Spiritoo alternatief sociaal netwerk

combinatie Amalgaan en cobalt ?

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

combinatie Amalgaan en cobalt ?

Berichtdoor luce » di jan 15, 2008 5:06 pm

Hallo Pieter,
Hartelijk dank voor Uw vlugge reactie. Heb hier ondertussen al enorm veel informatie opgedaan, maar heb nog een paar vraagjes...

Ik heb ondertussen afspraken ivm allergietesten en ook een afspraak met een biotandarts in oostkamp in de loop van volgende week. Echter de metingen kunnen maar gebeuren eind deze maand. Zou het dan niet logischer zijn eerst de metingen (en in hoeverre heb ik daar onmiddellijk een uitslag van?) en dan tot actie over te gaan.

Ook op gebied van voor en nabehandeling van de ongifting.... kan ik enkele weken naar het buitenland... in verband met opvolging en medicatie?? Ik moet nu reeds beslissingen nemen.
Vandaar ook deze vraag !

Mag ik ook ondertussen een allergietest laten uitvoeren (op cobalt)door een andere dermatoloog , zonder de metingen ivm amalgaan te beinvloeden? Heb nl sinds februari 07een kunstplaat in de mond met cobalt erinverwerkt !!! Kan wellicht ook een van de oorzaken van mijn klachten zijn samen met de amalgaan. Ook daar wil ik uitsluitsel over.

Voila dat is het voorlopig hetgeen mijjn volle aandacht heeft !
Hartelijk dank bij voorbaat voor Uw tegenberichtje.

Luce
luce
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 11:05 pm
Woonplaats: Knokke-Heist

Re: combinatie Amalgaan en cobalt ?

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo jan 16, 2008 10:28 pm

Dag Luce,

Ik wil even benadrukken dat wij hier in de eerste plaats een platform aanbieden om informatie uit te wisselen. Ik ben zeker geen expert die jou specifieke, individuele raad kan of wil geven. Dat is ook niet de bedoeling, want daarvoor zijn juist de hulpverleners - begeleiders en bio-tandartsen. Zeker als het over technische kwesties gaat.

Wel lijkt het me logisch om eerst de metingen te laten doen, vooraleer je gebit wordt behandeld.
Alles hangt ook af van het soort metingen. Electro-acupunctuur-testen bv. geven direct uitslag.

Als je naar het buitenland gaat kun je allicht je voedingssupplementen meenemen, maar dat gaat weer best in overleg met degene die het voorschrijft.

Over de combinatie cobalt-amalgaam heb ik geen informatie, maar ik probeer daarover meer te vinden (kan wel wat duren).

Succes en doe vooral niet overhaast. ;-)

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor luce » do jan 17, 2008 1:31 am

Hallo Pieter,
Bedankt voor Uw info. Ik hou U verderop de hoogte.
Groetjes
Luce
luce
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 11:05 pm
Woonplaats: Knokke-Heist

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr jan 18, 2008 11:42 am

Hier is nog wat interne informatie over cobalt:

De cobalt-constructie is niet extra schadelijk gebleken. Men dacht dit vanuit het feit dat het onedel metaal was, en dat edel metaal veiliger zou zijn. Daarom heeft men gedacht aan onder andere palladium, wat een edel metaal is, totdat de reacties zo erg waren dat dit zelfs verboden werd in Duitsland.
Ook goud wordt nu argwanend bekeken sinds een aantal moderne testen reacties hierop hebben aangetoond. Door de talrijke milieubelastingen is de cumulatie van de verschillende effecten op een persoon een complexe zaak geworden. De enige zinvolle benadering is de individuele ontleding van de patiënt en de specifieke reacties onderzoeken bij iemand op de omstreden stoffen. De natuur zal het niet anders toelaten, aangezien de tijdsgeest waarin we nu leven niet toelaat één gemeenschappelijke oplossing te bieden voor de fel gedifferentieerde zielen. Dit is de onontkoombare uitdaging van deze tijd.

Deze werkwijze past men toe in het Centrum voor preventieve milieugeneeskunde te Gesves (Wallonië). Je kan er terecht voor metingen en begeleiding.

Ten slotte: indien gecombineerd met amalgaam kan je beter geen goud nemen, aangezien goud reageert met kwik, wat de kwikbelasting verergert.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron