Spiritoo alternatief sociaal netwerk

mijn amalgaamverhaal

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

mijn amalgaamverhaal

Berichtdoor berg444 » do maart 23, 2006 7:58 pm

maart 2006

Mijn amalgaam is nu bijna 2 jaar geleden verwijderd.
Sindsdien nagenoeg geen kaakkramp meer gehad. :D
Ook ben ik van de anti-depressiva enzovoorts af na dit ongeveer 13 jaar bijna voortdurend nodig had.
Ik heb ook geen last meer van een droge huid. Concentratie en conditie is verbeterd. :D
Vooruitgang gaat op dit moment zo langzaam dat ik het zelf nauwelijks merk. Maar zonder de amalgaamverwijdering had ik niet in staat geweest om vorig jaar te verhuizen. Wat heel hard nodig was om dat ik pal naast de schoorsteen woonde van de energiecentrale en Corus (staalfabriek). De kwikuitstook is daar het hoogst of een van de hoogste van Nederland en met name de laatste jaren. :evil:

Vullingen verwijderen ging heel makkelijk. Een tegenvaller waren de 6 ontstekingen die op de foto waren te zien maar waar ik geen pijnklachten van had. Ook bleek er nog een voortand gevuld te zijn met amalgaam in de tandwortel!! In een paar maanden zijn er toen 6 elementen getrokken. En dat heeft diepe gaten achtergelaten en heel veel pijn veroorzaakt. Ik heb gekozen voor trekken omdat ik bv ook op Amerikaanse amalgaamforums las hoe veel gezondheidsproblemen wortelkanaalbehandelingen (dode kiezen) kunnen veroorzaken. En daar had ik er al zoveel van gehad.
Vandaar ook de vele kronen die ik had.

Toen ik ongeveer 14 jaar was ging ik voor het eerst naar de tandarts wegens pijnklachten. Er werden toen 10 gaatjes gevuld met amalgaam. Rapportcijfers kelderden van achten en negens naar zessen en zevens. Later volgden nog meer gaatjes en wortelkanaalbehandelingen. En ben ik bij de kaakchirurg 3 maal behandeld voor abcessen en 2 maal voor verstandskiezen te verwijderen.
Op ongeveer mijn 23ste liet ik mijn tanden rechtzetten door een orthodontist. Er moesten 2 elementen getrokken worden. Toen ik de beugel kreeg verslechterde mijn gezondheid drastisch. Een klein onzichtbaar beugeltje bleef jaren zitten. Vele jaren volgden van arbeidsongeschiktheid. Later kreeg ik er 2 gouden kronen bij en opnieuw verslechterde mijn gezondheid. Door de verschillende metalen zijn er extra kwikdampen vrijgekomen. En door de vele tandartsbehandelingen is er ook veel kwik vrijgekomen.

Mijn vertrouwen in de mensen en speciaal in de overheid heb ik voor een groot deel verloren.

Voor ontgifting heb ik veel supplementen gebruikt zoals:
vitamine c (hoge doseringen)
betacaroteen
magnesiumtaurate
L-tryptophaan
hoge dosering vitamine b12 injecties (omstreden bij kwikvergiftiging)
zink
vitamine b6 (p5p)
Selenium

Op dit moment slik ik geen supplementen meer.
Ik eet voornamelijk biologisch. En hoop door gezond te leven langzaam verder vooruit te gaan.

Ik hoop ook meer bekendheid te verspreiden over het kwikprobleem.[/img]
Avatar gebruiker
berg444
 
Berichten: 33
Geregistreerd: do maart 16, 2006 2:08 pm
Woonplaats: Nederland, bij Nijmegen

Re: mijn amalgaamverhaal

Berichtdoor Sandra » vr maart 24, 2006 6:47 pm

Hoi Ellie,

Heel erg wat amalgaam allemaal met je kan doen. Gelukkig ben je nu amalgaam vrij en hoef je ook geen anti depressiva meer te gebruiken.

Ik herken wel bepaalde items in jouw verhaal

berg444 schreef: Op ongeveer mijn 23ste liet ik mijn tanden rechtzetten door een orthodontist. Er moesten 2 elementen getrokken worden. Toen ik de beugel kreeg verslechterde mijn gezondheid drastisch. Een klein onzichtbaar beugeltje bleef jaren zitten.


Ik heb vanaf 1997 al last van vermoeidheid. Toen ik in 2003 naar de orthodontist ging voor een beugel ben ik korte tijd later echt letterlijk ingestort. Ben een jaar uit de roelatie geweest en met ontzettend veel wilskracht en doorzettingsvermogen werk ik nu weer 3 dagen in de week.
De beugel heb ik niet meer (na 1,5 jaar) nog wel twee draadjes achter mijn tanden.

Bedankt voor je verhaal.

Groetjes Sandra 8)
Sandra
 
Berichten: 32
Geregistreerd: vr maart 10, 2006 7:17 pm
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel (NL)

beugel en vermoeidheid

Berichtdoor berg444 » vr maart 24, 2006 11:20 pm

Hoi Sandra,

Ja vermoeidheid heb ik ook nog steeds veel last van.
Maar in feite heb ik daar ook vooruitgang in geboekt.
Ik kan namelijk nu veel meer doen op een dag.
Maar het beetje extra energie verbruik ik ook steeds weer helemaal.
Want als je eindelijk wat meer kan dan wil je dat ook heel graag benutten.
Resultaat is dat je nog steeds even uitgeput voelt. Maar dan met iets meer voldoening.
Echter door het lange wachten op de uitslag van de herkeuringen voor mijn arbeidsongeschiktheidsuitkering staat er nu weer een enorme druk op me.


Zo een draadje bedoel ik inderdaad dat achter de voortanden zit.
Waarom laat je dat draadje er niet alvast afhalen. Daar is geen verdoving voor nodig en is snel gedaan. Dan ga je heel misschien alweer met een iets betere conditie naar de echte sanering toe. Desnoods kan je hem altijd op nieuw laten plaatsen als het amalgaam eruit is en je, je goed genoeg voelt. Mijn tanden zijn overigens niet verschoven door het weghalen van dat draadje. Orthodontisten zijn perfectionisten. Mij werd zelfs een operatie voorgesteld maar daar zag ik gelukkig vanaf. Dan was het leed nog veel erger geweest door met een slechte conditie onder narcose te gaan. (heb gelukkig nooit een narcose gehad)

Bij mij is dat ijzerdraadje er na ongeveer 11 jaar vanzelf los gaan zitten en binnen een paar dagen of zo helemaal los gelaten. Dat was ongeveer in dezelfde periode dat ik een gouden kroon kreeg. (data weet ik niet exact omdat het allemaal een vage periode voor mij is en dat is alweer 6 jr geleden) Dat deze los ging is misschien wel het gevolg van corrosie. Hoeveel mensen hebben er nou 3 totaal verschillende metalen in hun gebit zitten! Niet veel denk ik. Dat is mede de reden waarom ik zo overtuigd ben dat ik een metaalvergiftiging heb. En waarom juist ik zoveel klachten had terwijl half Nederland (nog) vrolijk rondloopt met amalgaam. Toen wist ik nog niets van dat amalgaam. Ongeveer 2 en een half jaar geleden heb ik daar voor het eerst over gelezen.

Maar het is geen kweste of het amalgaam wordt verboden maar de vraag wanneer?
Avatar gebruiker
berg444
 
Berichten: 33
Geregistreerd: do maart 16, 2006 2:08 pm
Woonplaats: Nederland, bij Nijmegen

Re: mijn amalgaamverhaal

Berichtdoor Fien » wo apr 26, 2006 3:27 pm

berg444 schreef: Ik heb gekozen voor trekken omdat ik bv ook op Amerikaanse amalgaamforums las hoe veel gezondheidsproblemen wortelkanaalbehandelingen (dode kiezen) kunnen veroorzaken. En daar had ik er al zoveel van gehad.


Wat is dat juist een wortelkanaalbehandeling?
Fien
 
Berichten: 28
Geregistreerd: ma apr 03, 2006 3:02 pm

wortelkanaalbehandeling/ metalen en straling

Berichtdoor berg444 » wo apr 26, 2006 4:52 pm

http://www.nvbt.nl/hot-focus2.html

bovenstaande link kun je er alles over lezen.
Bij een wortelkanaalbehandeling wordt de hoofdwortel verwijderd.
Zijwortels blijven zitten en zijn een belasting voor het lichaam.


Echter zou ik achteraf toch eerst het stralingsprobleem hebben aangepakt alvorens kiezen te laten trekken.
Ik geloof dat het jouw link was waardoor ik voor het eerst las over dect telefoons. Het lijkt meteen een beetje te helpen nu ik de draadloze telefoon eruit heb getrokken. Echter woon ik 400 meter van een gsm mast.
Ik ben ervan overtuigd dat het hebben van metalen in de mond je meer stralen naar je toetrekt. Als een soort antenne.

Door het trekken van kiezen heb ik nu een metalen deelprothese.
Echter als ik alleen de voortand had laten trekken waar amalgaam in de tandwortel was aangebracht (uitboren kan dan niet geloof ik) dan had ik ook een deelprothese of brug nodig gehad.

moet nu halverwege stoppen


groeten Ellie
Avatar gebruiker
berg444
 
Berichten: 33
Geregistreerd: do maart 16, 2006 2:08 pm
Woonplaats: Nederland, bij Nijmegen

Berichtdoor Sandra » di mei 25, 2010 10:29 pm

Hoe gaat het nu met de vermoeidheid, Ellie?

Heb je al verbetering?

Groetjes Sandra
Amalgaam maakt meer kapot dan je lief is !!!
Sandra
 
Berichten: 32
Geregistreerd: vr maart 10, 2006 7:17 pm
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel (NL)

mijn verhaal

Berichtdoor berg444 » wo mei 26, 2010 1:02 pm

Ik heb nooit de discipline gehad om mijn klachten op te schrijven en te vergelijken. Het gaat op en neer en gestaag stuk beter na veel tegenslagen. Maar het stookseizoen is nog wel een probleem.
Gebruik nu ook Zeolite druppeltjes. Buitenshuis werken zit er nog niet in.
Avatar gebruiker
berg444
 
Berichten: 33
Geregistreerd: do maart 16, 2006 2:08 pm
Woonplaats: Nederland, bij Nijmegen



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron