nog niemand concrete resultaten gepost. Hebben de (al dan niet homeopatische) kuren een zichtbaar effect op het kwikgehalte?

Thx
Bram
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo aug 21, 2005 10:43 pm

Berichtdoor berg444 » vr mei 04, 2007 11:56 am

Je beschrijft geen klachten . Gefeliciteerd!
Testen zijn onbetrouwbaar en mijns inziens niet nodig.
Het is voor iedereen schadelijk! En de gevolgen kunnen ook vele jaren later merkbaar zijn.
Je zou echter wel kunnen overwegen om als je geen klachten hebt te wachten tot er meer bekend is over welke vullingen het beste en gezondste is. Over tien jaar zullen er weer nieuwe en betere technieken kunnen zijn.
Ik mis ook op het forum de succesverhalen. Hoewel pas geleden er nog een bericht was met direkt resultaat na het verwijderen van 1 kies.
Ikzelf was meteen van het kaakklemmen af na verwijdering.
Ik ben gestopt met medicijnen. Klachten zijn er nog zo hevig dat ik geen aanleiding zie om te juichen. Echter moet je wel bedenken dat diegene die amalgaam laten verwijderen ook meestal degene zijn met de ernstigste klachten die vaak al heel lang bestaan zoals bij mij. Bovendien is weinig tot geen artsen die kennis hebben van kwik ontgiften. Klachten kunnen verergeren door op de verkeerde manier te ontgiften.
Avatar gebruiker
berg444
 
Berichten: 33
Geregistreerd: do maart 16, 2006 2:08 pm
Woonplaats: Nederland, bij Nijmegen

Re: Hoe begin je eraan?

Berichtdoor kiesje » wo jun 06, 2007 7:17 pm

Reactie op vraag over ontgiften.
Ik ben begonnen met chlorella, geeft geen bijwerkingen en bevalt goed.
Ben er bijna jaar mee bezig voordat ik met amalgaam verwijderen begin.
Volgens de homeopatisch arts is het amalgaam voor meer dan de helft tot driekwart afgenomen( gemeten via bioresonantie).

Kiesje[/quote]
kiesje
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di mei 08, 2007 6:13 pm

Re: Hoe begin je eraan?

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo jun 10, 2007 11:42 am

kiesje schreef:Volgens de homeopatisch arts is het amalgaam voor meer dan de helft tot driekwart afgenomen( gemeten via bioresonantie).

Mag ik vragen wat je hiermee juist bedoelt? "kwik" afgenomen in het bloed, in de vezels ...?

Veel mensen reageren niet goed op chlorella als ze nog amalgaamvullingen hebben, maar jij dus gelukkig wel.

Wat betreft de positieve reacties, die zijn er wel degelijk, maar slechts weinigen doen de moeite om dit te komen vermelden op ons forum, nadat hun probleem opgelost is. Ze kunnen dan immers eindelijk weer de draad van hun leven opnemen, dingen gaan doen die ze lang niet konden ... wie denkt er dan nog hieraan ...? :?

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron