Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Amalgaam en Tinnitus (oorsuizen)

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Amalgaam en Tinnitus (oorsuizen)

Berichtdoor Michele » do mei 28, 2009 2:00 pm

Voor iedereen die last heeft van tinnitus en amalgaamvullingen heeft is dit interessante lectuur en misschien overtuigend om de amalgaam te laten verwijderen!
Ikzelf heb het boek kunnen lezen via mijn acupuncturist maar het is nog steeds te verkrijgen in de boekhandel!

Wel alleen in engels - of duitstalige versie

Tinnitus Causes And Their Treatment
Theresia Altrock
Uitgeverij Techau Verlag
www.techau.com
ISBN 3-931050-64-5

Trouwens, zijn er mensen met tinnitusklachten die verbetering hebben na verwijderen van de amalgaam en ontgiften?
Laat het me dan weten, ik ken een paar mensen met tinnitus en amalgaam/andere metalen in de mond die niet te overtuigen zijn van het mogelijke verband...

Groetjes
Michèle
Michele
 
Berichten: 8
Geregistreerd: do mei 21, 2009 9:38 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » do mei 28, 2009 5:14 pm

Bedankt voor deze tip Michèle.
Ik heb het boek nog niet gelezen, maar heb wel enige positieve ervaring met tinnitus na amalgaamverwijdering.
Deze symptomen zijn bij mij geleidelijk verminderd met pakweg 30% aan de ene kant en zo'n 90% aan de andere kant. Waardoor ik dus van stereo naar mono ben "geëvolueerd". :roll:
Dit in de loop van ± een jaar na verwijdering van alle amalgaamvullingen.
Ik heb ook al rechtstreeks gehoord van mensen waar de tinnitus onmiddellijk stopte na de verwijdering. Dus in de stoel van de tandarts!
Maar garantie heb je niet natuurlijk.

Voor de mensen die moeilijk te overtuigen zijn dit:
1. Kwik (50% van amalgaam) is bijna de giftigste stof op aarde (is geen discussie over)
2. Kwik komt wel degelijk vrij uit de vullingen (bewezen: zie video's en andere info op onze site)
3. Met dit gif in je lichaam kun je je dus aan heel veel verschillende kwalen verwachten en dat wordt dagelijks bevestigd.

Dus verwijderen is altijd een goede zaak, zij het wel op het geschikte tijdstip en op de juiste manier door een intelligente bio-tandarts met begeleiding van een goede ontgiftingsexpert.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: Amalgaam en Tinnitus (oorsuizen)

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma jun 01, 2009 12:04 pm

In antwoord op je vraag bij een ander onderwerp:
Michele schreef:Ik heb nog een vraagje ivm oorsuizen. Hoe ga/ging jij daar mee om? (overdag, slapen, waren er momenten dat jij er minder last van had?)
Voor 't moment heb ik het er niet makkelijk mee. Ik nam al een tijdje antidepressiva, was aan 't afbouwen, maar mijn arts adviseerde om er toch nog maar een tijdje mee door te gaan zeker nu ik mijn vullingen wil laten verwijderen. Al een week terug bezig en heb de indruk dat het suizen daardoor weer erger is
Heb jij soms ervaring met homeopatie en oorsuizen?

Het hangt natuurlijk allemaal ook af van het volume aan geluid dat je hoort. Het komt bij mij vooral tot uiting in een stille omgeving, zoals s'nachts bv.
Uiteraard doe ik 1001 dingen om de totale gezondheid terug in orde te krijgen, dus ook de tinnitus.
De manier hoe ik ermee omga is eenvoudig psychisch: totaal geen aandacht aan schenken en het geluid 100% aanvaarden. Als je kampeert bij een riviertje dan ruist dat ook s'nachts, maar je vindt het misschien zelfs romantisch omdat het erbij hoort. Zo kan het ook mogelijk zijn om met dit geluid om te springen. Het wordt pas een probleem als je er aandachtig op let en je verzet en er aan wil ontsnappen.

Courante bezoekers van dit forum weten dat ik helemaal geen voorstander ben van de allopatische geneeskunde. Deze "bestrijdt" veel kwalen met lichaamsvreemde stoffen, die dan op termijn weer andere of zelfs dezelfde verschijnselen veroorzaken. Ook voor de gemoedsgesteldheid zijn er uitstekende plantaardige natuurmiddelen, die je gezond maken in plaats van ziek. Sint-Janskruid is er één van. Allicht zijn er homeopathische middelen die voor jou geschikt zijn, maar ook daarvoor kun je best bij een kenner terecht. Homeopathie dient exact op de persoon afgesteld te zijn om goed te werken. Ook de juiste Bach-bloesems kunnen heel goed werken. Gezonde voeding, voldoende water en veel zon zijn essentiëel, maar worden dikwijls onderschat. Natuurlijk is de oorzaak daarmee nog niet weg. Depressie is courant in een bepaald stadium van kwik-overlast.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor robbymontana » do dec 03, 2009 7:40 pm

Hoi,

Ik heb ook al een hele tijd last van wat vage klachten, al moet ik zeggen dat ik die (door een gezonde voeding, darmreiniging, parasietenkuur?) steeds meer onder controle heb.

Alleen is daar sinds kort een kleine oorsuis bijgekomen. Volgende week laat ik mijne eerste amalgaamvullingen verwijderen.

Pieter, hoezo ken je mensen die hier goede ervaringen mee hebben? Vertel eens zou ik zeggen ;-)
robbymontana
 
Berichten: 2
Geregistreerd: ma nov 05, 2007 6:36 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » do dec 03, 2009 10:05 pm

robbymontana schreef:Pieter, hoezo ken je mensen die hier goede ervaringen mee hebben? Vertel eens zou ik zeggen ;-)

Ik heb dat in de loop van de jaren meermaals gelezen op het internet (links zou ik niet meer weten - probeer eens te Googlen) en ook gehoord van mensen persoonlijk, dat het langzaam of zelfs onmiddellijk bij de tandarts na het verwijderen verdwenen was of geminderd. Ik respecteer uiteraard wel de privacy van deze mensen.

Op ons forum hierover nog maar weinig, dus jullie ervaringen zijn zeer welkom. :idea:

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor robbymontana » ma jan 04, 2010 5:23 pm

Ik hou jullie op de hoogte. Vandaag is de eerste eruit gegaan. Heb een (gelukkig) lichte vorm van tinnitus en ben benieuwd of dit vermindert de komende maanden.
robbymontana
 
Berichten: 2
Geregistreerd: ma nov 05, 2007 6:36 pm

Re: Amalgaam en Tinnitus (oorsuizen)

Berichtdoor leentje » zo apr 08, 2018 2:34 pm

Hoi allemaal

Ik heb kook tinnitus waardoor dit verminderd is na verweidering van men amalgaam
Maar heb het nog wel waardoor ik gesuis hoor savonds in bed .

Men vriend geloofd er niet in wat het spijtig maakt voor mij

Volg nu cutler wat ik verbetering van ondervindt

Leentje
leentje
 
Berichten: 53
Geregistreerd: di maart 29, 2016 3:45 pm



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron