Spiritoo alternatief sociaal netwerk

problemen :(

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

problemen :(

Berichtdoor freddy » ma maart 02, 2009 10:37 pm

beste mensen
ik ben caroline en ben nieuw op het forum
freddy is mijn echtgeoot, hij heeft valse tandjes dus het is enkel ik die hier om raad kom vragen :)
ik ben mij al lang bewust van het feit dat zwarte vullingen giftig zijn - ik heb dus verleden maand de stap gezet en al mijn vullingen zijn nu vervangen door witte vullingen - helaas .... eten is een groot probleem geworden, ik kan nauwelijks kauwen en als ik op een graantje bijt uit mijn volkorenboterhammetjes heb ik vreselijke pijnscheuten : noten eten is al helemaal onmogelijk geworden ! bovendien heb ik sindsdien konstant hoofdpijn en een druk in mijn kaakbeen en ben ik heel gevoelig voor koud en warm ! ik ben 50 en heb nog nooit tandpijn gehad en ook gen last van koude en warmte - natuurlijk heb ik mijn tandarts geraadpleegd en ze zegt dat het kauwvlak moet worden geeffend ( ? ) dus heb ik volgende week weer een afspraak - ik heb wat geduld gehad omdat ik dacht dat na het vullen van ongeveer 10 tanden dit een normale zaak was, even pijn hebben en moielijkheden, maar het gaat niet over !
wie heeft iets dergelijks ervaren ? en gaat het over ? kan dit gewoon een ontsteking zijn ? zelfs als ik niet eet heb ik dus altijd een druk in mijn mond en kaakbeen ! bedankt voor uw reakties :)
freddy
 
Berichten: 6
Geregistreerd: ma maart 02, 2009 10:26 pm

Tandpijn bij druk na vervanging

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di maart 03, 2009 9:53 pm

Welkom op het forum Caroline.

Hoewel het soms inderdaad wat kan duren vooraleer men pijnloos is na vervanging van vullingen, klinkt dit toch alsof er meer aan de hand zou kunnen zijn dan een te hoog kauwvlak. Vooral als het ook pijnlijk is zonder kauwen. Ik denk dat je best opnieuw met je tandarts praat als het niet kan wachten tot je afspraak, want het moet persoonlijk bekeken worden. Zij kent je voorgeschiedenis.
Zijn de 10 vullingen in meerdere keren geplaatst?

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor freddy » di maart 03, 2009 10:35 pm

dag pieter, bedankt voor de verwelkoming !
ja de 10tal vullingen zijn in drie maal gedaan
de eerste keer was ik de dag nadien misselijk maar dat kan van de stress zijn ( ik haat tandartsen ) of van de verdoving ( 3 pikuren want ik werk onbewust zodanig tegen dat het niet wil slapen ) ik was precies uitgeput en lag de hele dag als een kat voor de kachel :(
de twee andere keren ging het beter maar ik voelde mij toch telkens belabberd : tandarts zei dat het kwam van de prikken ( ? )
nu, 't is al een maand geleden sinds de eerste keer en ik kan nog altijd niet behoorlijk kauwen, en ook als ik niet eet dus blijf ik die druk voelen in mijn kaken en oogkassen ( ? ) ik heb vandaag een homeopaat geraadpleegd en ik kreeg diverse middelen om het kwik uit mijn lijf te halen - hij raadt ten stelligste af om tandpasta te gebruiken tenzij deze GEEN fluor bevat, gewoon poetsen met zout en water is al meer dan voldoende, en iedere dag flossen ! ik mag voorlopig ook geen koffie drinken want dit werkt de homopathie tegen ( toch voor deze middelen die ik kreeg ) ik zie wel op termijn of het helpt - ik heb nog geduld tot maandag dan kan de tandarts kijken naar dat kauwvlak
ik ben benieuwd
:?
freddy
 
Berichten: 6
Geregistreerd: ma maart 02, 2009 10:26 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr maart 06, 2009 9:51 pm

Caroline, je beeld van tandartsen klinkt niet erg positief, wat begrijpelijk is, maar er zijn er echt wel goeie hoor. En hun taak is het om op een natuurlijke (lichaamsvriendelijke) manier voor degelijk herstel te zorgen. Een goede bio-tandarts neemt de tijd voor de beste behandeling, ook al kost het wat meer tijd en is de financiële verdienste daardoor wat minder.

Verdovingsstoffen zijn niet gelijk. Articaïne heeft al veel kritiek gekregen, omdat het heel giftig is en een zware belasting voor de lever zou zijn, speciaal in geval van kwikbelasting. Lidocaïne zou veel milder zijn voor het gestel. Dikwijls is het een automatisme om te verdoven, terwijl het niet altijd nodig is. Sommige behandelingen kunnen gewoon zonder verdoving gebeuren. Dat kun je allemaal met je tandarts bespreken.

Er zijn inmiddels verschillende tandpasta's op de markt (natuurvoedingswinkel) die geschikt zijn voor homeopathie en natuurlijk zonder fluor. Fluor is giftig. Er bestaan wel verschillende soorten fluor, maar de giftigheid is ook in dit geval al meermaals aangetoond (remt o.a. de schildklier). Ooit werd het in drinkwater vermengd ... :-(

Nog een goeie weekend en we duimen voor je tandartsbezoek maandag.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor freddy » za maart 07, 2009 10:23 am

dag pieter
nee hoor ik heb niet echt een negatief beeld van de tandarts maar ik denk soms dat ze toch niet alles weten en misschien ook niet echt een inspanning doen om alles te weten ! in mijn geval denk ik dat er te veel vullingen ineens werden vervangen, dat hoor ik van een pak mensen met wie ik praat - is dit nu een fout van de tandarts ? was het niet beter geweest om tand per tand te verzorgen en er langer over te doen ?
ik weet dat iedereen anders reageert op iets - misschien durven anderen niets zeggen of misschien komt het weinig voor dat mensen al hun vullingen veranderen, en is er daardoor geen ervaring genoeg ? misschien ben ik daar heel gevoelig aan en een ander niet ? gisteren had ik heel de dag een barstende hoofdpijn, en was ik misselijk - of het nu iets met de tanden te maken heeft wet ik niet, maar ik denk het - ik ben anders nooit zo belabberd ! ik vraag het aan de tandarts welk verdovingsmiddel ze gebruikt, het kan eenvoudig daardoor komen dus ? ik weet dat sommige behandelingen wel kunnen zonder verdoving maar ik heb een heel gevoelige mond en bij mij kan het helaas niet ! nu, ik laat volgende week wel iets weten ! ik heb intussen de tandpasta met fluor verbannen ...
tijd geeft raad, ik moet gewoon geduld hebben !
bedankt voor je bericht pieter, prettig weekend en tot later !
mvg
caroline :)
freddy
 
Berichten: 6
Geregistreerd: ma maart 02, 2009 10:26 pm



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron