Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Pijn en moeheid: kwik, vullingen?

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

Pijn en moeheid: kwik, vullingen?

Berichtdoor riccardorb » za okt 02, 2010 9:25 pm

Hallo, ik schrijf vanuit Sevilla, Spanje, op zoek naar raad voor mijn vriendin Susi.

Zij lijdt nu al jaren aan moeilijk verklaarbare en nog dagelijks toenemende pijnen (spieren en gewrichten), gereduceerde beweeglijkheid en enorme moeheidsverschijnselen. Eet slecht, slaapt slecht, problemen met het zicht en voelt zich algemeen onwel. Ze heeft een "verrechting" van haar wervelkolom, hernia in de onderrug en in de nek, gebrek aan B12, constant verhoging (37,5), uitslag van de huid, constante spierspanning zonder kracht, problemen met evenwicht, darmklachten, is irriteerbaar, overgevoelig voor licht, geluid, aanraking en geuren, heeft schijnbaar constant sinusitis en soms ataxie bij het praten. Maar na 3 jaar is er hier nog steeds geen diagnose gesteld, hopeloos!

De verdenkingen zijn in de loop van de tijd gaan schuiven van mechanische problemen (wervel(s), beknelde zenuwen) naar reumatische problemen, autoinmuunziektes (ziekte van Bechterew, hypermobiliteitssyndroom, sclerodermie) of genetische afwijkingen, omdat die allemaal voor een deel de symptomen dekken. Maar voor geen enkele aandoening is er voldoende aanwijzing (RMN, bloed- en urine onderzoeken, scans en weet ik veel wat al niet meer). Meer info op http://riccardobarbieri.com/nl/ortho

Nu blijkt bij een laatste bloedonderzoek dat haar kwikgehalte 16 is. Ik heb het rapport niet hier, maar ik geloof dat de eenheden µg/l zijn (is dat internationaal gestandariseerd?). De bijbehorende referentie legt uit dat minder dan 5 normaal is en dat vanaf 15 beschouwd kan worden als "hoog" zonder verder duidelijke waardering.
Gisteren hebben we een internist en een reumatoloog gezien van het Spaanse ziekenfonds, die er beiden absoluut geen belang aan hechtten. De (amerikaanse) chiropractrice waar we vanochtend waren, wél.

Susi heeft veel (oude, spaanse) amalgaam vullingen, rookt en "eet" regalmatig kauwgum.

Het is voor mij nog niet duidelijk of het amalgaamverhaal bangmakerij is, maar wetend dat het verder in de "officiële" gezondheidszorg (met bijbehorende industrie en "wetenschappelijke" bronnen) uiteindelijk toch weer alleen maar om geld gaat, kan ik dit zeker niet achterwege laten.

Is er iemand die dit geheel van symptomen herkent? Iemand die er ook wérkelijk vanaf gekomen is met ontgifting/vullingen verwijderen?


Warme groet uit Sevilla en bij voorbaat hartelijk dank,
Riccardo Barbieri
riccardorb
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za okt 02, 2010 3:42 pm

Berichtdoor petra » zo okt 03, 2010 3:28 am

hoi hoi,

Ik heb een nieuw stukje geschreven hoever ik nu ben, maar het is raadzaam om haar naar een dermatoloog te brengen in het ziekenhuis deze kan door middel van plakkers op haar rug testen of ze idd ook allergies is voor al deze stoffen.

Bij mij kwam er een hele waslijst uit van metalen ook de palladium en nikkel maar ook de witte composietvullingen.
Dan heb je een officieel bewijs en dat is ook echt handig voor de verzekering.
Laat me het weten als ik je verder kan helpen, want iedereen die dit overkomt voelt zich erg alleen staan.

groetjes petra
petra
 
Berichten: 11
Geregistreerd: di nov 24, 2009 11:01 am

Berichtdoor petra » zo okt 03, 2010 3:37 am

ricardo als je me een mailadres kan geven kan ik je in contact brengen met een vrouw die erg veel weet op gebied van voeding vitamines etc... en die heeft ook iets wat heel goed is voor pijnen ,

groejtes petra
petra
 
Berichten: 11
Geregistreerd: di nov 24, 2009 11:01 am

Berichtdoor riccardorb » zo okt 03, 2010 12:35 pm

Hi Petra, bedankt voor je antwoord.
We voelen ons inderdaad erg alleen.

Toevallig zijn we net bezig met dermatologen: voor huidbioptie, maar meer om te kijken of Susi lijdt aan een autoinmuun- of genetische ziekte zoals MS, Sclerodermie of Ehlers-Danlos/hypermobiliteitssyndroom.
Ik moet zien of ze hier met plakkers werken.... Kan je een beetje uitleggen waar dat over gaat en hoe het werkt? Plakkers waar ze een week mee moet lopen ofzo?

Jammer dat pm hier niet werkt... anyway mijn email is riccardorb@gmail.com

Thanx!
riccardorb
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za okt 02, 2010 3:42 pm

Berichtdoor petra » zo okt 03, 2010 12:37 pm

nee idd dit forum is volgens mijeen beetje doodgebloeid, ik krijg ook geen reacties meer , ik stuur je wel even een mailtje.
petra
 
Berichten: 11
Geregistreerd: di nov 24, 2009 11:01 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma okt 04, 2010 10:13 pm

Dag Riccardo,

Welkom op ons forum.

Het is wel duidelijk dat je vriendin een uitgebreid probleem heeft met vele mogelijke oorzaken. Ik hoop dat er snel een goede oplossing komt.
Het zal allicht heel moeilijk zijn om exact uit te maken welke gifstoffen verantwoordelijk zijn voor de symptomen.
In deze maatschappij is dat een typisch probleem wegens toenemende hoeveelheid gifstoffen in voeding, drank, lucht, schoonmaakmiddelen, enz.
Ook in hoeverre de amalgaamvullingen helemaal oorzaak zijn is de vraag. Maar als jullie het verder bestuderen, en ook de video-bewijzen op onze site zien, zal het zeker duidelijk worden dat amalgaam sowieso heel slecht is voor de gezondheid.

Maar natuurlijk zijn er meer oorzaken mogelijk. Ik kan niet genoeg benadrukken dat een natuurlijke leefwijze op alle gebied (roken, bio-voeding met heel veel verse groenten en fruit, ...) noodzakelijk zijn om terug gezond te worden voor het te laat is. Maar dan moet zijzelf daar wel van overtuigd zijn, want het vraagt een dagdagelijkse aandacht van haarzelf ook. Het is de basis. De beloning zal des te groter zijn als ze genezen is.
Een van de belangrijkste en toch gemakkelijke zaken is dagelijks voldoende bronwater drinken! Plus veel zonlicht op de huid (vit. D) zonder giftige sun-blockers (in Spanje is meer zon). Als het mogelijk is in haar toestand tenminste.

Huidproblemen, auto-immuunziektes e.d. zijn het gevolg van diepere oorzaken. Het is dus de basisgezondheid van de hele persoon die best aangepakt wordt. Zo ziet men dikwijls allerlei gevolgen en symptomen verdwijnen.
Getuigenissen zijn er algemeen wel te vinden op ons forum, maar velen komen na genezing niet meer terug hier.

Betreft kwikgehalte in het bloed: het is onmogelijk om met een bloedtest een volledig beeld te krijgen van kwik in het lichaam omdat het bloed enkel die kwik bevat die op dat moment is vrijgekomen. Veel zit meestal ook in de beenderen en in de hersenen. Zie pagina kwiktesten. Maar met hoge waarden in het bloed is er misschien een te snelle ontgifting ofwel een heel hoge waarde in het lichaam.
Zeker goede begeleiding zien te vinden, door bv. inderdaad een orthomoleculaire arts.

Ik wens jullie het allerbeste met deze zoektocht, die misschien moeilijk is, maar je zoekt tenminste verder dan de typische symptoombestrijding. Dan is er hoop!

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

forum & PM

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma okt 04, 2010 10:14 pm

@ Petra:

Het forum is niet doodgebloed, maar door de extreme spam-aanvallen van de laatste jaren in combinatie met technische zaken heb ik de PM-mogelijkheid voorlopig uitgeschakeld om risico's te vermijden.
Ik kan je verzekeren dat internetcriminaliteit een verschrikking is momenteel en soms moeten we op veilig spelen ten koste van extra mogelijkheden. :(
Ik ben volop bezig met bestudering van de mogelijkheden om de software te vervangen, maar dat is niet eenvoudig. Het moet ook allemaal buiten de normale tijd gebeuren ... als privé-initiatief zonder subsidies. Ben zelf ook nog steeds herstellende.

In ieder geval bedankt voor je reacties!

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor petra » ma okt 04, 2010 10:29 pm

Hoi Pieter,

ja dat snap ik maar het is zo jammer dat er zo weinig mensen zijn met wie je kan praten, en de mensen die problemen voorheen hadden die hoor je neit meer, dus je weet dan niet of de mensen daadwerkelijk opgeknapt zijn met bepaalde bahandelingen.

kan jij me misschien vertellen of jij weet van bepaalde gevallen die allergies waren voor zirconia?

groejtes petra
petra
 
Berichten: 11
Geregistreerd: di nov 24, 2009 11:01 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma okt 04, 2010 11:08 pm

hello Petra,

Ivm Zirconia of Zirkonium zie:
viewtopic.php?t=56&highlight=zirkonium

Ivm praten over ervaringen, ik denk al een tijdje over het organiseren van een bijeenkomst, maar daarover zal ik een apart item openen ...

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron