Spiritoo alternatief sociaal netwerk

(On)weer

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

(On)weer

Berichtdoor Lila » do mei 15, 2008 10:17 pm

Hallo,

Ik zou graag willen weten of klachten door kwikvergiftiging kunnen verergeren onder invloed van het weer, en dan met name bij onweer.
Het lijkt mij vrij logisch dat dat gebeurt, omdat kwik sterk reageert op veranderingen in luchtdruk en/of temperatuur.
Merk je dat ook in de praktijk? Of misschien alleen als het kwik al is losgemaakt en niet meer 'vast' zit in het lichaam?
Lila
 
Berichten: 1
Geregistreerd: do mei 15, 2008 9:05 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr mei 16, 2008 8:20 pm

Welkom op ons forum Lila.

Ik heb nog nooit gehoord dat dit invloed zou hebben. Toch niet rechtstreeks. Het is trouwens zo dat onze lichaamstemperatuur normaal automatisch geregeld wordt en stabiel op 36,5°C wordt gehouden, bij warm en koud weer, tenzij bij koorts. Wat de luchtdruk betreft, daar zie ik geen verband tussen het mechanisme van een barometer en het menselijk lichaam. Dus volgens mij maakt het niets uit.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Annelies » za mei 17, 2008 1:20 am

Hallo Lila,

Dat ben ik nog nooit ergens in een onderzoek tegengekomen, het klinkt ook niet logisch.
Ik kan me op geen enkele manier voorstellen, dat dat zo zou kunnen zijn. Zolas Pieter al zegt, kwik reageert op lichaamstemperatuur, die normaal gesproken 36,5 graden is.
Je ziet buiten de thermometer ook niet stijgen of dalen bij onweer, die blijft de temperatuur aangeven.

Ik weet dat mensen kunnen reageren op verandering van weer, door bv. hoofdpijn. Dat krijg ik een paar dagen voordat het gaat sneeuwen. Sommige mensen worden erg onrustig als er storm op komst is, maar dat heeft alles met de luchtdruk te maken.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk

Ik ben ook gevoelig voor regenbuien

Berichtdoor Patrik Peters » wo jun 16, 2010 8:45 am

Lila,

Ik kom wat laat met mijn antwoord op uw vraag, maar beter laat dan nooit.

Jaren geleden was ik erg kwikvergiftigd. Nu gaat het al heel veel beter. Ik heb duidelijk ook last van storingen op de weerkaart. Als het gaat regenen wordt ik slap en futloos. Ongeveer één uur voordat het gaat regenen moet ik mijn bed of de zetel opzoeken. Net voordat het begint te regenen wordt ik weer wakker en ben ik weer fut en monter, alsof er niets aan de hand was.

In de eerste jaren na mijn kwikbelasting was de vermoeidheid als gevolg van naderende storingen zo groot dat ik in een lichte coma ging. Ik kon mij gedurende één uur helemaal niet meer bewegen. In zulk een geval kan een uur echt wel heel lang duren. Gelukkig verloor ik doorgaans ook het bewustzijn waardoor de ervaring niet zo onaangenaam was. Nu is de gevoeligheid gelukkig zeer sterk verminderd. Nu is het gewoon een uurtje suffen in de zetel en met een beetje geluk kan ik nog wat TV kijken.

Indien je meer wil te weten komen over mijn gevoeligheid voor storingen op de weerkaart, dan kan je dit nalezen op mijn webpagina “De evolutie van mijn gezondheid”:
http://www.patrikpeters.amalgaam.be/De_ ... ndheid.htm

Ik heb ook eens aan een weerkundige op zijn weblog mijn verhaal voorgelegd. Zijn reacties kan nalezen op:
http://drongen-baarle.skynetblogs.be/po ... ca-voorbij
Onder: “In coma door storingen op de weerkaart”
Patrik Peters
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di jan 24, 2006 10:30 am

Amalgaam en weersgevoeligheid

Berichtdoor wim_houthoofdt » za jan 22, 2011 5:08 pm

Beste,

Als weersgevoelige reuma inderdaad in verband staat met kwikvergiftiging, dan is voor mij al één raadsel opgelost.

Toen ik kind kloeg mijn vader dikwijls over reuma. Hij kon eigenlijk aan de hand daarvan het weer voorspellen. Dit was dan dikwijls ergens een zeurende pijn.

Ik moest daar als kind mee lachten natuurlijk.

Maar. .. Vanaf mijn achtiende begon ik het ook te krijgen! Jaren later pas (ben nu 35) besef ik dat deze mogelijkheid om een beetje zelf wind en mist te voorspellen samenhangt men mijn probleem inzake vermoeidheid, verminderde alertheid, ... .

Kwik krijg je op verschillende manieren binnen. Niet alleen via tandvullingen. Ik denk aan pesticiden (vroeger toch), vervuiling lucht en water.

Eigenlijk heb ik er nooit aan gedacht dat een thermometerwerking niet enkel voor een thermometer of manometer geldt, maar eigenlijk ook voor een lichaam kan dat kwikbelast is.
Als het waar is natuurlijk ... . Maar wie kan dit waterproof bewijzen?

Nu, er zijn al veel verschijnselen die echt blijken te zijn, en waar 'niemand' geloof aan hecht of is bewezen.

Groet aan allen!
Plus est en vous!
Avatar gebruiker
wim_houthoofdt
 
Berichten: 5
Geregistreerd: do jan 13, 2011 11:52 pm
Woonplaats: west-vlaanderen



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron