Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Ontgiften doe je niet alleen.

Amalgaam verwijderen is niet voldoende, want het kwik kan decennia in je lichaam blijven zitten als je niets doet.

Moderator: admin-amalgaam.be

Ontgiften doe je niet alleen.

Berichtdoor Annelies » za mei 10, 2008 2:36 am

Doordat ik vanaf jan. 2007, vrijwel elke dag, bezig was met het amalgaam-onderwerp, dacht ik genoeg kennis te hebben om te ontgiften na mijn laatste verwijdering van amalgaamvullingen op 28 febr. jl.
Dat ging een aantal weken erg goed, totdat ik opeens vreselijke pijn kreeg van mijn nieren. ( Links en rechts direct onder de ribbenkast aan de rugkant). Die pijn hield aan gedurende ruim twee dagen , verdween even en kwam 3 dagen later terug, heviger dan daarvoor.
Daar is geen pijnstiller tegen bestand.
Ik ben direct gestopt met ontgiften en heb alleen maar veel water gedronken.

Mijn vriendin boos omdat ik haar niet gebeld had en zij wilde dat ik naar een goede arts zou gaan . Zij heeft vervolgens dan ook een afspraak gemaakt bij een orthomoleculair arts. C.A. van Laar in Hoogland bij Amersfoort.

Daar ben ik afgelopen donderdag 8 mei geweest.
Hij ging gelijk metingen doen.
Mijn nieren blijken nogal zwak te zijn evenals het neurologisch systeem.
Maar dat wist ik al.
Krijg nu verder onderzoeken: de feaces, DMPS, B12 en foliumzuur.
Pas als hij weet, wat de zwaartst belaste organen zijn, kan hij er iets mee doen.

Terwijl ik zoveel dacht te weten, is het toch bijna behoorlijk misgegaan.
Ga niet zelf ontgiften; onze, al zo zwaar, belaste nieren kunnen het soms niet aan.
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Kimmeke » ma sep 01, 2008 2:25 pm

Hoj,

Dat ontgiften, kan je daarvoor bij de meeste homeopatische artsen terecht? Of kunnen de meeste bio tandartsen je daar ook mee op weg helpen?

Ik zie me niet dadelijk naar mijn huistarts lopen met de melding: ik denk dat ik een kwikvergifitiging heb, kun je me helpen ontgiften :? . Volgens mij zal die nogal ogen trekken :shock: en vermoeden dat ik de thermometer heb leeggedronken.

Wat ik me nog afvraag:
Stel dat die kwikuittreding die in je lichaam terecht komt daadwerkelijk schade aanricht. Is het dan mogelijk om reeds een ontgifting te doen alhoewel je nog amalgaam vullingen hebt? Bij mij zijn er de laatste jaren reeds verschillende vullingen uitgeboort en opnieuw gevuld met Amalgaam. Dus er is dan ook al wat kwik in je lichaam terecht gekomen gedurende de jaren.
Dan kun je misschien te weten komen of je symptomen idd ook met die kwikvergiftiging te maken hebben.

Na wat opzoeking en leeswerk lijkt de kans me idd zeer groot dat die kwik mogelijk eigenaardige sympthomen kan veroorzaken op lange termijn. Maar je weet natuurlijk niet of de symptomen die je hebt te maken hebben met kwikvergiftiging.

Waar ik eigenlijk naartoe wil is het volgende:
Als ik nu echt zeker zou weten dat ik me beter ga voelen met die kwik eruit wil ik natuurlijk vrij snel van mijn vullingen vanaf.
In het andere geval lijkt het me vooral bij het uitboren en opnieuw opvullen dat er tijdelijk een zeer hoge concentratie kwik in je lichaam terecht komt. Dus wanneer de vullingen reeds geruime tijd zitten komt er dan volgens mij ook niet zoveel kwik meer vrij. Dan zou ik eerder geneigd zijn om telkens wanneer er toch iets moet gevuld worden of er een amalgaam vulling gebarste is dit te laten vervangen door niet amalgaam vullingen.

Groetjes,
Kimmeke
Kimmeke
 
Berichten: 16
Geregistreerd: zo aug 24, 2008 1:30 pm
Woonplaats: Mol

Berichtdoor Annelies » di sep 02, 2008 12:48 am

Hai Kimmeke,

Ja, je kunt beginnen met ontgiften als je nog amalgaam-vullingen hebt. Een bio-arts kan je daarbij helpen. Die kan vaststellen of je kwikbelast bent en in welke mate: aan de hand daarvan kan evt. een behandelings-plan opgesteld worden.

De hoeveelheid kwik van oudere vullingen is , in tegenstelling wat jij opmerkt, juist vaak hoger door minimale scheurtjes. Kwik is een constant element, waar geen einde aan zit.

Mocht je besluiten de amalgaam te vervangen, doe dat dan in overleg met de bio-tandarts. Die zal nl. een bepaalde volgorde aanhouden en zal een cofferdam of andere strenge maatregelen treffen voor minimale uitstoot van kwik.
Het hangt van de hoeveelheid vullingen af, in hoeveel behandelingen dat zal gebeuren.

Mijn huisarts geloofde mij ook niet, toen ik hem mijn vermoeden vertelde. Hij lachte en schreef maar weer een nieuw recept voor de steeds terugkerende ontstekingen, bloedarmoede, ijzertekort enz. enz. enz.
Sinds mijn amalgaam eruit is ben ik niet meer bij hem geweest.

Een tip die ik kreeg (te laat, maar goed ) was om twee dagen voor verwijdering van amalgaam 6 tabletten Norit te nemen, de dag ervoor ook en op de dag zelf en erna. Norit bindt kwik waardoor het via de natuurlijke weg het lichaam uitkan.
Niemand kan zeggen of het ook echt werkt, maar dat Norit kwik bindt heb ik gevonden in de onderzoeken die ik deed.

Maar laat je niet van streek maken, zoek een bio-arts of een moleculair arts, die zal je heel goed verder kunnen helpen.

En Kimmeke, na heel lang onderzoek gedaan te hebben, ook over ontgiften, dacht ik dat ik het wel wist. Ik wist niet genoeg; dat bleek toen ik ontzettend veel pijn van de nieren kreeg. Dat was voor mij het signaal hulp te zoeken, hetgeen ik gedaan heb bij een orthomoleculair arts.

Ik heb nog CVA, LGS waarvan mijn arts zegt, dat het coeliakie is. Ben dus zomaar opeens aan de diaree, door hele kleine gaatjes in mijn darmen, veroorzaakt door kwik. Geen idee of dat ooit over zal gaan, maar ik kan ermee leven.
Verder voel ik me beter dan ik in jaren heb gedaan. Leve het leven zonder amalgaam !!

Hoop dat ik je een klein beetje op weg geholpen heb.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Kimmeke » zo sep 14, 2008 3:30 pm

Hoj,

Vrijdag ben ik bij een homeopaat geweest (afspraak lag al maanden vast) daar heb ik die amalgaam aangehaald.

Zijn vermoeden was dat ik van het verwijderen van die amalgaam niet beter wordt.
Maar zijn verhaal spreekt hem wel een beetje tegen vind ik.

Zijn verhaal:
Toen ik de eerste maal ergens de spanning op mijn tanden heb laten meten was ik ook verschoten en heb zo snel mogelijk een afspraak gemaakt bij mijn tandarts. Ze hadden toen tegen me gezegd dat ik daarvoor best naar Duitsland ga maar ik zag niet in waarom mijn tandarts dit niet zou kunnen. Mijn tandarts stond er wel niet achter maar heeft het wel gedaan. Eerst de kleintjes en als laatste die 2 grote.
Tijdens de periode van verwijdering heb ik redelijk veel uitslag gehad en toen ze die 2 laatste eruit hebben gehaald ben ik 3 weken ziek geweest.
Een hele tijd later heb ik bij een opleiding wel wat te horen gekregen. Zo van, amai moet ge daar homeopaat voor zijn. Ge schrijft zelf verdunde homeopatische oplossingen voor maar gaat zelf een hele tijd met je mond open waarbij al die kleine kwikpartikeltjes op je tong liggen naar de tandarts. Toen hebben ze me ook vertelt dat daar een speciaal mondstuk voor bestaat zodat die kwik niet op je tong terecht kan komen. Dus al bij al heeft mijn lichaam wel laten weten dat die amalgaam niet gezond is maar mijn rugpijn is er niet beter op geworden.

Voor zover zijn verhaal. Dus eigenlijk komt het er misschien dan wel op neer dat sommige dingen onherstelbaar beschadigd kunnen zijn maar als ik die kwik laat verwijderen kan de kwik het ook niet erger meer maken.

Wat dus ook het verhaal van Annelies bevestigd dat je niet te overhaast te werk mag gaan.

Wat dus volgens mij in het verhaal ook naar voor komt is dat je met de goede volgorde van verwijderen ook veel leed kunt besparen.

Groeten,
Kimmeke
Kimmeke
 
Berichten: 16
Geregistreerd: zo aug 24, 2008 1:30 pm
Woonplaats: Mol

Berichtdoor Annelies » ma sep 15, 2008 2:08 am

Ach ach ach Kimmeke,

Ik ben heel erg blij, dat je nu in ieder geval amalgaam-vrij bent. Heel erg van harte gefeliciteerd daarmee.
Dat je zo ziek bent geweest, klopt. Bij het vervangen van de vullingen zonder Cofferdam of Clean-up, komt er enorm veel kwik vrij, waardoor jouw lichaam, dat al zwaar belast is, extra en plotseling een enorme extra aanslag te verwerken krijgt.
Geloof me, Kimmeke, je gaat je binnenkort echt beter voelen. Trek 6 tot 8 weken uit voor de extra kwik die je ingeslikt en ingeademd hebt.

Wees nu wel verstandig .-)) ga naar een goede alternatieve arts, die bekend is met het fenomeen kwikvergiftiging door amalgaam. De meeste orthomoleculaire artsen zijn dat wel. Die kunnen de zwaarts belaste delen in jouw lichaam vinden en die worden dan als eerste behandeld.
Daar wordt je sterker van, je bouwt dan weerstand op en vergeet niet, dat het lichaam zich ook blijft ontdoen van kwik. Maar wat extra hulp is gewenst, dat weet ik.

Soms zul je het idee krijgen, dat het niet snel genoeg gaat of dat er niets verandert, maar ik heb dagboeken bijgehouden en de verandering die ik in een jaar tijd doorgemaakt heb ten goede, is onbeschrijfelijk. ( Tip )

Je weet, dat je nu alleen maar steeds beter zult gaan worden, vergeet dat niet.

Lieve groet van Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Berichtdoor Kimmeke » ma sep 15, 2008 1:23 pm

Hoj Annelies,

Er is een klein misverstandje denk ik. Ik ben nog niet begonnen met de verwijdering. De post die ik geplaatst heb is het verhaal van mijn homeopaat. Dus alles wat achter "Zijn verhaal:" staat in de ik vorm bedoel ik dus de homeopaat mee 8)

Mijn verhaal zal ik (hopelijk want het geeft toch wel wat angst) pas binnen enkele maanden kunnen vertellen.

Ik heb de post gedaan omdat dit goed aansluit bij de uwe dat je je goed moet informeren en zomaar niet alles op eigen houtje moet doen.

Groetjes,
Kimmeke
Kimmeke
 
Berichten: 16
Geregistreerd: zo aug 24, 2008 1:30 pm
Woonplaats: Mol



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Hoe ontgiften ? voeding, supplementen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron