Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Codex Alimentarius: bedreiging voor ontgifting?

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Codex Alimentarius: bedreiging voor ontgifting?

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo mei 25, 2008 5:33 pm

De meesten van ons gebruiken regelmatig supplementen om de ontgifting van kwik te bevorderen en tekorten aan te vullen.
Nu blijkt dat de Wereld-Gezondheids-Organisatie met hulp van de pharma-industrie grootse plannen heeft om de hele supplementenbranche en natuurvoedingssector door zware beperkingen aan banden te leggen. :roll:

Meer informatie over de Codex Alimentarius-kwestie op onze site bij "nieuws".

Objectieve reacties meer dan welkom!

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Annelies » ma mei 26, 2008 12:43 am

Pieter,

Ik ben geschokt hierdoor. Maar dat de farmacie hierachter zit, verbaasd mij niet. Integendeel.
De strijd tegen amalgaam wordt volop gevoerd; de natuur/bio (tand)artsen groep wordt steeds invloedrijker en dat gaat ten koste van de farmacie.
Steeds meer mensen vinden hun weg in het alternatieve circuit, alweer ten koste van de farmacie.
Waar ik me wel over verbaas is, dat de WHO hierin meegaat.
Mogen wij alleen gezond worden volgens hun normen?
Opnieuw kan ik alleen maar weer vaststellen, dat de gezondheid van mensen, wereldwijd, een politiek spel is. ( Denk bv. ook aan de thimerosal die alleen nog maar verkocht kon worden in de derde wereld. )
Het gaat echt niet om ons, het gaat erom hoeveel er aan ons verdiend wordt.
De video heb ik nog niet gezien, maar daar ga ik de tijd voor nemen.
Het lijkt mij, in ons belang, dit verder uit te diepen voor de site.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Annelies » ma mei 26, 2008 2:53 am

Pieter,

De site wordt gerund door ene Dr. Rath. Niets van zijn veronderstellingen wordt onderbouwd. Hij geeft uitsluitend zijn mening weer. Er zijn geen bron-vermeldingen, er zijn geen bewijzen die zijn standpunten acceptabel maken.
Contact opnemen lijkt onmogelijk, maar ik ga verder.
Heb je nog andere bronnen die het Codec-verhaal kunnen bevestigen?
Zo niet, dan vind ik ze wel, hoor.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma mei 26, 2008 10:30 am

Annelies,

Zoals steeds met dit soort zaken zijn er voor en tegens. Maar het is geen zwart-wit-kwestie en weer heel moeilijk te bewijzen. En het is zeker niet eenvoudig, maar als je de video bekijkt en ook de links volgt die ik heb opgegeven in de tekst, krijg je toch een overzicht van de situatie. De details zijn minder belangrijk dan de totale werking van het systeem. Vooral de invloed van de World Trade Organisation WTO (business) en de criteria waarmee gewerkt wordt.

Theoretisch is het natuurlijk om de gezondheid van de bevolking te beschermen, maar in feite worden vooral aandelen beschermd. En het feit dat het geen strikte wet is, wil niet zeggen dat men het hier niet zal toepassen. Men moet volgen, omdat de WTO in gerechtelijke handelsgeschillen deze codex als maatstaf zal nemen.

En natuurlijk wordt er spijtig genoeg ook foutieve informatie verspreid, zoals het feit dat men in 2009 alle supplementen zou verbieden e.d.

Het komt erop neer dat in deze commissies de allopatische ziekte-industrie op toxicologische basis in plaats van op biochemische basis, de producten van de natuurgeneeskunde en natuurvoeding gaat beoordelen.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Annelies » ma mei 26, 2008 11:43 pm

Pieter,

Heb inmiddels alweer veel gelezen hierover. Het lijkt mij volkomen onmogelijk, om een verbod toe te passen op supplementen.
Mocht dat gaan gebeuren, dat zet dat de hele reguliere geneeskunde, de WTO en de WHO op een plaats, waar ze willen zijn en nu niet zijn. Het reguliere circuit is wereldwijd snel groeiend. De supplementen zijn uiteraard lang niet zo duur als alle medicijnen die de farmacie fabriceert.
Ergo, de alternatieve circuit is een steeds grotere bedreiging voor de reguliere geneeskunde.
Door de jaren heen, hebben ze hun winst-marge's achteruit zien gaan en ja, dat wil men weer opgekrikt hebben.
Het is een kat in het nauw, lijkt mij, en die doen hele rare sprongen.
Mijn indruk is, dat we ons niet teveel zorgen hoeven maken hierom.
Desalniettemin, blijf ik verder zoeken.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Annelies » do mei 29, 2008 12:52 am

Als je maar diep genoeg graaft, dan vindt je wel iets.
In dit geval, heel erg veel en zeker niet in het voordeel van Codex.

http://www.healthfreedomusa.org/index.php?page_id=163

Dit is maar 1 van de vele anti-Codex site's die ik heb.
Hier wordt alles gezegd, wat jij ook al zei, Pieter.
Geen belang in mensen en hun gezondheid, wel in aandelen.
Mensen worden gechanteerd, web-site's worden verwijderd van prominente mensen die iets tegen Codex hebben of worden gehacked.
Dit begint meer op een CSI te lijken dan een artikel voor een amalgaam-site.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Annelies » vr mei 30, 2008 2:39 am

Inmiddels heb ik heel erg veel gelezen over de Codex Alimentarius ( vanaf nu CA genoemd)
De enige positieve info over CA was te lezen op hun eigen web-site.
Ik kan met geen mogelijkheid een positief beeld schetsen van de CA.
De CA bepaalt wel wat wij wel en niet mogen eten.
De CA bestaat vanwege enorme donatie's vanuit de agri-cultuur en de farmacie.
Dus bespoten groenten mag en verder gewoon medicijnen slikken, geen alternatieve natuurlijke geneeswijzen.
Nederland en Belgie zijn aangesloten als lid van de CA en hebben zich te houden aan hun regels.
Echter, hun regels zijn geen wetten !!!!!
Vanaf 2010 wil de CA een verbod op vitaminen, mineralen en supplementen.
Staan wij dat toe?

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Annelies » wo jun 04, 2008 12:37 am

In Canada is momenteel dezelfde strijd gaande. Daar zijn strengere regels en verboden aangekondigd als Codex, door de overheid.
In Canada heet het C-51.
Ik vermoed dat het exact hetzelfde is. De aanvangsdatum is ook hetzelfde.
Alleen hier heeft de overheid er weinig of niets over gezegd.

Kunnen wij op de site iets doen ? Een actie, bedoel ik?
Dit lijkt mij belangrijk genoeg.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Annelies » wo jun 04, 2008 1:02 am

Ik heb hier een electronische handtekeningen-lijst.
http://www.eliant.eu/new/lang/en/?p=4

Zou het iets zijn voor de home-page?


Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron