Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Suggestie - afdeling maken, specifiek "HET WERKT"

Best eerst even lezen: het wat en waarom, hoe het forum werkt. Probleempje met forum? hier (proberen te) posten. Alle suggesties ivm onze site en forum zijn hier welkom.

Moderator: admin-amalgaam.be

Suggestie - afdeling maken, specifiek "HET WERKT"

Berichtdoor riccardorb » zo okt 03, 2010 1:41 am

Afdeling HET WERKT
Wat ik hier mis, zoals in overigens de meeste (medische) forums, is één concrete afdeling waar alleen "Goede aflopen" staan. Dus GEEN vragen en zonder verdere zijwegen (in elk geval niet als thread, evt wel als commentaar). Alleen maar ervaringen waar het echt heeft gewerkt.
Gestructureerd naar: "situatie vóór" - behandeling - "situatie na"
Waarbij de "situatie ná" natuurlijk positief moet zijn. En ik zou zeggen, daar dan ook meteen WIE en WAAR (naam, adres, website) en evt. kosten duidelijk in te vermelden, om onnodige vragen te vermijden.

Afdeling HET WERKT NIET
Voor de goede orde en onpartijdigheid moet er dan natuurlijk wel ook een afdeling "Slechte aflopen" bestaan, waar slechte ervaringen geplaatst kunnen worden voor bijvoorbeeld: "werkt NIET", werkt averechts of te langzaam...
Zo kunnen de ervaringen dan ook makkelijk vergeleken worden. Misschien kan er een waardering gegeven worden tussen +5 en -5. Dan krijg je ook een zekere meetbaarheid.

Positieve ervaringen en antwoorden
Zoals het nu is opgezet is het moeilijk te weten of je nou alle + of - verhalen wel hebt gezien en kunnen vergelijken. Ook weet de bezoeker bij voorbaat nog niet of "(On)weer", "mijn amalgaamverhaal" en "Hoe gaat het na lange tijd..." nou gaan vertellen of het INDERDAAD gewerkt heeft, juist niet, of slechts overdenkingen zijn. Een beetje de bomen en het bos (heel algemeen in internet helaas...).
Het is niet echt duidelijk waar nou de positieve ervaringen (liefst met referenties) of antwoorden te vinden zijn en daar gaat het uiteindelijk toch om?

De afdeling "Ervaringen" overkoepeld volgens deze visie nu dus eigenlijk 3 (sub)afdelingen:
- het werkt wel
- het werkt niet
- vragen

Ik neem aan dat het maken van de 3 afdelingen niet zo moeilijk moet zijn Pieter, wat ik niet weet is of je makkelijk de bestaande threads opnieuw kan ordenen...
riccardorb
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za okt 02, 2010 3:42 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo okt 10, 2010 6:01 pm

Bedankt voor je voorstel.
Ik heb er grondig over nagedacht en heb de volgende bemerkingen:
    - De ervaringen van onze bezoekers zijn zelden extreem maar eerder gematigd, dus dikwijls moeilijk te catalogeren onder "het werkt" of "het werkt niet".
    - Amalgaamverwijdering is een eerste stap. Ontgifting is een heel lange weg. Zonder speciale technieken duurt het normaal tientallen jaren. We kunnen niet verwachten dat men pas na jaren komt melden of "het" al dan niet gewerkt heeft. Het is dus een ingewikkeld proces waar men middenin zit, zonder het eindresultaat te kennen.
    - Ik wil geen regels opleggen ivm wie, waar, structuur en andere specificaties, maar wil aan iedereen de vrijheid laten om gegevens te vermelden. Sommigen willen omwille van privacy hun identiteit niet vrijgeven, waarvoor ik alle begrip heb. Vandaar de mogelijkheid tot het gebruik van een schuilnaam.
    - Er is trouwens een oneindige variatie van elementen voor ontgifting en herstel.
    - Het is wel degelijk de bedoeling om duidelijke en omschrijvende titels te gebruiken per bericht, maar ook dat kan ik niet opleggen, al wordt het zoeken erdoor bevorderd.
    - Er is gelukkig wel een zoekfunctie op ons forum: "search" bovenaan.
Ik denk dus dat het onbegonnen werk is om dit alles in een vergelijkende database te dwingen, zeker op een forum. Het blijft inderdaad niet gemakkelijk om op 1-2-3 de beste ervaringen te vinden, maar ik zie momenteel geen betere manier dan onze bestaande rubriek "ervaringen".
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor riccardorb » ma okt 11, 2010 12:41 am

Hi, bedankt voor het antwoord.
Ik begrijp dat het moeilijk kan lijken omdat het subjectief is.
Maar misschien mag/kan die subjectiviteit juist de onderscheidende rol spelen.
Misschien is het voldoende een onderscheid te maken tussen oplossingen waarvan mensen het idee hebben of "voelen" dat het "werkt" of niet. Dan hoef jíj (het forum) geen onderscheid te maken (beslissen) maar de mensen zelf. Uiteindelijk is in de medische wereld heel veel subjectief en kan zelfs slechts een positief gevoel al werken als oplossing (of niet). De lezer kan/moet dan zelf ook wel weer gevoelsmatig beslissen of ze denken dat dat voor hun ook kan werken. Maar toch, ik denk dat het zou kunnen dienen om een richting aan te geven.
Het is maar een suggestie hoor.

Warme groet uit Sevilla.

By the way, hoe zit dat nou met 16 µg/l in het bloed? Hier wordt er gedaan alsof dat "een beetje" boven de normale waarde ligt, terwijl Pat Peters (ik ga er van uit dat je hem kent) zegt dattie nog nooit van zo'n hoge waarde gehoord heeft en dat dat zou kunnen betekenen dat de opslagcapaciteit van de beenderen al overschreden is.
Een beetje verwarrend en beangstigend eerlijk gezegd.
riccardorb
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za okt 02, 2010 3:42 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za okt 23, 2010 12:53 pm

Toch denk ik dat het niet echt is op te splitsen. Iemand kan het gevoel hebben dat het niet werkt en in de loop van de tijd constateren dat het wel werkt, of andersom. Dat is een langetermijnproces, dus zouden we dat dan na een tijd moeten verplaatsen naar het andere "kamp"? Ik zou trouwens niet weten hoeveel tijd het zou kosten om die honderden bestaande berichten te gaan bestuderen en verplaatsen naar nieuwe afdelingen, waarmee sommigen het dan allicht ook niet eens zouden zijn ...

Toch bedankt voor de suggestie. :-)

Tussen haakjes, je demonstreert hier zelf hoe moeilijk het is om een onderwerp in een categorie te houden, met je opmerking over die bloedwaarden. ;-) aha.
Doe het dus liever in het betreffende item.

Bedankt voor je bijdragen!

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Werking van het forum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron