Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Metalen kronen etc. Deel 2

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Metalen kronen etc. Deel 2

Berichtdoor Susan » wo jul 28, 2010 1:06 pm

Beste allemaal,

Hier deel 2 van mijn verhaal.

Ik zit erg tegen de vervanging van de kronen aan te hikken en weet niet wat te doen.
Bij de kroon die in 2002 is geplaatst heb ik namelijk een half jaar lang last gehad van die kroon. (Om de zoveel seconden had ik een drukkend gevoel in die kies met kroon. Dat ging dag en nacht door. Ik werd er tureluurs van).

Er is overigens een bijkomend gebitsprobleem: Mijn rechtervoortand gaat steeds meer naar voren staan.
Mijn eigen tandarts en ook de laatst genoemde "alternatief" tandarts zijn van mening dat die tand op het punt staat om los te gaan staan (!). Er is mij een beugel aangeraden.
Omdat mijn gebit nogal gevoelig is, zit ik ook hier tegen aan te hikken. Ik ben bang dat mijn kiezen gaan opspelen. Een ander probleem is het feit dat ik een nikkelallergie heb, dus de beugel moet geheel nikkelvrij worden.
ALs ik geen beugel neem, zal ik volgens de tandartsen binnen afzienbare tijd een brug nodig hebben in verband met de dan ontbrekende voortand(en).

Volgens de "alternatief" tandarts zouden de 3 kronen vervangen moeten worden door tijdelijke kunststof kronen. Daarna de beugelbehandeling. Vervolgens moeten volgens hem de tijdelijke kunststof kronen vervangen worden door keramische kronen.

Deze laatste tandarts heeft mij in verband met de belasting van de metalen kronen Chorella aangeraden.
Ik verdraag echter maar 2 x 1/2 tablet per dag. Bij een hogere dosering krijg ik meer hoofdpijn en raken mijn darmen verder van slag.
Volgens de genoemde tandarts moet de dosering een stuk of 5 Chorella-tabletten per dag zijn. De genoemde bijwerkingen zouden dan volgens hem maar een paar dagen duren, dan zou ik "er doorheen zijn".
Wanneer ik de metalen kronen zou laten vervangen, moet ik volgens hem ook de maanden na de vervanging van de kronen de Chorella in een hoge dosering blijven nemen.

Al met al weet ik gewoonweg niet wat ik moet doen.
Wel of niet de metalen kronen laten vervangen door keramische kronen en wel of geen beugelbehandeling?

Overigens heeft mijn eigen tandarts niets met alternatieve zaken. Het kan dus best zijn dat wanneer ik hem zou vragen de metalen kronen te vervangen door keramische kronen hij hier niet aan mee wil werken en ik (eventueel) genoodzaakt ben hiervoor een andere tandarts te moeten zoeken.
Ik zou dat overigens erg jammer vinden, want ik heb een hele aardige en patientvriendelijke tandarts.

Door de ME/CVS ben ik continue al zo ontzettend moe en heb vele andere klachten, waaronder ook zeer slecht slapen.
Ik heb het gevoel dat mijn lijf de genoemde gebitsbehandelingen gewoonweg niet aankan en ook ben ik dus bang dat ik complicaties enzovoort ga krijgen.
Ik ben zo onderhand ten einde raad van alles. Het gaat waardeloos en ondanks de therapieen (o.a. orthomoleculair) blijf ik maar achteruit gaan in mijn gezondheid.

Ik ben benieuwd wat jullie mening is over het geheel. Verder zijn alle suggesties, tips enzovoort van harte welkom.
Alvast hartelijk bedankt daarvoor.

Met vriendelijke groeten,
Susan
Susan
 
Berichten: 3
Geregistreerd: ma jul 26, 2010 11:52 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr jul 30, 2010 8:40 pm

Hartelijk welkom hier Susan,

Ondanks de weg die je al hebt afgelegd, met heel wat problemen, is het zeker in die omstandigheden belangrijk om de juiste dingen te doen. Niet gemakkelijk. Wel belangrijk om te beseffen is dat wij hier absoluut geen medisch advies kunnen en willen geven. Je zult dus sowieso op een tandarts en begeleidende dokter moeten vertrouwen. Maar de keuze van de juiste mensen is essentieel denk ik. Persoonlijk heb ik liever een tandarts die met zo natuurlijk mogelijke materialen en technieken werkt. Dat die daarbij aardig met de patiënten omspringt is meegenomen, maar je gezondheid is toch het belangrijkste, niet?
Nu is het vinden van een geschikte "bio"-tandarts niet evident, ondanks onze lijst op de site. Er bestaan immers geen officiële criteria.
Je zult in ieder geval die cirkel moeten doorbreken. Gelukkig zijn je amalgaamvullingen intussen vervangen, zij het dan allicht niet op de beste manier.

Enkel bemerkingen:

• Er is al meermaals vastgesteld dat allerlei metalen in de mond problemen kunnen geven door galvanische stromen, wisselwerkingen, enz.

• Chlorella is een sterk middel dat bij sommige mensen problemen geeft, omdat de ontgifting te snel kan gaan, en/of niet goed verwerkt kan worden door de ontgiftingsorganen zoals lever en nieren. Geldt ook voor Spirulina.

• Kwik in de urine bij testen is relatief, want goed dat het vrijkomt uit de weefsels en beenderen, maar je weet hiermee niet hoeveel er nog in die weefsels zit. Je kunt ook zwaar kwikbelast zijn zonder kwik in de urine.

• ivm beugel: heb je al een verklaring "waarom" die tanden los gaan staan? Een holistisch denkend tandarts zou die vraag moeten kunnen beantwoorden. Dan kan de oorzaak aangepakt worden ipv het met een beugel te bekampen.

• Op onze site staat nog heel wat informatie over ontgiftingsmiddelen en werkwijzen. Ook hier over ontgifting o.a.

Je specifieke vragen over kronen e.d. kan zelfs een tandarts niet op afstand beoordelen. Die moet je daarvoor grondig onderzoeken. Nogmaals een motief om een geschikte tandarts te zoeken.

Volgens mij is het ook heel belangrijk om zo gezond mogelijk te leven, met natuurlijke, biologische voeding en leefwijze. Dat is de basis. Dan met behulp van een geschikte begeleider/dokter/therapeut een plan opstellen om langzaam maar zeker de weg naar gezondheid aan te vatten. Alles dan nog binnen de financiële mogelijkheden, wat ook niet eenvoudig is.

Ik weet dat het een hele uitdaging is, maar richt je op het resultaat en het zal lukken, met veel geduld.
Hou ons intussen hier op de hoogte als je wil. Algemene vragen steeds welkom.
Ik wens je veel moed en inzicht om het juiste te doen,

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Susan » zo aug 01, 2010 2:18 pm

Beste Pieter,

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Je raadt mij (goedbedoeld) aan om met behulp van een geschikt iemand een plan op te stellen om te proberen gezond te worden.
Sinds eind jaren '80 heb ik in verband met mijn ME/CVS al een groot aantal therapieen geprobeerd, zowel regulier als alternatief. Ik ben dus inmiddels al ruim 20 jaar in de weer met dieeten, vitamines, mineralen, homeopathie enzovoort.
Voor de ME/CVS slik ik diverse middelen die op de website van Patrik Peters worden genoemd bij ontgifting.
Ik ben nog steeds (al 12 jaar) onder behandeling van een orthomoleculair arts en verder kom ik momenteel weer bij een homeopathisch arts. Ik weet dus niet hoe ik dit deel van het geheel anders zou moeten aanpakken... Als jij een goede arts/therapeut weet die bekend is met de hele ontgiftingsproblematiek dan verneem ik dat uiteraard heel graag!

Wat betreft mijn voortand(en). Mijn rechtervoortand heeft, ondanks de beugelbehandeling in mijn jeugd, altijd al ietsje naar voren gestaan.
De laatste jaren is dat duidelijk veel erger geworden. Inmiddels is het zo dat de onderkant van de rechtervoortand bij gesloten mond iets over mijn onderlip valt en mijn onderlip duwt die tand dus verder naar voren. (Het schijnt dat er maar heel weinig kracht voor nodig is om een tand te verplaatsen en een onderlip schijnt verhoudingsgewijs veel kracht uit te oefenen, wat ik begrepen heb). Volgens mijn eigen tandarts is mijn kaakbot "zwak" en doet dat de situatie ook geen goed.
Mijn onderlip zal de tand steeds verder naar voren duwen tot hij echt los gaat staan. Mijn andere voortand schijnt dezelfde kant op te gaan.
De alternatief tandarts waar ik pas was, denkt dat mijn rechtervoortand al enigszins los staat. Ik merk dat gelukkig zelf (nog) niet.

Overigens werkt de alternatief tandarts waar ik pas was, ook met homeopathie en orth. middelen. Daarom verbaasde het mij, dat hij naar mijn idee weinig wist van ME/CVS. Dat is ook de reden dat ik hem voor mij geen geschikte begeleider vind.

Zoals ik in het begin van dit bericht vermeld heb, zou ik het liefst de namen willen weten van een therapeut/(tand)arts die verstand heeft van de hele problematiek en mij op een goede manier kan begeleiden.
Wellicht dat jij of een andere lezer mij hieraan kan helpen? (Ik woon overigens in het westen van Nederland).
Pieter, ik hoop dat jij of andere lezers willen reageren.
Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,
Susan
Susan
 
Berichten: 3
Geregistreerd: ma jul 26, 2010 11:52 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma aug 02, 2010 11:17 am

Beste Susan,

Je raakt hier het meest tere punt van de hele problematiek, namelijk geschikte hulpverleners. Daar zoeken we allemaal naar en het probleem is dat er te weinig goede therapeuten en tandartsen zijn die:

1. Op een natuurlijke manier werken.
2. Financieel verantwoord werken, maw zo goedkoop mogelijke oplossingen voor de patiënt maar toch degelijk. Natuurlijk vraagt een degelijke aanpak dikwijls meer tijd, waardoor de therapeut of tandarts minder verdient.
3. Echt goed op de hoogte zijn van de hele problematiek ivm amalgaam en kwikvergiftiging en alle mogelijke gevolgen. Plus geschikte ontgiftingsprotocollen kennen, op maat van de patiënt.

Er zijn wel lijsten van therapeuten, ook op onze site, maar je vindt weinig reacties van patiënten, zodat het dikwijls gokken blijft of ze je wel goed kunnen helpen. We verwelkomen wel objectieve reacties op ons forum. We werken ook aan een beter systeem om onze lijsten informatiever te maken. Maar we concentreren ons vooral op België met adressen, hoewel we bij de bio-tandartsen een link hebben staan naar adressen in Nederland.

Toch hier nog een paar links voor jou die van nut kunnen zijn:

http://www.abng.nl
http://www.neshealth.com/nl-nl/consumen ... cator.aspx?

Je kunt altijd proberen om hier naar ervaringen te vragen met bepaalde hulpverleners ...

Veel succes met je zoektocht.
Groetjes,

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma aug 02, 2010 11:35 am

... en nog bijna vergeten: deze discussiegroep, waar je gerust ook vragen kunt stellen over therapeuten enz.:
http://health.groups.yahoo.com/group/amalgaamnl/

P
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron